Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 17:34
  #1
Medlem
Clousoos avatar
När fan ska ni respektera den nya lagen ATT INTE sitta med den förbannade mobilen inmurad i örat när ni kör bil!!
Hur många slöhögar ser man inte varje dag i trafiken..
SKÄRP ER FÖR FAN
Citera
2018-07-13, 17:37
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
När fan ska ni respektera den nya lagen ATT INTE sitta med den förbannade mobilen inmurad i örat när ni kör bil!!
Hur många slöhögar ser man inte varje dag i trafiken..
SKÄRP ER FÖR FAN

Inte bara hantverkare även Postnord bryter mot dessa regler. Finns nog många som inte bryr sig.
Citera
2018-07-13, 17:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Inte bara hantverkare även Postnord bryter mot dessa regler. Finns nog många som inte bryr sig.

polisen med.
Citera
2018-07-13, 17:40
  #4
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
När fan ska ni respektera den nya lagen ATT INTE sitta med den förbannade mobilen inmurad i örat när ni kör bil!!
Hur många slöhögar ser man inte varje dag i trafiken..
SKÄRP ER FÖR FAN
Det är inte bara hantverkare som kör så i sina jevvla bilar. Det är taxi, busschaufförer, yngre, äldre som åxå sitter med telefonen i örat och kör sina jevvla bilar
Citera
2018-07-13, 17:45
  #5
Medlem
Vad är problemet så länge de kör som folk?
Citera
2018-07-13, 17:46
  #6
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
polisen med.

det är 2018, inte 1948

generellt alla kör sämre, nonchigare, aggressivare, oftare olovligt etc

det är samhällsdekadensen i direktsändning,

inom vilka områden gör folk sina plikter och jobb bättre än förr?
Citera
2018-07-13, 17:49
  #7
Medlem
Clousoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Vad är problemet så länge de kör som folk?
Är du lobotomerad...där är en lag..folk kör ihjäl sig..kanske DU möter en på din sida av vägen en dag..
Citera
2018-07-13, 17:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Vad är problemet så länge de kör som folk?
Om folk hade kört som folk hade inte reglerna behövt komma till. Annars kan vi med ditt sätt att argumetera ta bort alla lagar bara är som folk.
Citera
2018-07-13, 17:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Är du lobotomerad...där är en lag..folk kör ihjäl sig..kanske DU möter en på din sida av vägen en dag..

Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Om folk hade kört som folk hade inte reglerna behövt komma till. Annars kan vi med ditt sätt att argumetera ta bort alla lagar bara är som folk.
Det finns absolut en poäng med lagar, men bara lobotomerade retar upp sig så fort någon annan bryter en lag oavsett sammanhang.

Jag pratar ofta i telefon när jag kör, men aldrig någonsin när det är en krävande situation i trafiken. Självfallet måste trafiken ha högsta prioritet. Skulle exempelvis aldrig prata i telefon i en rondell.

Tycker också att det är fel att enbart klanka ner på de som kör. Har haft många jobb där mycket bilkörning ingår och kan säga att jag inte hade passerat provanställningen om jag aldrig pratade i telefon under färd.
Citera
2018-07-13, 18:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Det finns absolut en poäng med lagar, men bara lobotomerade retar upp sig så fort någon annan bryter en lag oavsett sammanhang.

Jag pratar ofta i telefon när jag kör, men aldrig någonsin när det är en krävande situation i trafiken. Självfallet måste trafiken ha högsta prioritet. Skulle exempelvis aldrig prata i telefon i en rondell.

Tycker också att det är fel att enbart klanka ner på de som kör. Har haft många jobb där mycket bilkörning ingår och kan säga att jag inte hade passerat provanställningen om jag aldrig pratade i telefon under färd.
Det är just det som är poängen med lagen. Det spelar ingen roll hur duktig du är på att prata och köra samtidigt (enligt egen utsago). Du kommer ändå inte att vara lika uppmärksam som om du inte pratade i telefon och just detta element vill man ta bort. Tro inte för ett ögonblick att just du är bättre än andra på att prata och köra samtidigt.
Citera
2018-07-13, 18:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Det är just det som är poängen med lagen. Det spelar ingen roll hur duktig du är på att prata och köra samtidigt (enligt egen utsago). Du kommer ändå inte att vara lika uppmärksam som om du inte pratade i telefon och just detta element vill man ta bort. Tro inte för ett ögonblick att just du är bättre än andra på att prata och köra samtidigt.
Är du lika nitisk med alla som kör det allra minsta för fort? Kör du alltid enligt hastighetsbegränsningen?

Och nej, det man vill ha bort är inte den lilla uppmärksamhetsstörningen som det innebär för folk som sköter sig. Man vill ha bort idioter som inte kan sköta saker och så åker alla andra med av bara farten. Säger inte att lagen är dålig. Säger bara att jag inte är så nitisk med att följa lagar för följandets skull.
__________________
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2018-07-13 kl. 18:28.
Citera
2018-07-13, 18:37
  #12
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Det är just det som är poängen med lagen. Det spelar ingen roll hur duktig du är på att prata och köra samtidigt (enligt egen utsago). Du kommer ändå inte att vara lika uppmärksam som om du inte pratade i telefon och just detta element vill man ta bort. Tro inte för ett ögonblick att just du är bättre än andra på att prata och köra samtidigt.
Varför skulle det vara värre att prata i telefon än att prata med nån som sitter i passargerarsätet eller i handsfree? Jävla trams.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback