Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 19:48
  #1
Medlem
snoamers avatar
Har haft minst 5 tum på mina telefoner nu i många år, både android och apple. Provade morsans gamla Samsung Galaxy Pocket Plus från 2012 (2.8 tum), och måste säga fastän telefonen i sig är skräp med skräp kamera så fyller den i övrigt mina funktioner. Jag reser mycket och använder mest min lite dyrare kompaktkamera samt ipad pro. Idag använder jag mest telefon för musik, samtal, gps, nödkamera och få sms.

Jag gillar inte att ha en dyr stor telefon i fickan när man är ute på mindre säkra ställen.

Om man söker på kompakt liten telefon så dyker det ju bara upp över 4 tums telefoner. Roligt att en Iphone SE idag klassas som liten.

Nu vill jag ju inte ha en telefon under tusenlappen, en 5 mp kamera iallafall samt att den inte är för trög. Helst plats för minneskort, vilket spelar ingen roll. Observera att jag vill ha touch screen, ej flip phone eller knappa mig fram.

Jag har även tankarna på någon form av standalone smartwatch, med plats för simkort men jag vet inte.

Vad är era förslag?
Citera
2018-07-13, 16:41
  #2
Medlem
X_surfers avatar
Du hittar helt enkelt inga nya telefoner under 4 tum idag, ska du ha Android är Sony Xperia X Compact, XZ1 Compact och XZ2 Compact värda att kolla in.

Tänk också på att en telefon med 4.6 inte nödvändigt blir jättemycket större än en telefon med 4 tums skärm.

Den här sidan låter dig ställa upp telefoner bredvid varandra så du kan jämföra storleken på hela telefonerna med varandra:

https://androidenheter.se/storleksja...pple-iphone-se
Citera
2018-07-13, 17:59
  #3
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Har haft minst 5 tum på mina telefoner nu i många år, både android och apple. Provade morsans gamla Samsung Galaxy Pocket Plus från 2012 (2.8 tum), och måste säga fastän telefonen i sig är skräp med skräp kamera så fyller den i övrigt mina funktioner. Jag reser mycket och använder mest min lite dyrare kompaktkamera samt ipad pro. Idag använder jag mest telefon för musik, samtal, gps, nödkamera och få sms.

Jag gillar inte att ha en dyr stor telefon i fickan när man är ute på mindre säkra ställen.

Om man söker på kompakt liten telefon så dyker det ju bara upp över 4 tums telefoner. Roligt att en Iphone SE idag klassas som liten.

Nu vill jag ju inte ha en telefon under tusenlappen, en 5 mp kamera iallafall samt att den inte är för trög. Helst plats för minneskort, vilket spelar ingen roll. Observera att jag vill ha touch screen, ej flip phone eller knappa mig fram.

Jag har även tankarna på någon form av standalone smartwatch, med plats för simkort men jag vet inte.

Vad är era förslag?


Om det är storleken som är viktigast så skulle jag rekommendera
Wiko Sunny 2

Den är visserligen exakt 4" men är nog en av de minsta smarta telefonerna som säljs i Sverige.
Om du kan tänka di att handla från andra länder så finns det massor med mindre alternativ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback