• 33 247 online
  • 1 188 955 medlemmar
  • 61 521 810 inlägg
  • 1
  • 2
2018-07-12, 09:37
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Pride som ska vara till för alla, och välkomna alla har nu senaste dagarna haft flera konstiga händelser/granskningar som visar ett att annat ljus på denna festival.
Är kanske inte alla välkomna på denna festivalen?
Krävs det inte längre att man är homosexuell för att delta /allierad. Måste du även ha rätt värdegrund/politiska åsikter.

Senaste igår kunde vi läsa om partiet Medborglig Samling inte får delta pga de inte delar Prides värdegrund.
Vad de bryter emot i värdegrunden får man inget svar på...

Citat:
Stockholm Pride välkomnar inte Medborgerlig Samling som utställare under Pridefestivalen i år. Stockholm Pride anser att MED inte lever upp till deras värdegrund och får därför inte delta.

https://nyheteridag.se/medborgerlig-...-vardegrunden/

Idag kan vi även läsa en granskning i expressen, kring ett rosa/svar block (super gay AFA?), som tvinger folk bort från Pride för att allt som är höger om sossarna är naziser (inklusive poliser)

Citat:
De är maskerade, arga, anarkist-feminister.

Expressen har granskat vänsterextremisterna som gömmer sig bland det så kallade ”rosa-svarta blocket” i landets pridetåg. Deras mål är att stoppa poliser, moderater och – som de uttrycker det – ”andra nazister”.

– Det är många som inte orkar gå med i paraden längre och jag förstår dem, säger Edith Escobar, homosexuell och distriktsordförande för Moderaternas HBTQ-förbund, Öppna moderater.

Läser man lite djupare i artikeln, kan man se att det rosa-svara blocket agerar ungefär som AFA, och fysiskt hotar/använder våld mot personer de inte är överens med.

https://www.expressen.se/nyheter/det...-prideparader/

citat från medlemmar ur det rosa-svarta blocket

Vissa kanske argumenterar för att Pride alltid varit lite vänster.

Men med denna nya vändning, hur kommer detta påverka anseendet av Pride?
Kommer det locka fler deltagare, kommer de locka mindre. Kommer gay-communityn blir mer polariserad?
Ska man verkligen tillåta det rosa-svara blocket att agera så här.
Vad tror ni?

side note

Side note 2. Verkar vara som Pride paraden har problem i flera länder. Detta från London
Senast redigerad av Glenn-Matthews 2018-07-12 kl. 09:49.
Citera
2018-07-12, 09:38
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Pride som ska vara till för alla, och välkomna alla har nu senaste dagarna haft flera konstiga händelser/granskningar som visar ett att annat ljus på denna festival.
Är kanske inte alla välkomna på denna festivalen?
Krävs det inte längre att man är homosexuell för att delta /allierad. Måste du även ha rätt värdegrund/politiska åsikter.

Senaste igår kunde vi läsa om partiet Medborglig Samling inte får delta pga de inte delar Prides värdegrund.
Vad de bryter emot i värdegrunden får man inget svar på...

https://nyheteridag.se/medborgerlig-...-vardegrunden/

Idag kan vi även läsa en granskning i expressen, kring ett rosa/svar block (super gay AFA?), som tvinger folk bort från Pride för att allt som är höger om sossarna är naziser (inklusive poliser)

Läser man lite djupare i artikeln, kan man se att det rosa-svara blocket agerar ungefär som AFA, och fysiskt hotar/använder våld mot personer de inte är överens med.

https://www.expressen.se/nyheter/det...-prideparader/

Vissa kanske argumenterar för att Pride alltid varit lite vänster.

Men med denna nya vändning, hur kommer detta påverka anseendet av Pride?
Kommer det locka fler deltagare, kommer de locka mindre. Kommer gay-communityn blir mer polariserad?
Ska man verkligen tillåta det rosa-svara blocket att agera så här.
Vad tror ni?

side note
Pride har aldrig haft någon själ. Pride är är satans påfund för att sodomiterna ska kunna basunera ut sina perversiteter.
Citera
2018-07-12, 10:00
Medlem
Det här med att den communityn äter upp sig själv är egentligen inte så nytt det heller. I USA minns jag att jag läste för några år sedan om samma fenomen - då var det framför allt homosexualister som verkade missnöjda med att de inte längre var fokus för rörelsen då homosexualitet hade normaliserats. Det fanns nya spännande grupper som hade hamnat högre på kränkthetsskalan, och man hade svårt att finna sig i detta. Har inte artiklarna kvar men det var något som det pratades relativt öppet om.

Jag misstänker att det är lite av samma fenomen, och kommer förmodligen att fortsätta.
Citera
2018-07-12, 10:03
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Det här med att den communityn äter upp sig själv är egentligen inte så nytt det heller. I USA minns jag att jag läste för några år sedan om samma fenomen - då var det framför allt homosexualister som verkade missnöjda med att de inte längre var fokus för rörelsen då homosexualitet hade normaliserats. Det fanns nya spännande grupper som hade hamnat högre på kränkthetsskalan, och man hade svårt att finna sig i detta. Har inte artiklarna kvar men det var något som det pratades relativt öppet om.

Jag misstänker att det är lite av samma fenomen, och kommer förmodligen att fortsätta.
Det låter som identitetspolitik i sitt esse
Citera
2018-07-12, 10:06
Moderator
tobess avatar
Detta är modus operandi för vänstern. De infiltrerar, tar över, och precis som allt annat de rör vid så förstörs det eller blir sämre. Och som på alla andra ställen så slänger de ut oliktänkare eller de som ifrågasätter någonting överhuvudtaget.

Inget nytt under solen alltså.
Citera
2018-07-12, 10:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hela Pride rörelsen är väldigt konstig.
Hela året ska man tycka att lättklädda kvinnor och män som går i staden är det värsta som finns men sen en vecka om året i varje medelstor stad är det ok för vissa personer att kasta sina kläder helt och hållet och gå och visa brösten eller kuken i ett tåg som folk står och jublar åt.

Jag har inget emot bögar, lesbiska eller andra HBTQ personer men att de ska göras till ett spektakel där alla måste tycka det är en kul grej är för mycket för mig. Inte fan går jag och min sambo av det andra könet nakna genom stan någon vecka om året.

Löjligt var ordet, lägg ner skiten och låt de personer som vill vara homosexuella vara det men inte mer synligt än oss andra.
Citera
2018-07-12, 10:11
Medlem
hieroboams avatar
Är detta verkligen något nytt? Har högerfolk någon gång varit välkomna på pride, eller varit där för att göra något annat än att protestera/störa? Pride gjorde väl för övrigt sitt efter gaygiftemål, nu finns det inga strider att kämpa för förutom typ offentliga henbadrum.
Citera
2018-07-12, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Pride är att betrakta som ett vänster-jippo.

Jag skrev lite om detta 2013:
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den så kallade HBTQxyz-rörelsen har kidnappats helt av vänstern, som här, liksom på alla andra områden, försöker skapa splittring mellan olika grupper i samhället på klassiskt postmodernt marxistiskt vis, för att öka sin egen makt. Jag anser att HBTQ-rörelsen har försämrat mycket för bögar avseende allmänhetens uppfattning om dom. När medelsvensson hör ordet bög så tänker han numera främst på ett gäng kommunistiska fjollor som åker lasbilsflak med strutsfjädrar i röven. Vilket ju inte direkt har gjort det lättare för den lokale bögen på bilverkstaden att komma ut.

Lika lite som att univeristetsfeminister vill kvinnor i allmänhet något gott, lika lite tjänar bögar på att den vänsterextremistiska HBTQ-rörelsen för deras talan.
Citera
2018-07-12, 10:14
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Är detta verkligen något nytt? Har högerfolk någon gång varit välkomna på pride, eller varit där för att göra något annat än att protestera/störa? Pride gjorde väl för övrigt sitt efter gaygiftemål, nu finns det inga strider att kämpa för förutom typ offentliga henbadrum.
Jag kan inte säga att jag historiskt varit jätte insatt i detta. Men det har väl tidigare gått under flaggan att under Pride så lägger man sina politiska åsikter åt sidan, och det ska vara en fest för ALLA?
Citera
2018-07-12, 10:17
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Pride är att betrakta som ett vänster-jippo.

Jag skrev lite om detta 2013:
se där. Men om pride nu handlar om att visa öppenhet, det är ok att vara gay eller något annat. Är det inte även då lite dubbelmoral att man går i innerstan? Det detta beteende är som mest accepterat? och har varit det de senaste 20-30 åren?
Borde inte marschen gå igenom förorterna där man ofta har annan syn på homosexuella? Vad hände med Pride-järva?
Citera
2018-07-12, 10:28
Medlem
Tjyvass avatar
Vadå infiltrerats/kidnappats? Pride och gayrörelsen har alltid varit vänster och en del i strävan att undergräva vita samhällen och förstöra normala parrelationer mellan man och kvinna. Det här är Pride och HBTQ-rörelsen själ.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-07-12 kl. 10:32.
Citera
2018-07-12, 10:56
Medlem
Glajjans avatar
Pride har aldrig haft en själ. Pride har alltid varit ett verktyg för kommunisterna att degenerera människor och dra ner mänskligheten i avgrunden där hon låter sig härskas.
Citera
  • 1
  • 2