Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 12:42
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mochimochi
Jag bor nära ett stall och har haft ett intresse för hästar rätt så länge. Så jag tog kontakt med ägaren för detta stall (hon är jättetrevlig) och började hjälpa till. Eftersom jag jobbar kväll/natt för det mesta så har jag mornarna fria vilket jag värdesätter. Att vara aktiv i lugnet på morgonkvisten är så vackert.

Nu till det tråkiga. Det bor en riktig j*vla surgubbe i en stuga en bit från stallet. När jag var där igår morse skulle självfallet fanskapet vara där.

När jag skulle släppa ut en av hästarna ur boxen tar jag fel grimma och det blir ett jävla liv. Hästen har då sin ordinarie grimma täckt över sitt täckte. Surgubben börjar då väsa om hur många gånger han påtalat för ägaren att bara ha 1 grimma vid boxen. Ja alltså kvinnor våldtas och pensionärer svälter/rånas i detta land, kanske mer värt att lägga sin ilska på?

När jag ska ta en av hästarna till sin hage trodde jag att ingången var där alla andra ingångar brukar vara. Jag har släppt ut hästar flera flera gånger förut men ej där. Ingången var vid klubbstugan och inget man ser. Då får jag en utskällning "KAN DU ENS HANTERA HÄSTAR?".

Så. Du gjorde fel och fick en tillrättavisning... Kanske en för dig för hård tillrättavisning. Tacka gubben för hans upplysningar och gör rätt nästa gång. Om du gör något för första gången och det blir fel är det väl bra att någon upplyser dig om felet? Rösten och tonfallet på den äldre generationen är inte alltid den samma som för dagens generation. Varför ta det så personligt??
Gissar att gubben inte ser dig som guds bästa barn och det har han förmodligen rätt i? Om du vill ha hans respekt får du förtjäna den helt enkelt, så fungerar ofta de gamla gardet... Lycka till
Citera
2018-07-13, 13:18
  #14
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag fattar inte riktigt, menar du att gubben har stallet eller vad? Vad gör han annars där och kommenterar hur saker går till i stallet? Det ska väl han ge fan i om det inte är hans stall?
Citera
2018-07-24, 21:17
  #15
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Den äldre generationen tror allt kretsar kring dem, det gäller kärringarna också. Be han sköta sitt och dra åt helvete

Handlar mer om er generation inte fått den uppfostran som ni skulle fått av era föräldrar så ni vet inte vad som är rätt eller fel, dvs det är du det är fel på och många i din generation, varför tror du Sverige är så fucked up idag? det beror på er för ni vet inte vad moral och etik är.
Citera
2018-08-15, 19:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Handlar mer om er generation inte fått den uppfostran som ni skulle fått av era föräldrar så ni vet inte vad som är rätt eller fel, dvs det är du det är fel på och många i din generation, varför tror du Sverige är så fucked up idag? det beror på er för ni vet inte vad moral och etik är.

Nej det beror på blattarna.
Citera
2018-08-18, 03:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
varför tror du Sverige är så fucked up idag? det beror på er för ni vet inte vad moral och etik är.
Haha vilket skämt, det är ju den äldre generation som skapat alla problem som finns idag medan den yngre generationen växer upp i det. Det är det som är skillnaden. Men det är klart det är enklare att skylla på generationen som fram till nyligen helt saknade inflytande över samhället samtidigt som man försöker förtränga att man röstade på palme,,
Citera
2018-08-18, 04:11
  #18
Medlem
HarryManbacks avatar
Surgubbar och surtanter har väl funnits så länge det funnits gubbar och tanter.
Sen att dom äldre klagar på den yngre generationen är också ett stående inslag.
Oavsett tidsperiod.

Nåväl, det blir folk av dom flesta till slut, och en del av dom kommer bli surpuppor som gnäller på den yngre generationen.

Och så repterar vi.

Hemligheten för att bryta cykeln: Bli inte en surgubbe eller surtant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback