Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 14:39
  #1
Medlem
startklars avatar
Hur är det när man ska flyga med t.e.x cans och markers i sitt handbagage? Måste man checka in som bagage eller går det bra att ta med på flyget? Hade bara tänkt ta med typ 2 cans och kanske en marker och vill inte bli stoppad.
Citera
2018-07-13, 14:48
  #2
Medlem
Sheen999s avatar
Markers är lugnt, burkar går nog inte lika bra
Citera
2018-07-13, 15:34
  #3
Medlem
https://www.transportstyrelsen.se/sv.../Farg-och-lim/

Borde väl räknas som sprayfärg med burkar och därmed ett nej.
Citera
2018-07-13, 20:01
  #4
Medlem
Handbagage får du absolut inte ta det i...
I bagageväskorna får du inte heller ta det i, eller jo dina markers får du ta, men inte dina cans eftersom dom är trycksatta.. Allt som innehåller olja och är trycksatt är big nono.
Citera
2018-07-13, 21:39
  #5
Medlem
manontheroofs avatar
Inga som helst problem med pennor bortsett från att trycket kan bli för högt å du får en färgfylld ficka.
det är för lite vätska för att nån ska bry sig, reser ofta med pennor men industrikritor är att föredra tycker jag.
sprayfärg kan du få igenom men är inte spec poppis, dock endast som incheckat.
Citera
2018-08-06, 16:57
  #6
Medlem
Jag råkade få med mig några burkar i ryggsäcken en gång när jag skulle flyga. Efter flygturen kom jag på att det var totalförbjudet. Det var mellan Gotland och Stockholm, vissa är inte så nogranna på Gotland
Citera
2018-08-06, 19:46
  #7
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen
Jag råkade få med mig några burkar i ryggsäcken en gång när jag skulle flyga. Efter flygturen kom jag på att det var totalförbjudet. Det var mellan Gotland och Stockholm, vissa är inte så nogranna på Gotland
Själv fick jag inte ens ta med mig en tandkrämstub på den linjen så du hade nog mest tur.

Överlag så får man inte ta med cans på flyget men markers går bra. De skulle kanske kunna klaga på att det är vätska men då är det väl bara att lägga den i en plastpåse som man gör med alla andra vätskor?
Citera
2018-08-07, 01:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Själv fick jag inte ens ta med mig en tandkrämstub på den linjen så du hade nog mest tur.

Överlag så får man inte ta med cans på flyget men markers går bra. De skulle kanske kunna klaga på att det är vätska men då är det väl bara att lägga den i en plastpåse som man gör med alla andra vätskor?

Jo, jag hade nog mest tur faktiskt.
På vägen hem så hade jag med mig burkar i bagaget och de ropade på mig i högtalaren så fick jag följa med personalen in till ett rum. Där berättade de att det var förbjudet pågrund av säkerhetsskäl. De slängde mina cans :/
Men som sagt markers går bra så länge det inte är mer än 100 ml vätska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback