Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 11:15
  #1
Medlem
Jag tar ibland två st 400mg Ipren tabletter före läggdags då jag har svårt att sova. Och sömnmediciner. Det ger en skön effekt så jag somnar bra.

Jag tar också alltid två st 400mg Ipren innan träning, för att få bort huvudvärk, tröhett i kroppen och känna mig fräsch. Lite koffein till det också, typ Redbull eller annat.

Nu undrar jag om det sabbar mina gains?

Edit: Jag tänker på detta med proteinsyntesen som ska förstöras av Ipren och Alvedon. Men med AAS i blodet borde det väl inte göra något?
__________________
Senast redigerad av horss 2018-07-13 kl. 11:17.
Citera
2018-07-13, 11:38
  #2
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Jag tar ibland två st 400mg Ipren tabletter före läggdags då jag har svårt att sova. Och sömnmediciner. Det ger en skön effekt så jag somnar bra.

Jag tar också alltid två st 400mg Ipren innan träning, för att få bort huvudvärk, tröhett i kroppen och känna mig fräsch. Lite koffein till det också, typ Redbull eller annat.

Nu undrar jag om det sabbar mina gains?

Edit: Jag tänker på detta med proteinsyntesen som ska förstöras av Ipren och Alvedon. Men med AAS i blodet borde det väl inte göra något?

Vad för aas tar du? Det du bör göra är att kolla dina levervärden och sluta med alla huvudvärkstabletter. Ihop med annat som belastar levern tex aas i oral form eller alkohol är det där direkt skadligt.
Citera
2018-07-13, 12:32
  #3
Medlem
Din lever är nog inte speciellt glad över detta.
Citera
2018-07-13, 13:08
  #4
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Jag tar ibland två st 400mg Ipren tabletter före läggdags då jag har svårt att sova. Och sömnmediciner. Det ger en skön effekt så jag somnar bra.

Jag tar också alltid två st 400mg Ipren innan träning, för att få bort huvudvärk, tröhett i kroppen och känna mig fräsch. Lite koffein till det också, typ Redbull eller annat.

Nu undrar jag om det sabbar mina gains?

Edit: Jag tänker på detta med proteinsyntesen som ska förstöras av Ipren och Alvedon. Men med AAS i blodet borde det väl inte göra något?

Forskare avråder från ibuprofen: ”Om avsikten är att öka muskelmassa och styrka”

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ssa-och-styrka

https://ki.se/nyheter/antiinflammato...muskeltillvaxt

Stroke och hjärtinfarkt

Ipren innehåller ibuprofen, det är en så kallad cox hämmare, dessa kan öka risken för stroke och hjärtinfarkt, i samband med AAS kan det påverka kroppen på flera sätt som vi ännu inte känner till.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...r-hjartinfarkt

Jag tycker att du noga skall överväga om du skall fortsätta med Ipren i de mängder som du tar det idag.

Du skriver Alvedon i rubriken, Alvedon och Ipren är två helt olika saker.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-07-13 kl. 13:13.
Citera
2018-07-13, 14:45
  #5
Medlem
caecos avatar
Ipren belastar njurarna medan alvedon belastar levern för att förenkla rejält. Men varför skulle ipren boosta sömntabletter? Låter som myten om att alvedon skulle boosta själva ruset hos opiater när det enbart boostar den smärtstillande effekten.

Lider du av någon smärta, eller vad är anledningen till att du tar ipren? Jag tänkte då du upplever att du blir piggare före träning av det. Användaren ovan sammanfattade det bra med en artikel till och med gällande NSAID-preparat (Ipren i detta fall).
Citera
2018-07-13, 15:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Ipren belastar njurarna medan alvedon belastar levern för att förenkla rejält. Men varför skulle ipren boosta sömntabletter? Låter som myten om att alvedon skulle boosta själva ruset hos opiater när det enbart boostar den smärtstillande effekten.

Lider du av någon smärta, eller vad är anledningen till att du tar ipren? Jag tänkte då du upplever att du blir piggare före träning av det. Användaren ovan sammanfattade det bra med en artikel till och med gällande NSAID-preparat (Ipren i detta fall).

Psykisk ohälsa..Tar propavan och lergigan för att sova och plus lite Ipren som sagt. Vet inte varför men det hjälper. Tar bort krämpor och skit i kroppen..ger ett lugn i kroppen så jag somnar.

Och före träningen också..blir helt klart i huvudet och får en fräsch känsla med koffeinet.

Vet att det inte är bra men det känns bra iaf
Citera
2018-07-13, 15:31
  #7
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Psykisk ohälsa..Tar propavan och lergigan för att sova och plus lite Ipren som sagt. Vet inte varför men det hjälper. Tar bort krämpor och skit i kroppen..ger ett lugn i kroppen så jag somnar.

Och före träningen också..blir helt klart i huvudet och får en fräsch känsla med koffeinet.

Vet att det inte är bra men det känns bra iaf
Bortse från problemen gällande muskelbyggandet. Att käka Ipren och/eller andra NSAID-preparat under längre tid är ingen höjdare alls. Har du gjort detta länge? Du upplever inga problem med magen? Är ju inte alltför ovanligt att det orsakar magsår och liknande problem.
Citera
2018-07-13, 15:41
  #8
Medlem
Nope inga problem med varken mage eller lever.

Och för att vara ärlig litar jag inte på forskarna.. min kropp mår bra av Ipren. Träningen nöter ju som fan på hela kroppen så man går runt inflammerad hela tiden annars. Och varje gång man injectar får man ju lite också. Det är iaf så det känns.
Citera
2018-07-13, 15:46
  #9
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Psykisk ohälsa..Tar propavan och lergigan för att sova och plus lite Ipren som sagt. Vet inte varför men det hjälper. Tar bort krämpor och skit i kroppen..ger ett lugn i kroppen så jag somnar.

Och före träningen också..blir helt klart i huvudet och får en fräsch känsla med koffeinet.

Vet att det inte är bra men det känns bra iaf

Prova ett bra magnesium preparat, köp det på en riktig hälsokostbutik eller läs på ordentligt på nätet, magnesium kan göra underverk för din sömn, det hjälper också mot muskelspänningar och magnesium kan kombineras med Lergigan. Du kan också be läkaren skriva ut Melatonin AGB för sömnen.
Huvudsaken är att du slutar med Ipren, det är inte bra för dig.

Det som jag har markerat i din text kan bero på placeboeffekten.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-07-13 kl. 15:49.
Citera
2018-07-13, 17:02
  #10
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Nope inga problem med varken mage eller lever.

Och för att vara ärlig litar jag inte på forskarna.. min kropp mår bra av Ipren. Träningen nöter ju som fan på hela kroppen så man går runt inflammerad hela tiden annars. Och varje gång man injectar får man ju lite också. Det är iaf så det känns.
Jag har ju hört att folk inte litar på läkemedelsindustrin p.g.a deras sätt att tjäna pengar. Finns ju många exempel på hur de undanhållit information om hur skadligt något varit.
Men vad för motiv ”forskarna” skulle forskarna ha för att överdriva dess skadeverkningar?

Ditt resonemang om att man går runt inflammerad hela tiden o.s.v. finns ingen anledning till att bemöta ens. Vet inte i vilken ände man ska börja.
Citera
2018-07-13, 20:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Prova ett bra magnesium preparat, köp det på en riktig hälsokostbutik eller läs på ordentligt på nätet, magnesium kan göra underverk för din sömn, det hjälper också mot muskelspänningar och magnesium kan kombineras med Lergigan. Du kan också be läkaren skriva ut Melatonin AGB för sömnen.
Huvudsaken är att du slutar med Ipren, det är inte bra för dig.

Det som jag har markerat i din text kan bero på placeboeffekten.

Ska testa det!

Är i 30-årsåldern bara men tränat lääänge och det sätter sig fan i kroppen..och då tränar jag inte light weight buddy utan mest kablar och maskiner
Citera
2018-07-22, 20:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag har ju hört att folk inte litar på läkemedelsindustrin p.g.a deras sätt att tjäna pengar. Finns ju många exempel på hur de undanhållit information om hur skadligt något varit.
Men vad för motiv ”forskarna” skulle forskarna ha för att överdriva dess skadeverkningar?

Ditt resonemang om att man går runt inflammerad hela tiden o.s.v. finns ingen anledning till att bemöta ens. Vet inte i vilken ände man ska börja.

Finns inga pengar att tjäna på läkemedel som inte längre har patent. Inte mha lögner iaf. Utan endast mha reklam. Lite varför Ipren kostar 49kr och Orifam kostar 14kr, det ena bolaget lägger mycket pengar på reklam - det andra inte. Det pinsamma är att det fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback