Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 18:21
  #1
Medlem
Sweeper80s avatar
Vad är era erfarenheter av Black Seed Oil (Svartkumminolja)?

__________________
Senast redigerad av Sweeper80 2018-07-12 kl. 18:24.
Citera
2018-07-12, 19:04
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Psykiatri och psykofarmaka --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2018-07-12, 19:32
  #3
Medlem
Machiavellys avatar
Bortsett från att det smakar katastrofalt sägs den ha mirakulösa inverkningar på kroppen.
Citera
2018-07-13, 10:02
  #4
Medlem
RoyalTrashs avatar
Såg att det säljs i rätt små flaskor. Hur är det med dosering invärtes?
Citera
2018-07-22, 23:32
  #5
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Såg att det säljs i rätt små flaskor. Hur är det med dosering invärtes?

I tesked ser jag nämnas i olika artiklar.

Finns flera inköpsställen om man googlar på svartkumminolja, det ska vara ren kallpressad olja för inverters bruk som typ denna
https://www.clearlife.se/sv/artiklar...lpressad-.html
Citera
2018-07-23, 17:26
  #6
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
I tesked ser jag nämnas i olika artiklar.

Finns flera inköpsställen om man googlar på svartkumminolja, det ska vara ren kallpressad olja för inverters bruk som typ denna
https://www.clearlife.se/sv/artiklar...lpressad-.html

OK, tack för svar!
Citera
2019-04-14, 16:19
  #7
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Bortsett från att det smakar katastrofalt sägs den ha mirakulösa inverkningar på kroppen.
Återupplivar tråden.
Jag tycker att det smakar mustigt och gott! Sen är detta inte ren olja men så ska man väl inte avnjuta produkten heller.

Köpte mitt från en fin affär med diverse "orientaliska" produkter. (Vad ska man kalla en sån affär lämpligen?)
Inte turkaffär iaf!

Nåja på burken står det Dansk Sesam Fabrik Nigella honning butter.
Jag kan äta ett par teskedar rätt ur burken eller bre på tex en rågrut.

Nån som har kuriosa om nämnda produkt. Vad används den traditionellt till, och hur?
En man sade tydligen en gång att den kan bota allt utom döden. (möjlig överdrift)

Jag vill bara leva gott.
Citera
2019-04-15, 08:04
  #8
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Återupplivar tråden.
Jag tycker att det smakar mustigt och gott! Sen är detta inte ren olja men så ska man väl inte avnjuta produkten heller.

Köpte mitt från en fin affär med diverse "orientaliska" produkter. (Vad ska man kalla en sån affär lämpligen?)
Inte turkaffär iaf!

Nåja på burken står det Dansk Sesam Fabrik Nigella honning butter.
Jag kan äta ett par teskedar rätt ur burken eller bre på tex en rågrut.

Nån som har kuriosa om nämnda produkt. Vad används den traditionellt till, och hur?
En man sade tydligen en gång att den kan bota allt utom döden. (möjlig överdrift)

Jag vill bara leva gott.

Det enda jag vet är att den i Mellanöstern endast används för alla hälsofördelar det kommer med. Påståendet om att den botar allt förutom döden kommer från profeten Muhammed, som sade att oljan botar alla sjukdomar förutom döden (för döden är ju oundviklig och inte en sjukdom, dvs. den kommer man inte undan).
Citera
2019-04-15, 09:47
  #9
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Det enda jag vet är att den i Mellanöstern endast används för alla hälsofördelar det kommer med. Påståendet om att den botar allt förutom döden kommer från profeten Muhammed, som sade att oljan botar alla sjukdomar förutom döden (för döden är ju oundviklig och inte en sjukdom, dvs. den kommer man inte undan).
Det stämmer.
Jag ska prova det för att lindra mina allergiska besvär. Kanske man slipper piller.
Ska se om jag hittar fler produkter med blackseeds i.
Citera
2019-04-21, 16:19
  #10
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det stämmer.
Jag ska prova det för att lindra mina allergiska besvär. Kanske man slipper piller.
Ska se om jag hittar fler produkter med blackseeds i.

Hör gärna av dig om dina fynd. Har också extrema allergibesvär som jag gärna hade velat testa Black Seed Oil mot för att se om det kanske hjälper.
Citera
2019-04-23, 10:18
  #11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Hör gärna av dig om dina fynd. Har också extrema allergibesvär som jag gärna hade velat testa Black Seed Oil mot för att se om det kanske hjälper.
Ok. Det är hemskt med sån allergi
We shall see. Min allergi drog igång rätt bra idag.

Tog förut en ganska robust dos nigella seed paste med pistagenöt och sesam.

Blir svårt att avgöra om det lindrar though.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback