Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 21:25
  #1
Medlem
Nu är det så att jag ska köpa en cigarr, jag röker aldrig cigarrer men tänkte köpa en och testa om jag gillar det eller inte.

Läste lite om att The Griffin's gör goda cigarrer. Jag undrar dock vilken jag ska köpa. I denna länk så finns det olika varianter och jag vill ha förslag på vilken jag ska välja

https://brobergs.se/category.html/griffins-classic

Tack på förhand
Citera
2018-07-12, 21:29
  #2
Medlem
Jarrros avatar
Tror inte du kommer gilla "Cigaretten" utan nikotinet kommer göra så du fastnar men även skit lungor o cancer men jag kan inte tvinga dig att inte testa Lycka till
Citera
2018-07-12, 21:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrro
Tror inte du kommer gilla "Cigaretten" utan nikotinet kommer göra så du fastnar men även skit lungor o cancer men jag kan inte tvinga dig att inte testa Lycka till
Men cigarr ska man väl inte köra halsbloss med? endast munbloss vad jag vet. Cancer är jag inte orolig över Jag är snusare
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-07-12 kl. 21:48.
Citera
2018-07-12, 22:23
  #4
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Men cigarr ska man väl inte köra halsbloss med? endast munbloss vad jag vet. Cancer är jag inte orolig över Jag är snusare

Nej, endast munbloss.

Här har du också ett bra utbud:

http://www.cigarrummet.com/
Citera
2018-07-12, 22:30
  #5
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Nu är det så att jag ska köpa en cigarr, jag röker aldrig cigarrer men tänkte köpa en och testa om jag gillar det eller inte.

Läste lite om att The Griffin's gör goda cigarrer. Jag undrar dock vilken jag ska köpa. I denna länk så finns det olika varianter och jag vill ha förslag på vilken jag ska välja

https://brobergs.se/category.html/griffins-classic

Tack på förhand


Tänk på att en cigarr måste mogna i humidor ca ett år för att komma till sin fulla rätt.

Som nybörjare på cigarr så tycker jag att ni ska testa något lättare än Griffin's som kan upplevas som ganska tuff för en ovan cigarrökare fast de är listade som lätta och mjuka.

Får jag föreslå Macanudo Maduro som är mild/medium och har en viss sötma av madurotäckbladet.

https://brobergs.se/product.html/mac...category_id=37
Citera
2018-07-12, 22:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Tänk på att en cigarr måste mogna i humidor ca ett år för att komma till sin fulla rätt.

Som nybörjare på cigarr så tycker jag att ni ska testa något lättare än Griffin's som kan upplevas som ganska tuff för en ovan cigarrökare fast de är listade som lätta och mjuka.

Får jag föreslå Macanudo Maduro som är mild/medium och har en viss sötma av madurotäckbladet.

https://brobergs.se/product.html/mac...category_id=37
Tack, den ska jag definitivt prova . Hur länge håller den du länkade?
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-07-12 kl. 22:54.
Citera
2018-07-12, 23:28
  #7
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Nu är det så att jag ska köpa en cigarr, jag röker aldrig cigarrer men tänkte köpa en och testa om jag gillar det eller inte.

Läste lite om att The Griffin's gör goda cigarrer. Jag undrar dock vilken jag ska köpa. I denna länk så finns det olika varianter och jag vill ha förslag på vilken jag ska välja

https://brobergs.se/category.html/griffins-classic

Tack på förhand
Själv tycker jag det är väldigt "lugnande" att puffa på en cigarr...
Citera
2018-07-13, 15:29
  #8
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Tack, den ska jag definitivt prova . Hur länge håller den du länkade?


I humidor håller den flera år. Har ni ingen humidor så bör den rökas snarast.

Ni kan givetvis be om en lufttät påse på brobergs när ni köper garren och då stoppar den någon dag.

Glöm inte att be om att få den snoppad alt köp en snoppare.
Citera
2018-07-13, 19:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
I humidor håller den flera år. Har ni ingen humidor så bör den rökas snarast.

Ni kan givetvis be om en lufttät påse på brobergs när ni köper garren och då stoppar den någon dag.

Glöm inte att be om att få den snoppad alt köp en snoppare.
Jag köpte både Macanudo Maduro Hyde Park och en The Griffin's Classic Puritos. Rökte The Griffin's Classic Puritos idag och du hade rätt. Den var ganska stark. Däremot så var jag väldigt förtjust i eftersmaken.

Ska prova Macanudo Maduro Hyde Park imorgon (som ligger i förpackningen + i zippåse)
Jag använde en vass kniv och det fungerade väl okej, fick någon tobaksbit i munnen i slutet av Griffin men inget jag störde mig på.
Citera
2018-07-14, 12:30
  #10
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag köpte både Macanudo Maduro Hyde Park och en The Griffin's Classic Puritos. Rökte The Griffin's Classic Puritos idag och du hade rätt. Den var ganska stark. Däremot så var jag väldigt förtjust i eftersmaken.

Ska prova Macanudo Maduro Hyde Park imorgon (som ligger i förpackningen + i zippåse)
Jag använde en vass kniv och det fungerade väl okej, fick någon tobaksbit i munnen i slutet av Griffin men inget jag störde mig på.

Hör av dig med ett omdöme på Macanudon så kanske jag kan komma med flera tips
utifrån vad du tyckte om den.

Om du blir intresserad av cigarrer på riktigt så investera i två st små humidorer.

Varför två undrar du då?

Jo det är så att man långlagrar sina cigarrer i en humidor med lite högre luftfuktighet
och sedan flyttar man de cigarrer som man har lagrat ca ett år eller längre till en annan
humidor med lite lägre fuktighet. detta förbättrar draget,smaken och rökbarheten avsevärt.

De cigarrer man köper i butik är generellt överfuktade och kan därför upplevas
som lite starkare och mera härskna än de som legat i rökhumidor en tid.
Citera
2018-07-14, 16:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Hör av dig med ett omdöme på Macanudon så kanske jag kan komma med flera tips
utifrån vad du tyckte om den.

Om du blir intresserad av cigarrer på riktigt så investera i två st små humidorer.

Varför två undrar du då?

Jo det är så att man långlagrar sina cigarrer i en humidor med lite högre luftfuktighet
och sedan flyttar man de cigarrer som man har lagrat ca ett år eller längre till en annan
humidor med lite lägre fuktighet. detta förbättrar draget,smaken och rökbarheten avsevärt.

De cigarrer man köper i butik är generellt överfuktade och kan därför upplevas
som lite starkare och mera härskna än de som legat i rökhumidor en tid.
Har nu rökt Macanudon och jag gillade den. Mycket mer behaglig och röka samt att den hade en god smak liknande mörkrostad kaffe. Ger den 5 av 5
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback