Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 22:55
  #1
Medlem
Hej!
Det där med microsoft office licenser.... Försöker reda ut vad är vad.

Nuvarande situation:
Företaget har 2 st konto på office.com. Ena konto innehåller 30 licenser Office Home and Business 2013/2016 och är förmodligen maxad och en annan konto innehåller 10 licenser. Som jag förstår är återförsälja skickat dessa licenser till dessa konto. För att på konto vid varje licens står det:
Kod:
 Payment method: Redeemed code

Sen har jag typ 30 sådana som det är kartong med kort med licensnummer. Förmodligen köpta i lokala IT affären. Också blandat mellan 2013/16

Tyvärr är jag mindre insatt i hur det fungerar, men vad jag förstår så dom licenser som är i fysisk pappkartong, köpta i affären är unika och krockar inte med dom som jag har på dessa konton?

Det innebär att jag har ca 30 + 10 + 30 licenser att tillgå?
Citera
2018-07-13, 06:58
  #2
Medlem
I början på 2000-talet så tyckte MS och deras ÅF att kunden alltid räknade fel, när de frågade vad de egentligen har rätt till.

Kunden 'erbjöds' därför att (på nytt) köpa ett korrekt antal licenser av senaste version - Alternativet var en fullständig BSA-revision...
Citera
2018-07-13, 18:23
  #3
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback