Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 16:46
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag har en bra router, och har fiber 100mbit/s.
https://www.komplett.ie/asus-rt-ac12...723508/product

Senaste 6 månaderna börjar internet försvinna och komma tillbaka hela tiden flera gånger per dag.

Jag kör macOSX och wi-fi ikonen säger att den är konstant ansluten, men när man går in på chrome så är det enda som står att den " väntar på cacheminne"... eller något liknande.

Sen står det bara så och sidan laddas inte.

Ansluter jag med iPhone och andra smartphones till wi-fi kommer de inte heller in på nätverket.

Jag ringer ISPn och denne säger att detta beror på routern, men varje gång detta sker startar jag om routern och ändå så är detta problem kvar, har även tittat på inställningarna till routern.

Allt ser bra ut.

Jag förstår inte hur internet kan bara försvinna ett par timmar per/dag och sedan dyka upp..
Oftast innan den försvinner går den riktigt sakta tills den helt försvinner, och sen whiips, är den tillbaka igen..

Så här är det ständigt.

Så är det min ISP som suger eller vad kan det vara?
Citera
2018-07-12, 17:27
  #2
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Kan du ansluta datorn med kabel till nätverksuttaget utan att gå via routern så testa med det ett tag och se om det fungerar bättre. I så fall är det troligt att det är routern som är problemet.
Citera
2018-07-12, 17:33
  #3
Medlem
har du loggat in i routern och kollat om där ev finns någon uppdatering till den ?

t
Citera
2018-07-12, 20:05
  #4
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övriga nätverksdiskussioner
/Moderator
Citera
2018-07-12, 23:34
  #5
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Kan du ansluta datorn med kabel till nätverksuttaget utan att gå via routern så testa med det ett tag och se om det fungerar bättre. I så fall är det troligt att det är routern som är problemet.

Ska testa det.

Vad brukar felet ligga någonstans om det är routern?

Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du loggat in i routern och kollat om där ev finns någon uppdatering till den ?

t

Tack, uppdaterade den!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback