Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 16:01
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Hur skulle risken omfatta aktivitetsersättningen? För övrigt har familjen inte åkt dit än så risken är knappast stor.
Nej de kommer förmodligen inte åka fast. När man ändå säljer illegalt varför inte tjäna mer på andra substanser? Korkat.
Citera
2018-09-03, 05:58
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Nej de kommer förmodligen inte åka fast. När man ändå säljer illegalt varför inte tjäna mer på andra substanser? Korkat.

Jag vet inte om de även handlar med annan narkotika.
Citera
2018-09-03, 08:58
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Jag vet inte om de även handlar med annan narkotika.
Ok.. Kan va bra att veta kanske ingen aning.
Citera
2018-09-03, 17:35
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Ok.. Kan va bra att veta kanske ingen aning.

På vilket sätt?
Citera
2018-09-03, 18:24
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
På vilket sätt?
Ja ifall nått skulle hända och du kan se kopplingen. Inte för att du bör oroa dig men det kan va bra att veta. T. Ex att du inte ska öppna dörren i vissa lägen när nån knackar på eller så.
Citera
2018-09-05, 15:48
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Ja ifall nått skulle hända och du kan se kopplingen. Inte för att du bör oroa dig men det kan va bra att veta. T. Ex att du inte ska öppna dörren i vissa lägen när nån knackar på eller så.

Det kan jag låta bli ändå för att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2018-10-27, 02:51
  #127
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Jag har läst runt lite där nu och tänkt på att dessa personer så att säga skjuter sig själva i foten sett till vilka konsekvenser som följer från att klassa människor som manipulativa. Då personerna både har genetiska föräldrar som de anser vara manipulativa och kommer från en miljö som sägs fostra manipulativt beteende, klassar de sig själva som manipulativa oavsett vilken syn på "arv och miljö" som används. Jag vill inte stödja en idé som klassar mig och mina olyckskamrater som manipulativa. Att räkna människor som manipulativa är ju ett psykiatriskt eller besläktat förtryck där allt de säger och gör kan bortförklaras som manipulation.

Förmågan att kunna manipulera har med intelligens att göra.
Begreppet manipulativ används ofta inom psykiatrin på ett negativt sätt och jag har även sett att ordet manipulativ om en patient tillkommer i journalen då det skurit sig mellan läkare och patient.

Tack och lov så är det läkaren som äger bevisbördan om det nu kommer upp idagen. Att använda pejurativa begrepp om en patient utan att argumtera utifrån saklig grund är i vissa fall lika med förtal.
Det kan även ses ur ett rent strikt juridiskt perspektiv där det bryter mot flera lagar och föreskrifter som en läkare står under.

Ingen kan hålla dig ansvarig för ngt du tvingats till under flera år. År som du formats efter = du har hamnat i ett medberoende.
Varför?
Jo, du har/är i en beroendeställning gentemot dina föräldrar liksom alla barn är.

Ett tips är att du säger att läkaren anser att du behöver sluta med medicineringen. Dels för att se om/hur du nu mår och fungerar i vardagen. Det finns nämligen samma risker med knark på recept och knark på gatan, förutsatt att gatuknarket är vad det säljs som.

Hjärnan och kroppen diskriminerar inte avseende substanserss skadlighet oavsett om de kommer via recept eller inte.

Sök på pubmed.com där det finns mycket att lära utifrån biomedicinens forskningar inom ämnet. För här i sverige finns inte ens en promille av vetenskapliga studier.

Hur har det gått för dig?
Mvh B-A
Citera
2018-10-27, 11:53
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Förmågan att kunna manipulera har med intelligens att göra.

Fel. Samhällsbyggande insekter går bakom ryggen på varandra och luras samtidigt som de har pyttesmå hjärnor.

Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Begreppet manipulativ används ofta inom psykiatrin på ett negativt sätt och jag har även sett att ordet manipulativ om en patient tillkommer i journalen då det skurit sig mellan läkare och patient.

Tack och lov så är det läkaren som äger bevisbördan om det nu kommer upp idagen. Att använda pejurativa begrepp om en patient utan att argumtera utifrån saklig grund är i vissa fall lika med förtal.
Det kan även ses ur ett rent strikt juridiskt perspektiv där det bryter mot flera lagar och föreskrifter som en läkare står under.

Psykiatrins kollektiva doktriner är något som rättsväsendet tror blint på. Om personer stämplas som "manipulativa" av påståenden som hela det psykiatriska kollektivet och inte bara den enskilda psykiatern tror på, då lär rättsväsendet inte åtala psykiatrer som stämplar personen som "manipulativ" även om stämpeln bygger på icke falsifierbar pseudovetenskap. Denna icke falsifierbara pseudovetenskap är nämligen institutionellt inbyggd i det psykiatriska systemet.

Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Ingen kan hålla dig ansvarig för ngt du tvingats till under flera år. År som du formats efter = du har hamnat i ett medberoende.
Varför?
Jo, du har/är i en beroendeställning gentemot dina föräldrar liksom alla barn är.

Om jag nu som myndig stämplas som "skadad" och "benägen till menipulation" på grund av min barndom, då blir jag de facto avhumaniserad oavsett hur mycket det sägs till namnet att det "inte är mitt fel". Hitler sa att judarna inte kunde rå för "att de förstörde Tyskland", samtidigt ansåg han det "nödvändigt" att utrota judarna.

Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Ett tips är att du säger att läkaren anser att du behöver sluta med medicineringen. Dels för att se om/hur du nu mår och fungerar i vardagen. Det finns nämligen samma risker med knark på recept och knark på gatan, förutsatt att gatuknarket är vad det säljs som.

Hjärnan och kroppen diskriminerar inte avseende substanserss skadlighet oavsett om de kommer via recept eller inte.

Sök på pubmed.com där det finns mycket att lära utifrån biomedicinens forskningar inom ämnet. För här i sverige finns inte ens en promille av vetenskapliga studier.

Hur har det gått för dig?
Mvh B-A

Jag har lyckats övertala läkaren att sluta med medicinen. Jag har även flyttat till en plats som ägs av en bekant där mina föräldrar inte vet var jag bor och fått ett svartjobb som räcker till att ha råd med mat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback