Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 16:15
  #1
Medlem
franges avatar
Jag behöver skaffa en ny liten enkel mp3-spelare att ha på träningspasset och när jag är ute och springer.

Har tidigare haft flera olika versioner av SanDisk Sansa och de har fungerat hur bra som helst. Små, lätta och kostat runt fyrhundringen. Nu har dock batteriet gett upp en gång för alla på min Sansa Clip och räcker bara i ca 15 minuter trots fulladdat.
Men nu verkar de inte finnas kvar att köpa längre, hela segmentet med mp3-spelare verkar ju ha dött ut - antagligen för alla hjon med smartphones.

SanDisken var ca 4x3x1cm i storlek och vägde enstaka gram - det är något sådant jag vill ha. Som kan sitta i tröj-kragen eller ärmen utan att fladdra nämvärt. En telefon i storleken surfplatta går helt enkelt inte att göra så med - och fladdrar runt i fickan på shortsen och riskerar att landa på backen i smådelar, utan den behövs en halv resväska till. Ytterst osmidigt att ha på löprundan.

Bluetooth, 4k HD bildskärm, trådlös laddning, högtalare, selfiekamera, digital klass XJFDGBDBGD-förstärkare osv är funktioner jag inte behöver. Däremot en enkel display där man kan välja låtar i arkivet på - tillsammans med utrymme för minneskort (ex MicroSD) är vad jag kräver.

Utan bara något så litet och enkelt som möjligt man kan spela musik med (i hörlurarna) på löprundan - vill jag ha. Vad finns det idag att välja på?

För att förtydliga - telefonen skall inte med på träningspasset eller löprundan. Oavsett vad.
(inte minst för att få en stunds lugn och ro och slippa alla djävlar som ska ha tag på en hela tiden, och slippa aviseringar och skit)
__________________
Senast redigerad av frange 2018-07-13 kl. 16:23.
Citera
2018-07-13, 16:19
  #2
Medlem
Köp ett sportarmband till mobilen, mycket praktiskt.
Citera
2018-07-13, 16:22
  #3
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Köp ett sportarmband till mobilen, mycket praktiskt.

Hur funkar det när mobilen ligger hemma, då?

Läs igen - jag vill inte ha telefonen med mig.
Citera
2018-07-13, 16:22
  #4
Medlem
Clint Ruins avatar
Finns bl a på CDON för 399:-

https://cdon.se/hemelektronik/sandis...lack-p27052092
Citera
2018-07-13, 16:25
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur funkar det när mobilen ligger hemma, då?

Läs igen - jag vill inte ha telefonen med mig.
Kolla på ställen som Wish och Amazon. Kineserna har rätt mycket sånt
Citera
2018-07-13, 16:29
  #6
Medlem
DR-Drunks avatar
En sådan måste vara något av det ultimata. Fästa i dina speedos.

https://www.tomtop.com/p-v2414b.html
Citera
2018-07-13, 17:02
  #7
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Finns bl a på CDON för 399:-

https://cdon.se/hemelektronik/sandis...lack-p27052092

Bra att SanDisk Sansa Clip finns kvar; har haft min senaste av den typen i 6-8 år nu. jag laddar ner många dokumentärer och poddar från Sveriges Radio. Jag blev jävligt bekymrad när jag först läste trådinledningen.
__________________
Senast redigerad av alfamiso 2018-07-13 kl. 17:05.
Citera
2018-07-13, 18:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Finns bl a på CDON för 399:-

https://cdon.se/hemelektronik/sandis...lack-p27052092

Har ägt liknande innan och kan rekommendera den.
Citera
2018-07-13, 20:14
  #9
Medlem
Fegyvereks avatar
Har upplevt strul med såna touchknappar under vintern och vid fukt.
Något att ha i åtanke. Funkar ej med vanliga vantar heller.
Citera
2018-07-13, 20:17
  #10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Titta titta! https://fyndiq.se/elektronik/ljud-mu...category&q=mp3
Citera
2018-07-17, 10:09
  #11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag behöver skaffa en ny liten enkel mp3-spelare att ha på träningspasset och när jag är ute och springer.

Har tidigare haft flera olika versioner av SanDisk Sansa och de har fungerat hur bra som helst. Små, lätta och kostat runt fyrhundringen. Nu har dock batteriet gett upp en gång för alla på min Sansa Clip och räcker bara i ca 15 minuter trots fulladdat.
Men nu verkar de inte finnas kvar att köpa längre, hela segmentet med mp3-spelare verkar ju ha dött ut - antagligen för alla hjon med smartphones.

SanDisken var ca 4x3x1cm i storlek och vägde enstaka gram - det är något sådant jag vill ha. Som kan sitta i tröj-kragen eller ärmen utan att fladdra nämvärt. En telefon i storleken surfplatta går helt enkelt inte att göra så med - och fladdrar runt i fickan på shortsen och riskerar att landa på backen i smådelar, utan den behövs en halv resväska till. Ytterst osmidigt att ha på löprundan.

Bluetooth, 4k HD bildskärm, trådlös laddning, högtalare, selfiekamera, digital klass XJFDGBDBGD-förstärkare osv är funktioner jag inte behöver. Däremot en enkel display där man kan välja låtar i arkivet på - tillsammans med utrymme för minneskort (ex MicroSD) är vad jag kräver.

Utan bara något så litet och enkelt som möjligt man kan spela musik med (i hörlurarna) på löprundan - vill jag ha. Vad finns det idag att välja på?

För att förtydliga - telefonen skall inte med på träningspasset eller löprundan. Oavsett vad.
(inte minst för att få en stunds lugn och ro och slippa alla djävlar som ska ha tag på en hela tiden, och slippa aviseringar och skit)

Du kanske kan köpa en smartphone som är trasig så att den inte går att ringa med, men går att spela musik med.

Annars kollar jag alltid på eBay först när jag ska köpa något. Där lär du hitta gammaldags MP3-spelare billigt. Finns säkert begagnade på Tradera också.
Citera
2018-08-14, 22:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag behöver skaffa en ny liten enkel mp3-spelare att ha på träningspasset och när jag är ute och springer.

Har tidigare haft flera olika versioner av SanDisk Sansa och de har fungerat hur bra som helst. Små, lätta och kostat runt fyrhundringen. Nu har dock batteriet gett upp en gång för alla på min Sansa Clip och räcker bara i ca 15 minuter trots fulladdat.
Men nu verkar de inte finnas kvar att köpa längre, hela segmentet med mp3-spelare verkar ju ha dött ut - antagligen för alla hjon med smartphones.

SanDisken var ca 4x3x1cm i storlek och vägde enstaka gram - det är något sådant jag vill ha. Som kan sitta i tröj-kragen eller ärmen utan att fladdra nämvärt. En telefon i storleken surfplatta går helt enkelt inte att göra så med - och fladdrar runt i fickan på shortsen och riskerar att landa på backen i smådelar, utan den behövs en halv resväska till. Ytterst osmidigt att ha på löprundan.

Bluetooth, 4k HD bildskärm, trådlös laddning, högtalare, selfiekamera, digital klass XJFDGBDBGD-förstärkare osv är funktioner jag inte behöver. Däremot en enkel display där man kan välja låtar i arkivet på - tillsammans med utrymme för minneskort (ex MicroSD) är vad jag kräver.

Utan bara något så litet och enkelt som möjligt man kan spela musik med (i hörlurarna) på löprundan - vill jag ha. Vad finns det idag att välja på?

För att förtydliga - telefonen skall inte med på träningspasset eller löprundan. Oavsett vad.
(inte minst för att få en stunds lugn och ro och slippa alla djävlar som ska ha tag på en hela tiden, och slippa aviseringar och skit)

Har det blivit något köp ännu?
Om du köpt vilken blev det och hur är ditt omdöme än så länge?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback