Bra info om vitaminer och mineraler. Håller på att läsa på lite och det lutar åt att jag byter ut mot RAW-tabletter. De verkar tas upp lite bättre. Magnesium känns obligatoriskt. Samt D på vintern. Resten får man hoppas på det bästa i en multivitamin för annars blir det så sjukt dyrt då jag tror det viktigaste för mig att lägga pengar på är tillskott av bra proteiner som tas upp lätt. Jag tränar också en hel del så det är inte bara hjärnan som behöver ha tillgång till aminosyrorna.
Sover bra i perioder. Sen jag börjat med Melatonin sover jag 6-8 timmar sammanhängande varje natt stressad eller inte stressad. Melatonin är för övrigt något som alla AD människor borde prova. De perioder av stress och dålig sömn så har jag haft så mycket ADD att jag inte vet var jag lagt en enda grej under dagarna: Springer bara runt som en yr höna och folk undrar vad jag håller på med. Där har Melatoninet hjälpt. Tycker jag vaknar utvilad 9 av 10 nätter nu. Nu har jag "bara" ADD när hjärnan stressas.
Man kan kalla problematiken vad man vill egentligen. Det finns säkert många människor som förstört hjärnan på olika sätt och senare i livet fått "ADHD". Har du missbrukat annat än fap? Alkohol? Droger? Kanske är det samma lika rent fysiologiskt och sen finns det forskare då som inte vill erkänna ADHD. Men för mig är det genetiskt betingat och har funnits med mig sen jag var 3-4 dvs typ 10 år innan fappande framför datorn. Det är en funktionsnedsättning i hjärnan som jag alltid lidit av och som jag aldrig kommer bli fri ifrån. Sen kan man diskutera huruvida CS är en bra hjälp mot denna funktionsnedsättning. Vissa säger ju att man blir typ botad av EyeQ. Jo tjena, jag har käkat 6 kapslar dagligen i typ två år i väntan på utredningen och de har inte hjälpt mig ett dugg. Men hade jag slutat runka..