Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 01:28
  #121
Medlem
sneakydudes avatar
Har det framgått om det gör TS något om han blir upptäckt? Om inte, kör ättika, det tar livet av allt men luktar förmodligen i hela kvarteret och även om grannen skulle vara helt mongolid skulle han fatta vad som hänt. Annars roundup. Eller så riggar du en anordning så när han kör iväg med bilen så rycker han med sig hela häcken.
Citera
2018-07-17, 09:07
  #122
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Jag vill inte ta avfallet i bagageluckan på nån av mina bilar som jag skrivit 40 gr

Om det är det som är problemet, hade det normala varit att stoppa grenarna i en sopsäck och sedan be grannen slänga den. Vägrar han så stoppa in de avklippta grenarna i häcken som står på hans tomt.

Det finns en gräns vid vilken man kan starta krig med sin granne, men inget av det du berättat visar att denna skulle vara passerad. Dålig grannsämja riskerar påverka livskvaliteten så mycket att en flytt till slut kan bli den enda utvägen. Tro mig, jag talar av egen erfarenhet. Jag viker aldrig en tum när det väl blir bråk så på grund av den vetskapen försöker jag numera in i det sista att ha en bra relation med grannar. Just nu har jag exempelvis konkreta planer på att skjuta grannens pitbull ifall jag ser honom gå lös med den igen (givetvis snabb avlivning så den slipper lida).
Citera
2018-07-17, 09:39
  #123
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Just nu har jag exempelvis konkreta planer på att skjuta grannens pitbull ifall jag ser honom gå lös med den igen (givetvis snabb avlivning så den slipper lida).
Glykol och blomsterspruta är att föredra.
Citera
2018-07-17, 18:38
  #124
Medlem
Varför ite bara hälla i en massa diesel i jorden? Eller glykol.

Om han käftar så säger du bara att du råkade spilla ut en dunk diesel.
Citera
2018-07-17, 19:49
  #125
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Varför ite bara hälla i en massa diesel i jorden? Eller glykol.

Om han käftar så säger du bara att du råkade spilla ut en dunk diesel.
Nu vill ts ta bort en häck, inte skapa en öken.
Citera
2018-07-17, 22:13
  #126
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Jag har gjort det i 2 år och har ingen lust att stoppa in hans ris i bagaget på nån av mina bilar tyvärr.
Släng in riset på hans tomt.
Citera
2018-07-17, 22:16
  #127
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Har det framgått om det gör TS något om han blir upptäckt? Om inte, kör ättika, det tar livet av allt men luktar förmodligen i hela kvarteret och även om grannen skulle vara helt mongolid skulle han fatta vad som hänt. Annars roundup. Eller så riggar du en anordning så när han kör iväg med bilen så rycker han med sig hela häcken.

Vilka briljanta råd
Citera
2018-07-17, 23:09
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Har det framgått om det gör TS något om han blir upptäckt? Om inte, kör ättika, det tar livet av allt men luktar förmodligen i hela kvarteret och även om grannen skulle vara helt mongolid skulle han fatta vad som hänt. Annars roundup. Eller så riggar du en anordning så när han kör iväg med bilen så rycker han med sig hela häcken.
Ättika är ett rätt mediokert medel... Dödar inte speciellt mycket av de kraftigare ogräsen, men visst lite ska gör det kanske på en häck.

Försök att få tag i TOTEX - totalbekämpningsmedel. Förbjöds 89 men finns säkert någon som har kvar. Dödar allt för minst 40 år framåt - så du lär slippa alla former av växtlighet under en längre tid.
Även hormoslyr är effektivt - dock förbjudet sedan 77...
__________________
Senast redigerad av martinator 2018-07-17 kl. 23:13.
Citera
2018-07-18, 08:21
  #129
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ättika är ett rätt mediokert medel... Dödar inte speciellt mycket av de kraftigare ogräsen, men visst lite ska gör det kanske på en häck.

Försök att få tag i TOTEX - totalbekämpningsmedel. Förbjöds 89 men finns säkert någon som har kvar. Dödar allt för minst 40 år framåt - så du lär slippa alla former av växtlighet under en längre tid.
Även hormoslyr är effektivt - dock förbjudet sedan 77...
'



Med tanke på de kontroverser ts haft med grannen sedan tidigare, vem blir misstänkt när häcken är avdödad?
Citera
2018-07-18, 16:55
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
'



Med tanke på de kontroverser ts haft med grannen sedan tidigare, vem blir misstänkt när häcken är avdödad?

Det kommer han att bli oavsett - men frågan var HUR MAN DÖDAR EN HÄCK.... och mitt svar var lite mer konkret än ditt.

Men för att återgå till topic...
1: Vad är det för häck.
2: Vilka sjukdomar finns som dödar häcken.
3: Försök att få tag i ett gäng sjuka plantor, sno på en återvinningsstation eller kyrkogårdens kompost.
4: Plantera in dessa i befintlig häck.
5: Vänta
6: Beklaga att din grannes häck verkar ha fått den där sjukdomen som kommit från holland*
7: Njut

* Alla sjukdomar kommer från holland... (inte precis alla men väldigt många)
Citera
2018-07-18, 17:56
  #131
Medlem
Man har rätt att klippa bort allt som sticker in på egen tomt utan att fråga grannen.

Om det gäller sådant som skymmer sol och utsikt bör det ske i samförstånd med grannen.

Själv tycker jag att grannarnas häckar förhöjer min egen livskvalitet.


Men prata med grannen. Hur svårt kan det vara!?


(Gula blommor lutar åt Ölandstok som aldrig blir hög men lite vidlyftig)
Citera
2018-07-18, 23:20
  #132
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ättika är ett rätt mediokert medel... Dödar inte speciellt mycket av de kraftigare ogräsen, men visst lite ska gör det kanske på en häck.

Försök att få tag i TOTEX - totalbekämpningsmedel. Förbjöds 89 men finns säkert någon som har kvar. Dödar allt för minst 40 år framåt - så du lär slippa alla former av växtlighet under en längre tid.
Även hormoslyr är effektivt - dock förbjudet sedan 77...

Aah, hur kunde jag glömma den gamla trotjänaren Totex. Vore ju en hit att ge alla i grannskapet levercancer samtidigt som man blir av med grannens störande häck, win-win! Och Hormoslyr ja, en klassiker även känd som Agent Orange. Det är bokstavligt talat en riktig dräpare! Ge grannarnas avkommor fosterskador i generationer framöver samtidigt som den gräsliga häcken försvinner fortare än kvickt, trippel-win på den!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback