Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 18:00
  #1
Medlem
pantywankers avatar
Är det möjligt att göra? Jag menar givetvis inte att tejpa på svart plast eller liknande utan om det finns något vax som har solfaktor eller liknande.
Ser allt fler bilar med kritvita förstörda "glas" som lär behöva bytas snart.
Mina är kanonfina och det vore bra att kunna skydda på något sätt eftersom jag planerar att behålla bilen i många år.
Citera
2018-07-13, 20:09
  #2
Medlem
https://www.sonax.se/Produkter/Straa...ght-Protection
Citera
2018-07-13, 22:11
  #3
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Är det möjligt att göra? Jag menar givetvis inte att tejpa på svart plast eller liknande utan om det finns något vax som har solfaktor eller liknande.
Ser allt fler bilar med kritvita förstörda "glas" som lär behöva bytas snart.
Mina är kanonfina och det vore bra att kunna skydda på något sätt eftersom jag planerar att behålla bilen i många år.
Man byter inte förstörda glas, man polerar upp dem och återförseglar igen. Bara på med våtslip papper 800-1200-1500-2000- ännu finare om man hittar, sen polermedel, finns för strålkastare på biltema mm efter det återförseglar man plasten så håller den längre, är typ klarlack och finns på biltema, mekonomen mm.
Går köra för hand men maskin betydligt enklare...

Video på detta ...
http://www.mynewsdesk.com/se/saint-g...as-video-24916
Citera
2018-07-14, 01:21
  #4
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Man byter inte förstörda glas, man polerar upp dem och återförseglar igen.
Blir inte riktigt 100 men mycket bättre. Ställer du en ny och en polerad ser du direkt skillnaden. Och sen händer det att de får sprickor i plasten. Då är det bättre om det går att skydda från början.
Citera
2018-07-14, 18:20
  #5
Medlem
pantywankers avatar
Så åter till min fråga?
Finns det något typ vax som kan bromsa åldrandet?
Citera
2018-07-15, 18:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Blir inte riktigt 100 men mycket bättre. Ställer du en ny och en polerad ser du direkt skillnaden. Och sen händer det att de får sprickor i plasten. Då är det bättre om det går att skydda från början.

Det finns ett UV skydd inblandat i plasten, samt ytterligare ett skydd som läggs uppepå som även gör strålkastaren reptålig. Tror inte att det finns något ytterligare skydd man själv kan lägga på som ger någon märkbar effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback