Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 01:23
  #13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
ja och sen dess har ett dussin artister stått för i stort sett alla stora spelningar.

Viss skillnad på tre och ett dussin. Men men, det om det.
Citera
2018-07-13, 01:25
  #14
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Viss skillnad på tre och ett dussin. Men men, det om det.


stones, bowie, springsteen, dylan, santana. det är väl åtminstone fem som lirade på ullevi på 80-talet.

sen antar jag den var stängd några år? 90-talet satte det fart igen - beach boys, genesis, pink floyd, rod stewart, status quo, tina turner, u2, stones, elton john.
Citera
2018-07-13, 01:26
  #15
Medlem
Lyssnarskaran har ju förmodligen ökat under alla år. Det fylls ju på underifrån men yngre musikälskare så jag tänker vara positiv att säga att det skulle funka.

Men de kanske inte bör göra konserter i våra grannländer för att vara helt säkra på att fylla upp.
Citera
2018-07-13, 01:36
  #16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
stones, bowie, springsteen, dylan, santana. det är väl åtminstone fem som lirade på ullevi på 80-talet.

sen antar jag den var stängd några år? 90-talet satte det fart igen - beach boys, genesis, pink floyd, rod stewart, status quo, tina turner, u2, stones, elton john.

Santana har förstås aldrig bokats till Ullevi, särskilt inte på 80-talet men du har rätt om Dylan, hade jag inte koll på.
Ja, jättekonserterna kommer igång på allvar på 90-talet...men det är en annan tråd.
Citera
2018-07-13, 01:37
  #17
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Santana har förstås aldrig bokats till Ullevi, särskilt inte på 80-talet men du har rätt om Dylan, hade jag inte koll på.
Ja, jättekonserterna kommer igång på allvar på 90-talet...men det är en annan tråd.

jodå, tillsammans med dylan
Citera
2018-07-13, 04:01
  #18
Medlem
Håller DS som världens i särklass bästa rockband. SoS - 78 var bara precis det fetaste kompis.

BiA, Y&Y friend m.fl.

DS hade publikrekord 1992.


Idag gäller dock main stream och skapade "artister".

Gillade Taylor S. ett tag men så kom girigheten som ett brev i postlådan.
Citera
2018-07-13, 04:35
  #19
Avstängd
RurikRusens avatar
hade nog sålt väldigt lite.
Citera
2018-07-13, 05:13
  #20
Medlem
Jag hoppas verkligen att det hade blivit utsålt iaf. Direkt straits är det bandet jag helst av alla skulle vilja se, det är enligt mig världens i särklass bästa band
Citera
2018-07-13, 10:50
  #21
Medlem
Dires Straits har säkert en publik i den äldre generationen men jag tror inte att de lyckats attrahera yngre generationer likt band som t ex Iron Maiden. Att dom inte är aktiva längre spelar förstås in här. På Spotify har dock DS betydligt fler "montly listeners" än Iron Maiden som spelar på Tele2 arena 1 juni där det säkert lär bli utsålt. Om DS har en konsertpublik som räcker för större arenor i Sverige är väl lite mer tveksamt.
Citera
2018-07-13, 12:22
  #22
Medlem
kristofferGs avatar
Tråkigt nog hade de inte gjort det. Det är nog få ur dagens generation som ser storheten i Dire Straits.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback