Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 19:22
  #565
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Ingen vet hur marknaden kommer röra sig på förhand.
Har vi tur kanske vi bara är i början av historiens längsta bullmarknad.
Det vore då surt att stå kvar på perrongen om den varar i 50 år liksom.

Exakt! Oktober var besk men någon krash var det inte trots rapportbesvikelser med påföljande vinsthemtagningar.
Citera
2019-01-31, 13:48
  #566
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Stockholmsbörsen ångar på i år! När kommer vargen egentligen?
Citera
2019-06-04, 15:49
  #567
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Uppåt två dagar på raken trots Trumps tullbråk!

När kommer vargen egentligen?
Citera
2019-06-07, 05:18
  #568
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Uppåt två dagar på raken trots Trumps tullbråk!

När kommer vargen egentligen?

Tycker du fortfarande att stockholmsbörsen" ångar på"? Upp 9% i år men stillastående sedan december 2016.
Citera
2019-06-07, 15:02
  #569
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Tycker du fortfarande att stockholmsbörsen" ångar på"? Upp 9% i år men stillastående sedan december 2016.

Jadå! Någon jättecrash är det i vart fall inte!
Citera
2019-06-07, 19:59
  #570
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Jadå! Någon jättecrash är det i vart fall inte!


Kraschen kan komma under tredje eller fjärde kvartalet i år om vi har otur. Problemet är att många inte kommer att vara beredd på den och kommer att falla tungt. Comhem varslar folk läste jag. Kan det ha något med en eventuell börskrasch att göra?
Citera
2019-06-07, 22:59
  #571
Medlem
kaylass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kraschen kan komma under tredje eller fjärde kvartalet i år om vi har otur. Problemet är att många inte kommer att vara beredd på den och kommer att falla tungt. Comhem varslar folk läste jag. Kan det ha något med en eventuell börskrasch att göra?

Haha så jävla trög.. Comhem har tänkt varsla personal ända sedan hopslagningen med Tele2 i november. Dessutom handlar det om väldigt få totalt sett.
Citera
2019-06-07, 23:19
  #572
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Tycker du fortfarande att stockholmsbörsen" ångar på"? Upp 9% i år men stillastående sedan december 2016.

Har du fortfarande inte lärt dig att kolla på ett utdelningsjusterat index, och inte heller något bredare än OMXS30. Något som aldrig stiger är din kompetens.
Citera
2019-06-08, 01:43
  #573
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Vad säger ni om detta ?
På vilket sätt skulle detta påverka Sverige ?
Skulle alla bli av med sina jobb och börja plundra eller har jag sett på för mycket film ?
Sverige har minus ränta så detta bör slå exta hårt på oss, samtidigt som kriminalitetetn ökar och paradella samhällen skapas. Eller har jag kollat på för mycket film ?

EDIT: Jag vill höra vad det värsta senario om det skulle utspelas vad det skulle innebära.

https://www.di.se/nyheter/finansnest...trafikmotor_di


Den största kraschen i vår livstid är på väg. Den dystra förutsägelsen gör finansmannen Jim Rogers i en intervju med Business Insider.

"Bubblan kommer att komma. Sedan kommer den att kollapsa och man bör vara mycket oroad över det", säger Jim Rogers som tror att kraschen kommer senare i år eller under 2019.

USA har haft finansiella problem vart fjärde till sjunde år sedan republiken inrättades.

"Det har gått över sju år sedan den förra krisen", framhåller finansmannen som anser att skuldproblemen 2008 inte var någonting i jämförelse med situationen nu.

Vad som kommer att orsaka kraschen vet Jim Rogers dock inte.


"Det kan vara en amerikansk pensionsplan som blir bankrutt - många av dem är det, som du vet. Eller så kan det vara ett land som vi inte tittar på. Det kan vara allt möjligt. Det skulle kunna vara ett krig. Det är inte sannolikt med krig, men något kommer att bli orsaken", resonerar han i intervjun.

För drygt två år sedan förutspådde Jim Rogers att britterna skulle rösta för brexit.

Finns det någon som lyssnar på den stollen? Han spår ju varje år en ny krasch.

Någon gång lär han få rätt men det är onödigt att oroa sig på hans ord. Skulle man investera efter hans råd skulle man vara bankrutt.
Citera
2019-06-08, 02:55
  #574
Medlem
En sak som är oroväckande är de stora svängningarna just nu. Svenska börsen pendlar mer än en gång mellan +9 och +13 på bara några dagar utan att jag ser någon anledning och guldet pendlar mellan ungefär 1280 och 1330 $ per uns.

Varför går guldet upp om börsen går bra?
Citera
2019-06-08, 06:11
  #575
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du fortfarande inte lärt dig att kolla på ett utdelningsjusterat index, och inte heller något bredare än OMXS30. Något som aldrig stiger är din kompetens.

Då kanske utvecklingen är ännu sämre, Sven.
Citera
2019-06-08, 15:30
  #576
Medlem
Krash kommer men ingen vet när jaja jag är ingen expert jag fortsätter som vanligt lägga in mina pengar på börsen kanske jag tappar hälften men det är ändå pengar jag ska ha om 30 år så hinner nog återhämta sig några ggr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback