Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-15, 13:10
  #25
Medlem
Brunbeverns avatar
Du väger 70 kilo när du är 175 och har låg kroppsfett, vilket innebär att du är ganska muskulös. Med andra ord har du både kroppsliga förutsättningarna samt längdförutsättningarna för att ha snygga kläder. Vad är problemet?
Citera
2018-07-16, 21:40
  #26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesbigguy
Ser du bra ut då? Du kan ju i teorin ha kläder som tekniskt sett passar, men ser det bra ut? fattar du vad jag menar?

Ja det ser okej ut tycker jag. Jag håller med om att folk som är mycket korta får tax-ben-utseende. Då menar jag min tidigare arbetskollega som var 1.60-1.65 meter hög och vägde väl 120 pannor.

Vid 1.75 meters höjd brukar folk se proportionerliga ut. Min uppfattning iaf. Jag tycker generellt att vid 1.75 där slutar folk se korta ut. Vilket jag tycker är en fördel för utseendet.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2018-07-16 kl. 21:44.
Citera
2018-07-18, 22:01
  #27
Medlem
rollerbladess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesbigguy
Ser du bra ut då? Du kan ju i teorin ha kläder som tekniskt sett passar, men ser det bra ut? fattar du vad jag menar?

Vad är det för jävla frågor? Vad som ser bra eller inte bra ut är en oerhört subjektiv uppfattning. Vad som är väsentligt är att man själv anser att man ser bra ut och trivs i de kläderna man bär. Det skapar en aura av självsäkerhet och trygghet. Sen är givetvis klädseln kopplat till rummet. Kostym, slips och lackskor tappar sitt värde i en avslappnad miljö medans den skapar trovärdighet och status i väntrummet på bankkontoret.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback