Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2018-07-13, 06:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primity
http://www.bilddump.se/bilder/201807...51.16.123.jpeg

Blev nog två bilder av misstag.. lite av ansiktet iaf. Min gräns där.
Tycker du ser bra ut. Finns absolut inget avvikande. Tycker inte du har särskilt breda axlar, inget som man reagerar på i alla fall, du har fina proportioner.

Tror det bara sitter i huvudet. Jag har själv tyckt att jag är ful och det har nog grundat sig i skolåren. Men en dag så bestämde jag mig att det där satt i huvudet och att de tankarna hindrade mig och därför skulle bort!

Jag bestämde mig för att tänka positivt om mig själv, och det har hjälpt mig på många sätt. Får då o då höra att jag ser bra ut, fast jag kör med rakad skalle (är kille). Får faktiskt ganska ofta uppskattande blickar från kvinnor. Är själv ca 45 år.

Sen hjälpte det mig i övrigt att tänka mer positivt om mig själv. Innan jag bytte tankesätt så harvade jag runt på enkla butikschef o chaufförsjobb, inget fel i det, men jag hade fått höra i skolan av min klassföreståndare när jag gick på högstadiet att det kommer aldrig bli något av mig, jag var snäll i skolan men trög i språkinlärning, och lite retad men ej mobbad. Det satte sig på psyket.

Men när jag var ca 25 så bestämde jag mig att jag kan bättre, det tog mig ca ett halvår att vända mitt negativa tankemönster. I dag har ett jobb som min gamla klassföreståndare skulle kunna drömma om och samma med lönen. Jag har ett fritt jobb men med mycket ansvar samt att jag har kul på jobbet.

Samtidigt har jag en både klok och vacker fru som är elitidrottare.

Vad jag vill säga med allt detta är att man ska slå bort dumma tankar, det är bra att du går i terapi, bara du inte fastnar i terapin utan kommer vidare. För mig var inte terapi något, men jag vet att det hjälpt andra.

Men som sagt; du är en snygg kvinna, låt inte de negativa tankarna ta över!
Citera
2018-07-13, 06:31
Medlem
Citat:

Gå till en terapeut och jobba med dig själv, det är inget fel på ditt utseende alls, du ser väldigt bra ut och ser ut att vara en go tjej
Citera
2018-07-13, 07:10
Medlem
Hej! Börja träna. Inte nödvändigtvis med mål om att förändra din kroppsform utan för att må bättre. Det är vetenskapligt bevisat att man mår bättre av träning, sen kan jag och miljoner andra även bekfräta detta. Det är även en självförtroende / självkänsla booster ifall du tränar och sen ser den positiva förändringen, kanske starkare ben, starkare armar, slankare mage, formad rumpa då du vet att du och bara du kunde åstadkomma det där.

Angående ditt hår, gå till en duktig frisör och fråga om tips. Finns massa saker du kan göra. Tex olja i håret, ha olaplex shampo. Om ditt hår ändå är slitet, klipp det kort och fixa nail hair extension hos en frisörsalong. Förlängning i håret blir så jääääävla fint! Lite ansvar dock att ta hand om det men hade haft det alla dagar i veckan om jag haft bättre ekonomi. (Bli inte skrämd att det är för dyrt jag är bara arbetslös för tillfället haha.)

Angående din ansiktsform. Det finns en fantatiskt uppfinning som heter Fillers! Det är inte permanent och du kan använda fillers för att framhäva kindben, käklinje, ändra din hakform kanske till en mer v form? Du kan fylla o läppar, vilket är det vanligaste och även ändra formen på din näsa om du så vill. Fillers kan ha ett väldigt dömande rykte till sig då alla tänker att folk som gör fillers är blonda bombos med porr läppar, men så är det inte alls. Finns jättemycket fillers du kan göra som get en diskret, fin och naturlig effekt.

Det var väl mina spontana saker. Sen kan du totalignonera mig och bara köra på den klassiska ”jag är fin som jag är” men truth to be told om du inte nöjd med ditt utseende, gör något åt det.
Citera
2018-07-13, 08:22
Medlem
Skattebrotts avatar
Vad har du för ansiktsform då? Smal? Rund? Hjärtformad?

Man blir inte "bredare" i kroppen för skelettet har alltid samma proportioner. Blir man fet däremot kan fettet hamna på olika sätt. Och ifall man skaffar muskler.

Kanske är det ditt sätt att se på dig själv som är problemet. Body Dysmorphic Disorder kallas det. På samma sätt som anorektiker ser sig själva som feta trots att de tvärtom är smala, kan BDD-patienter se sig själva som fula freaks trots att de är jättesnygga.

Många killar kan gilla bredaxlade tjejer. Se bara till att sminka dig på ett bra sätt som matchar hur din kropp ser ut. Så att åtminstone axelfetischisterna tycker du är snygg, om inte annat.

Hårproblem kanske du kan lösa med keratinbehandling eller löshår? Vissa har rentav peruk.

Den bästa egoboosten för någon som behöver börja stärka sin självkänsla är att få komplimanger från folk som på riktigt tycker du är snygg (alltså inte såna som bara säger det för att vara snälla).

Nu vet jag inte hur du ser ut, det är säkert ingen fara, men om det rent hypotetiskt är ren katastrof, så kan du alltid bli domina och få undergivna män som avgudar dig trots ditt utseende. Så lösningar finns det alltid! Det viktiga är att du kommer ur det här. Ingen förtjänar att leva med dålig självkänsla.
Citera
2018-07-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Hej! Börja träna. Inte nödvändigtvis med mål om att förändra din kroppsform utan för att må bättre. Det är vetenskapligt bevisat att man mår bättre av träning, sen kan jag och miljoner andra även bekfräta detta. Det är även en självförtroende / självkänsla booster ifall du tränar och sen ser den positiva förändringen, kanske starkare ben, starkare armar, slankare mage, formad rumpa då du vet att du och bara du kunde åstadkomma det där.

Angående ditt hår, gå till en duktig frisör och fråga om tips. Finns massa saker du kan göra. Tex olja i håret, ha olaplex shampo. Om ditt hår ändå är slitet, klipp det kort och fixa nail hair extension hos en frisörsalong. Förlängning i håret blir så jääääävla fint! Lite ansvar dock att ta hand om det men hade haft det alla dagar i veckan om jag haft bättre ekonomi. (Bli inte skrämd att det är för dyrt jag är bara arbetslös för tillfället haha.)

Angående din ansiktsform. Det finns en fantatiskt uppfinning som heter Fillers! Det är inte permanent och du kan använda fillers för att framhäva kindben, käklinje, ändra din hakform kanske till en mer v form? Du kan fylla o läppar, vilket är det vanligaste och även ändra formen på din näsa om du så vill. Fillers kan ha ett väldigt dömande rykte till sig då alla tänker att folk som gör fillers är blonda bombos med porr läppar, men så är det inte alls. Finns jättemycket fillers du kan göra som get en diskret, fin och naturlig effekt.

Det var väl mina spontana saker. Sen kan du totalignonera mig och bara köra på den klassiska ”jag är fin som jag är” men truth to be told om du inte nöjd med ditt utseende, gör något åt det.

Tack för tipsen! Är ju rätt dyrt med fillers men kommer nog använda det en del när jag blir äldre för rynkor hah. Är inte dömande gällande andra, det viktigaste är att de är nöjda och mår bättre kommer nog fixa löshår också men i höst förmodligen (mycket utgifter för tillfället).
Citera
2018-07-13, 09:03
Medlem
Citat:
Tack för tipsen! Är ju rätt dyrt med fillers men kommer nog använda det en del när jag blir äldre för rynkor hah. Är inte dömande gällande andra, det viktigaste är att de är nöjda och mår bättre kommer nog fixa löshår också men i höst förmodligen (mycket utgifter för tillfället).
Vad kul! Det kommer bli skitsnyggt! Jo precis fillers är ju tyvärr dyrt, oftast går det runt 2-3000 första gången sen efter 3 månader ungefär bör man göra påfyllning. Första gången du gör fillers så tar kroppen upp ämnet mycket snabbare men efter det så håller det ju i cirka ett år. Så om man tänker 5000 kr / för ett år är det ju sjukt billigt. Jag gjorde fillers i min näsa då jag hade en knöl på den samt lite krokig tipp. Nu är min näsa helt rak och jag är så himla nöjd, har gjort första fyllningen sen touch upen efter 2-3 månader och nu sa dom att det ska hålla i två år. Gått 7 månader sen jag gjorde touch upen och den är fortfarande lika rak och fin. Så fillers är sjukt värt det!

Nu vet jag inte var du bor men https://www.instagram.com/Sherry_beauty_estetik/?hl=sv brukar göra olika typer av fillers så om du vill ha lite inspo eller bättre inblick på vad du kan ändra/framhäva med fillers, kolla in deras flöde.
Senast redigerad av zcrummig 2018-07-13 kl. 09:13.
Citera
2018-07-13, 09:43
Medlem
Jag tyckte inte där vara något som stack ut på dina bilder. Inte alls breda axlar vad jag kunde se.

Jobba med att må bättre med dig själv är mitt enda tips.
Citera
2018-07-13, 10:52
Medlem
Ogdens avatar
Buzzfeedlistan som länkades, herregud vilket humblebrag. Vad blir nästa lista, "jag har så smal midja i förhållande till mina höfter och tuttar, jetejåbigt faktiskt hashtag relate". Breda axlar är skitsnyggt på både killar och tjejer. Ett MYCKET attraktivt drag. Ser starkt och friskt ut.

Men, man får ju tyvärr ofta lära sig som tjej att man ska vara liten och petite, ha smala axlar och tunna lår och helst inte andas för högt. Det är bullshit och den absolut bästa boten för det som jag har hittat är tung styrketräning. Plötsligt växer man och får grova axlar, ryggen breddas och låren växer. Och! Man KÄNNER sig lika snygg och stark som man är.

PS: TS, du har inte några abnormt breda axlar. Hade du inte skrivit om dem hade jag inte ägnat dem en tanke.
Citera
2018-07-13, 11:10
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2018-07-13, 23:34
Medlem
Flechettes avatar
Citat:

Min personliga åsikt: du är ju riktigt snygg Inga som helst problem skulle jag säga!
Jag skulle bryta ned det här till ett antal frågor och se hur du kan gå vidare med det. Vi börjar med att se vad du har att jobba med:

1. Du har en partner, så åtminstone en person tycker att du är tillräckligt snygg för att investera en massa tid och energi åt. Det är långt mer än vad man kan säga för vissa av oss andra som är singlar.

2. Du har, rent objektivt, inte abnorma axlar på något sätt. Flera här har sagt att de inte finner något fel med dina axlar, och jag är rätt säker på att om du tar ett läkarbesök så kommer läkaren inte att utbrista "ojojoj! Det här var minsann de bredaste axlarna jag sett under mina 30 år här!".

3. Även om någon skulle tycka att dina proportioner är konstiga så är ju folks preferenser olika. Gillar en person inte ditt utseende kommer det finnas en annan som gör det. Bevisligen har du ju lyckats haffa en kille redan, så behöver du en till, eller vad är grejen?

Det känns lite som om du har hjärnspöken och intalar dig saker som resten av världen inte riktigt känner igen. Jag tror att det snarare handlar om ditt inre och din egen självkänsla än vad det handlar om ditt yttre. Vad är det du vill uppnå? Få fler/snyggare killar? Om du vill in och kriga på datingmarknaden så kan säkert tips om hur du piffar upp dig och fixar snygga kläder etc. vara rimliga, men om du är nöjd med det du har så skulle jag nog snarare säga att det handlar om att jobba på din självkänsla och att acceptera dig själv. Varför oroa sig över ett problem som ingen annan tycker är ett problem?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in