Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-22, 09:29
  #13
Medlem
felstavadds avatar
Behöver hjälp med en sak, jag har en luftvärmepump i stugan som jag köpt en Airpatrol till, dvs man fjärrstyr luftvärmepumpen via sms och den kan i sin tur skicka sms om nåt är fel, om strömmen går, innetempen sjunker för mkt. Till detta behövs givetvis ett kontantkort med andra ord.

Jag har kollat runt på olika hemsidor för att få tag på ett enkelt kontantkort, gärna utan surf och samtal gärna bara sms, förstår ju givetvis att det inte finns.

Det står på kontantkort att de varar i en månad ex Comviqs ”fastpris mini gäller i 30dagar”, vad menas med detta?

Jag förstår givetvis att jag måste toppa upp kortet någon gång, nån gång om året tänkte jag mig men helst inte en gång i månaden.

Så kan nån vänlig själ peka ut ett kontantkort, om det finns, där man kan fylla på med minimalt med pengar, så sällan som möjligt och som har minimalt med surf och samtal men kan skicka sms?

I värsta fall så behöver den inte ens kunna skicka sms utan bara ta emot, jag klarar mig utan sms-varningar om att nåt är fel i stugan.
Citera
2018-12-22, 12:19
  #14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Det står på kontantkort att de varar i en månad ex Comviqs ”fastpris mini gäller i 30dagar”, vad menas med detta?
Det betyder att du behöver fylla på varje månad om du vill kunna skicka sms från kortet och gör du inte det så övergår prisplanen till deras baspriser där man behöver ha ett saldo men du kan fylla på med Comviq Amigo för 50 kr istället så kan värmepumpen skicka ut sms-varningar för 49 öre och det räcker att du fyller på 1 gång/år.
Lyca Mobile kan också vara ett alternativ för 50 kr men det är samma pris och Comviq brukar vara lättare att fylla på.
Citera
2018-12-22, 12:59
  #15
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det betyder att du behöver fylla på varje månad om du vill kunna skicka sms från kortet och gör du inte det så övergår prisplanen till deras baspriser där man behöver ha ett saldo men du kan fylla på med Comviq Amigo för 50 kr istället så kan värmepumpen skicka ut sms-varningar för 49 öre och det räcker att du fyller på 1 gång/år.
Lyca Mobile kan också vara ett alternativ för 50 kr men det är samma pris och Comviq brukar vara lättare att fylla på.


Stort tack för hjälpen, då blir det nog en amigos.
En sista fråga, då kan jag beställa ett comviqkort från hemsidan gratis, sen välja amigos och ladda det på hemsidan?
Citera
2018-12-22, 15:30
  #16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Stort tack för hjälpen, då blir det nog en amigos.
En sista fråga, då kan jag beställa ett comviqkort från hemsidan gratis, sen välja amigos och ladda det på hemsidan?
Ja det går bra att göra så från hemsidan.
Citera
2018-12-22, 16:01
  #17
Medlem
Telias kontantkort är förbluffande nog det mest fördelaktiga eftersom det inte behöver fyllas på varje år, det räcker att ringa eller skicka ett sms med det var 12:e månad för att hålla liv i det. I teorin kan 50 kr räcka i mer än sjuttio år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback