Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-18, 18:59
  #13
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hoppas han lider för jag känner inget medlidande med den sparkade. Varför jag skriver det beror på det jag läser på slutet, han står inte på sig! "Nedsättande begrepp, något jag ångrar djupt". Okej, må han få vara ute i kylan då.

Kan bara instämma. Varför ska varenda höjdare eller halvhöjdare som angrips av PK-inkvisitionen böja sig och be om ursäkt? Jag kunde förstå det för tio år sedan, men idag?

Hade han stått på sig så hade han blivit en hjälte hos halva folket och en skurk hos den andra halvan (detta i den minoritet av folket som bryr sig om politik öht). Nu blir han istället en fegis hos den ena halvan medan den andra halvan fortfarande ser honom som en skurk. Smart?

Ja, jag förstår naturligtvis att avbönen KAN ha varit något krav från SJ för att få avgångsvederlag eller vad vet jag. Men det är bara så ovärdigt.
Citera
2018-07-18, 19:14
  #14
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Sverige börja mer och mer likna Stalins sovjet. Här är ytterligare ett tecken hur värdegrunds Gestapo förföljer människor som för en stund glömmer bort dubbeltänket och nyspråket, säger som det är.

En högt uppsatt chef på Statens Järnvägar har lämnat sitt uppdrag efter att ha kallat ensamkommande afghaner för ‘barnlajvare’ på nätet. Enligt SJ var det inte förenligt med SJ:s värdeord ‘härlig, mänsklig, pålitlig, enkel’ och mannen kunde med anledning av detta inte stanna kvar på sin tjänst.


https://nyhetsbyran.org/2018/07/13/s...r-barnlajvare/

Om “pålitligt” är ett av SJ:s värdeord, då bör väl hela ledningen för denna verksamhet avgå
Citera
2018-07-18, 19:14
  #15
Medlem
Löjligt, det finns ingenting nedsättande i ordet som användes. Det är fakta att en stor del av dem spelar ett rollspel genom att föreställa sig vara yngre än vad de är.

Min farmor sade alltid att sanningen är värst och uppenbarligen stämmer detta.
Citera
2018-07-23, 01:38
  #16
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Om “pålitligt” är ett av SJ:s värdeord, då bör väl hela ledningen för denna verksamhet avgå
Ack ja!
Förr sa man att "det går som tåget" om något som fungerar perfekt.
Precis som att man sa "säkert som ett brev på posten".

Men det var andra tider det.
Citera
2018-07-23, 02:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag skulle gissa på det senare, kanske ikappköpt pension också om chefen var 60 år eller äldre.

Han är 46 år, så pensionering är väl inte aktuellt... Han var presschef.
Citera
2018-07-23, 03:01
  #18
Avstängd
Mad monks avatar
Åsiktskorridoren visar återigen sitt fula tryne. Men vem är det som kan ge en chef sparken sådär bara för att man tycker en sak som är uppenbar för var och en?
Citera
2018-07-23, 03:04
  #19
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hoppas han lider för jag känner inget medlidande med den sparkade. Varför jag skriver det beror på det jag läser på slutet, han står inte på sig! "Nedsättande begrepp, något jag ångrar djupt". Okej, må han få vara ute i kylan då.

Där är vi inte ense, negerJoe. Om nu så är fallet.
Citera
2018-07-23, 17:14
  #20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewe
Han är 46 år, så pensionering är väl inte aktuellt... Han var presschef.
12-24 månadslöner gissar jag på.
Citera
2018-07-23, 18:00
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewe
Han är 46 år, så pensionering är väl inte aktuellt... Han var presschef.

Således en fullständigt redundant person egentligen.
Alla informatörer och pressmänniskor som sitter på företagen är djupt symbiotiska med journalistkåren och högst delaktiga i värdegrundsfascismen i Sverige. Han föll lite på sin egen kårs krepp kan man säga.
De kan väl anställa tre lokförare för hans månadslön istället. Vem skulle klaga?
Eller varför inte lägga ner hela pressavdelningen, köpa lok och upprusta järnvägsrälsen istället?
Citera
2019-01-01, 10:50
  #22
Medlem
Jävla syltrygg - han kunde ha stått på sig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback