Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 16:39
  #1
Avstängd
Jag är ca 175 cm kort. Därav har jag något korta ben(uppenbarligen). Jag väger ca 70 kg med en relativt låg kroppsfett(15-12%). Snart fyller jag år och behöver verkligen ett par byxor som passar mig men vid det här laget verkar det nästan omöjligt att hitta ett par som inte är för långa eller för "plufsiga". Behöver lite vägledning om att välja byxor som passar en kortis som jag.Detta problem gäller även andra plagg, dock finns det inte ett lika starkt behov av det i skrivande stund.

Sammanfattningsvis har detta fått mig att fundera om korta killar ens kan ha snygga kläder som passar. Och i såfall vilka märken och vilka butiker?
__________________
Senast redigerad av yesyesbigguy 2018-07-13 kl. 17:05.
Citera
2018-07-13, 16:45
  #2
Medlem
franges avatar
Vik upp, eller klipp och sy upp skiten längst ner om de är för långa?
Citera
2018-07-13, 16:51
  #3
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vik upp, eller klipp och sy upp skiten längst ner om de är för långa?

Samt fokusera på slim fit.
Citera
2018-07-13, 16:54
  #4
Medlem
Tripportreats avatar
Jag är 173cm normalbyggd(rätt smal) och har inga problem att hitta chinos som sitter bra.

Sikta på slimfit.

//tripportreat
Citera
2018-07-13, 16:54
  #5
Avstängd
har testat både att vika och att sy men tycker oftast att det ser otroligt onaturligt och fult ut.
Citera
2018-07-13, 16:57
  #6
Avstängd
RurikRusens avatar
självklart kan de had snygga byxor de får bara leta lite mer.
Citera
2018-07-13, 17:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesbigguy
Jag är ca 175 cm kort. Därav har jag något korta ben(uppenbarligen). Jag väger ca 70 kg med en relativt låg kroppsfett(15-12%). Snart fyller jag år och behöver verkligen ett par byxor som passar mig men vid det här laget verkar det nästan omöjligt att hitta ett par som inte är för långa eller för "plufsiga". Behöver lite vägledning om att välja byxor som passar en kortis som jag.Detta problem gäller även andra plagg, dock finns det inte ett lika starkt behov av det i skrivande stund.

Sammanfattningsvis har detta fått mig att fundera om korta killar ens kan ha snygga kläder som passar.
Det är ju långa som sällan hittar passande kläder, köp ett par 501 och få dem skräddarsydda till önskad passform. Om du är 175 cm så borde du ha runt 29-30 i jeans, hur kan du inte hitta det? Korta har det för lätt i klädbranschen.
Citera
2018-07-13, 17:14
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Det är ju långa som sällan hittar passande kläder, köp ett par 501 och få dem skräddarsydda till önskad passform. Om du är 175 cm så borde du ha runt 29-30 i jeans, hur kan du inte hitta det? Korta har det för lätt i klädbranschen.

Håller ej med dig där. Det flesta kläderna som du ser på reklam och liknande är typ alltid på längre människor. Tror det är en standard längd på typ 188cm för manliga klädmodeller. Allting sitter lite skevt på kortare o "tyngre" människor
Citera
2018-07-13, 17:16
  #9
Medlem
Napoleon (169cm) var kort i rocken, han har snygga kläder på sig i alla bilder.

https://www.glamourapartments.com/bl...-old-illusion/
__________________
Senast redigerad av Bacto 2018-07-13 kl. 17:19.
Citera
2018-07-13, 17:17
  #10
Medlem
sucuks avatar
Nu är ju 175 egentligen inte särskilt kort, du är 4 centimeter kortare än mig och jag har aldrig funderat över min längd - känns verkligen som medellängd.

Det du kan göra om du vill ge illusion av längd är att arbeta med likhet i material - kostym där materialet är samma i byxa som kavaj ger direkt optisk synvilla av mer längd. Omvänt om man vill "krympa" är att använda olika på ovan och underdel och gärna med en ordentlig livrem för att markera kontraster.
Citera
2018-07-13, 17:21
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Nu är ju 175 egentligen inte särskilt kort, du är 4 centimeter kortare än mig och jag har aldrig funderat över min längd - känns verkligen som medellängd.

Det du kan göra om du vill ge illusion av längd är att arbeta med likhet i material - kostym där materialet är samma i byxa som kavaj ger direkt optisk synvilla av mer längd. Omvänt om man vill "krympa" är att använda olika på ovan och underdel och gärna med en ordentlig livrem för att markera kontraster.

Anledningen till vrf din längd känns som medellängd är för att den är ungefär medellängden i Sverige iaf. Men tack för tipsen!
Citera
2018-07-13, 17:26
  #12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesbigguy
Anledningen till vrf din längd känns som medellängd är för att den är ungefär medellängden i Sverige iaf. Men tack för tipsen!

Nemas problemas, kritstrecksrandigt är ett annat klassiskt tips - korta feta maffiabossar springer inte runt i det för skoj skull utan för att dölja trivselkilon

Nu är det alldeles för varmt men när klimatet så tillåter - långa rockar snarare än harrington jackor funkar också för att ge illusion av längd.
__________________
Senast redigerad av sucuk 2018-07-13 kl. 17:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback