Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 11:05
  #13
Medlem
Europes avatar
Pride Stockholm har hela tiden varit en vänsterpolitisk tillställning, fylld med vänsterpropaganda och inte minst hat mot vita heterosexuella. Jag undrar faktiskt om det inte var värre för några år sedan, med öppna hatpredikningar, tillställningar där människor av viss ras var portförbjudna o.s.v.? Ser det verkligen värre ut nuförtiden?

Edit: Generellt brukar liknande tillställningar stödjas av staten med dess myndigheter, samt även erhålla ekonomisk finansiering från offentliga aktörer, så av naturliga skäl hamnar den av svenska staten bedrivna folkmordspolitiken på det egna folket, samt den statsstödda postmarxistiska ideologin som legitimerar den, i centrum för den propaganda man bedriver. Nu vet jag inte hur det ser ut för alla Pride-tillställningar, samt ibland går de ju under andra namn, som bl.a. Heterohatets dag som anordnades flera år i Göteborg i samarbete med Göteborgs universitet:

http://www.pellebilling.se/2011/08/g...erohatets-dag/

Men som sagt, antingen har dessa ofta offentligt finansierade och regimstödda propagandatillställningar åtminstone minskat på hatretoriken, om de nu inte har minskat i antal, eller så rapporteras det mindre om den. Jag har t.ex. för mig att Heterohatets dag inte har arrangerats de senaste åren.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-12 kl. 11:17. Anledning: Edit
Citera
2018-07-12, 11:22
  #14
Medlem
Europes avatar
Som en jämförelse till det jag skrev här ovan, så hade inte Pride Järva för ett par år sedan svenska regimens stöd. Jag vet inte hur det såg ut där, men det ligger ju nära till hands att gissa att tillställningen kanske inte kännetecknades av vänsterextremistisk retorik och postmarxistiskt hat riktad mot vita, heterosexuella män. Så kopplingen är inte nödvändigtvis allt som går under namnet 'Pride', utan det relevanta är om det är eller inte är svenska sjuklöverregimen som står bakom den.
Citera
2018-07-12, 12:47
  #15
Medlem
Är det först nu som det har gått upp för er att acceptans, tolerans, mångkultur och frihet per automatik är vänsterpolitiskt, medan förtryck, intolerans, rasism och kontroll är höger?
Citera
2018-07-12, 12:57
  #16
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Är det först nu som det har gått upp för er att acceptans, tolerans, mångkultur och frihet per automatik är vänsterpolitiskt, medan förtryck, intolerans, rasism och kontroll är höger?
Det där får du nog utveckla om du ska tas seriös
Citera
2018-07-12, 13:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Det där får du nog utveckla om du ska tas seriös

Ju mer upplyst ett folk blir, desto mer till vänster går politiken. Intellektuella och högutbildade röstar vänster, korkade och lågutbildade röstar höger. Högeråsikter bottnar i rädsla och okunskap. Ett pyramidspel där man ska ta sig upp på andras bekostnad.
Citera
2018-07-12, 13:25
  #18
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Är det först nu som det har gått upp för er att acceptans, tolerans, mångkultur och frihet per automatik är vänsterpolitiskt, medan förtryck, intolerans, rasism och kontroll är höger?
Du och dina gelikar som tydligen ska definieras som vänster, har nästan ingenting med vänstern att göra längre. Ni fortsätter yra om vad som nu är ickefrågor och lämnar öppet mål för hela samhällen att köras över. Ni gastar tomma slagord, med bara en riktning, utan medel och mål, medan däremot kapitalismen vet sin riktning, medel och mål.

När man går hand i hand med den globala kapitalismen, så är man fan inte vänster och det är ett skämt att ni kallas vänster. Det är en hårfin skillnad om någon kallar sig vänster eller liberal idag. Det är samma hjärntvättade skit och samma nyttiga idioter, som gnäller om detaljer och sväljer elefanter.
---

Någon i tråden nämnde det är vänstern som vill härska och söndra. Inkorrekt. All makt vill söndra och det är fan inte vänstern som har makten idag, däremot har makten söndrat bl.a. vänstern. De galna liberalerna är väl ungefär där de tror sig vilja vara.
Citera
2018-07-12, 13:26
  #19
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ju mer upplyst ett folk blir, desto mer till vänster går politiken. Intellektuella och högutbildade röstar vänster, korkade och lågutbildade röstar höger. Högeråsikter bottnar i rädsla och okunskap. Ett pyramidspel där man ska ta sig upp på andras bekostnad.
det där är det dummast jag hört på länge, och saknar helt substans.
Samt så är det OT, håll dig till ämnet
Citera
2018-07-12, 13:44
  #20
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Jag har alltid tyckt att Pridefestivalen är väldigt konstig. I teorin är det alltså en festival där vi ska acceptera att homosexuella och alla de övriga är precis som oss (de knullar bara annorlunda) men så spökar de ut sig som hyperkåta påfåglar och gör allt för att visa att de är faktiskt är helt onormala, och att heterosexuella är konstiga om de tycker att bögarna beter sig onormalt? Om jag var bög hade jag nog i ärlighetens namn hållit mig inomhus och varit skitirriterad under tiden som spektaklet pågick.
Citera
2018-07-12, 13:52
  #21
Medlem
jesusarherres avatar
Ja det är det som är grejen med Högmodsfestivalen. man förlorar sin själ. precis så. stäng tråden.
Citera
2018-07-12, 13:55
  #22
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Är de inte mer öppna och inkluderande än så kan ju politikerna behandla pride på samma sätt som en nmr demonstration vid ansökan. Att sexuell läggning kommer med en politisk ståndpunkt är ju också anmärkningsvärt! ?
Är det ett mer öppet och inkluderande samhälle de försöker få till måste ju deras metoder starkt ifrågasättas, och arrangörerna bör ta starkt avstånd från de där antidemokraterna om de vill behålla någon slags trovärdighet
Citera
2018-07-12, 13:59
  #23
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Är de inte mer öppna och inkluderande än så kan ju politikerna behandla pride på samma sätt som en nmr demonstration vid ansökan. Att sexuell läggning kommer med en politisk ståndpunkt är ju också anmärkningsvärt! ?
Är det ett mer öppet och inkluderande samhälle de försöker få till måste ju deras metoder starkt ifrågasättas, och arrangörerna bör ta starkt avstånd från de där antidemokraterna om de vill behålla någon slags trovärdighet
Ja det är väldigt märkligt att inte festivalen (arrangörerna), polisen samt sponsorerna tar mer avstånd från detta. Framförallt gay AFA som deltar
Citera
2018-07-12, 14:02
  #24
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ju mer upplyst ett folk blir, desto mer till vänster går politiken. Intellektuella och högutbildade röstar vänster, korkade och lågutbildade röstar höger. Högeråsikter bottnar i rädsla och okunskap. Ett pyramidspel där man ska ta sig upp på andras bekostnad.

Inte syns det på dina inlägg då du totalt sågas av andra medlemmar inlägg efter inlägg och motbevisa av andra medlemmar Antar att boten som vanligt inte har en länk till påståendet. Pedofili och våldtäkt är vänster desto mer till vänster ju större risk för att man omfamnar pedofili och våldtäkt är en pedofil och våldtäkshen Har jag någon källa? Källa är Sveavägen 68.

Castro ni rödingar hyllade när han dog. Under hans period brukade homosexuella kastas från hustak antagligen därför ni stödjer balkongkast av kvinna som inte hedrar sin familj.

Så här ser förresten en källa ut

https://www.independent.co.uk/news/w...-a8122591.html
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-07-12 kl. 14:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback