Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-13, 23:59
  #37
Medlem
MrKleins avatar
Vänta, vad är det ni menar att han har fel i? Jag baserar mitt inlägg enbart på citatet "Jag skulle kunna ha 100 bilar utan att det påverkar miljön" - för det stämmer ju?

Varje svensk skulle kunna ha sin bil igång dygnet runt, d.v.s. 10 miljoner bilar påslagna dygnet runt. Miljön hade inte förändrats ett dugg ur ett globalt perspektiv.
Citera
2018-07-14, 00:01
  #38
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Vänta, vad är det ni menar att han har fel i? Jag baserar mitt inlägg enbart på citatet "Jag skulle kunna ha 100 bilar utan att det påverkar miljön" - för det stämmer ju?

Varje svensk skulle kunna ha sin bil igång dygnet runt, d.v.s. 10 miljoner bilar påslagna dygnet runt. Miljön hade inte förändrats ett dugg ur ett globalt perspektiv.

Men sätt det i kontext av deras egna uttalanden. Partiets hela existensberättigande bygger på antagandet att Sveriges rännil i havet av miljöpåverkan är ödesdiger.

Försöker du vara lustig eller?

Den hycklande idioten är ju en hycklande idiot. Det är faktiskt konstigt att det finns psykos-avdelningar men att inte såna här miljöpartister hamnar där.
Citera
2018-07-14, 00:04
  #39
Medlem
EnGodForlorares avatar
Undermålig trådstart. Varför anser du att hans uttalande är korkat? "Det säger sig självt!" är inget argument.
Citera
2018-07-14, 00:05
  #40
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Men sätt det i kontext av deras egna uttalanden. Partiets hela existensberättigande bygger på antagandet att Sveriges rännil i havet av miljöpåverkan är ödesdiger.

Försöker du vara lustig eller?

Den hycklande idioten är ju en hycklande idiot. Det är faktiskt konstigt att det finns psykos-avdelningar men att inte såna här miljöpartister hamnar där.
Jag har inte hört just denna ledamot (eller vad han var) säga något. MP är idioter som sagt, men jag tycker inte att man är en idiot per automatik bara för att man äger en särskild bild samt tillhör ett "miljöparti". Ja, man är en idiot till att börja med om man tillhör MP, men man är inte extra idiot bara för att man äger en särskild bil.
Citera
2018-07-14, 00:06
  #41
Medlem
90taletskronas avatar
Alltså detta var ju ett gott skratt!

Okej han har rätt i att det är inget fel med att behålla sin andra bil så länge han kör med den men när reportern påpekar att det vore bättre att sälja den till någon så att personen inte köper en ny bil så säger han att personen kanske köper en elcykel... what!?

Liksom om man sitter och ska köpa en bil så överväger man ju inte mellan en bil och en elcykel! Elcyklar är inte elektriska mopeder som kör av sig själva utan man måste trampa dem för att komma upp i fart och de går inte mycket snabbare än en vanlig cykel. Deras främsta fördel är att man kan köra upp för branta backar med dem. Ifall man sitter och överväger om man ska köpa elcykel så överväger man kanske mellan en elcykel eller en moped (eftersom de är i ungefär samma prisklass). Jag tror endast oinformerade konsumenter skulle köpa elcykeln.

Också när det kommer till hur han uttalar sig så låter det som att han tycker att endast politiska toppar ska få äga bilar. Pöbeln ska tydligen endast få ha elcyklar... idiotparti.
__________________
Senast redigerad av 90taletskrona 2018-07-14 kl. 00:10.
Citera
2018-07-14, 13:28
  #42
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Det kallas politikersyndrom. Lagar och regler är till för andra att följa, men gäller inte en själv.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback