Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 04:18
  #1
Medlem
Three-Gringoss avatar
Har tidigare en Sony Xperia C6603, som jag har varit mycket nöjd med. Därför började jag titta på andra Xperia modeller.

Först tittade jag på en Sony Xperia XA2 Ultra 32GB Svart, men sedan börjar man läsa recensionerna och då blir man ju väldigt tveksam.

Nästa är en Sony Xperia XZ Premium, lite dyrare, verkar på pappret vara en bättre telefon nu, men det är en 2017 årsmodell.

Finns det några andra bra alternativ i den prisklassen?
Citera
2018-07-12, 05:26
  #2
Medlem
SlapBasss avatar
Huwaei är grymma mobiler. P9 har jag haft sedan den kom ut och den är otroligt prisvärd! Då får du 2500 kr kvar att köpa glass för. Jag föredrar den framför Iphone som jag hade innan.

Annars borde du kolla in Oneplus 6, den har jag hört ska vara grym!
Citera
2018-07-12, 05:33
  #3
Avstängd
Kyzs avatar
OnePlus 6 definitivt.
Citera
2018-07-12, 05:51
  #4
Medlem
DR-Drunks avatar
ASUS Zenfone 5Z - 64 GB Utrymme - 6 GB RAM. Har en annan Asus men i princip samma och jag har aldrig varit nöjdare samt det är lite udda märke på mobilsvängen. Kostar från 4990:-

https://www.youtube.com/watch?v=I_WGr7j_Oxs
Citera
2018-07-17, 00:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Har tidigare en Sony Xperia C6603, som jag har varit mycket nöjd med. Därför började jag titta på andra Xperia modeller.

Först tittade jag på en Sony Xperia XA2 Ultra 32GB Svart, men sedan börjar man läsa recensionerna och då blir man ju väldigt tveksam.

Nästa är en Sony Xperia XZ Premium, lite dyrare, verkar på pappret vara en bättre telefon nu, men det är en 2017 årsmodell.

Finns det några andra bra alternativ i den prisklassen?
Skulle valt One plus
Citera
2018-07-17, 00:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
ASUS Zenfone 5Z - 64 GB Utrymme - 6 GB RAM. Har en annan Asus men i princip samma och jag har aldrig varit nöjdare samt det är lite udda märke på mobilsvängen. Kostar från 4990:-

https://www.youtube.com/watch?v=I_WGr7j_Oxs
Tkr den e lite seg gemföer med oneplis
Citera
2018-07-17, 00:50
  #7
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Har tidigare en Sony Xperia C6603, som jag har varit mycket nöjd med. Därför började jag titta på andra Xperia modeller.

Först tittade jag på en Sony Xperia XA2 Ultra 32GB Svart, men sedan börjar man läsa recensionerna och då blir man ju väldigt tveksam.

Nästa är en Sony Xperia XZ Premium, lite dyrare, verkar på pappret vara en bättre telefon nu, men det är en 2017 årsmodell.

Finns det några andra bra alternativ i den prisklassen?
Har nyligen investerat i en ny mobil för 500kr, en blackview. Jag är mycket nöjd. Alert telefon, absolut duglig kamera, mindre bra inspelning & röstupptagning. I samtal så hörs jag utmärkt, gissar att det är samma mikrofon i inspelning, det blir inte bra i alla fall, burkigt och diskant = mycket dissonans, utöver det så är jag nöjd, skulle givetvis ha sett den färdigrotad så att jag kunnat ta bort all google-tjack innan boot men får nöja mig med den som den är.

Lite småbuggig GPS.

Anledningen jag köpte den var för att installera appar som krävde nyare OS och mina telefoner ifrån 2010 (TVÄRNÖJD med Samsung där, har bytt batteri en gång efter att den badade i en sjö en gång, batteriet blev skadat men fungerade - sedan åkte den i badet och fick ligga där en stund, fungerar fläckfritt, baksidans plast-hållare gick sönder för flera år sedan bara, fortfarande hel skärm trots flera asfalts-dyk) går inte att rota på ett bra sätt eller uppdatera OS i, således nyköp - då appar inte godkänner annat än nyaste versioner, jävla hittepå för säljning.

Vill du verkligen ha en "ny" bra och cool telefon för stora summan så investera i en begagnad Huawei P20, då får du alla nya coola grejer och fortfarande strax vid 5000-sträcket. ex. denna: E-bay länk - dock i mitt tycke helt värdelöst att satsa på nya telefoner för större slanten, dyra skal bara.

Kolla även in blackberry:

http://blackview.hk/
Edit2: min blackview har också en inbyggd funktion "one hand mode" som gör att hela skärmen blir 2/3-delar mindre - mycket skrattretande.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-07-17 kl. 01:13.
Citera
2018-07-17, 13:53
  #8
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freppenlol
Tkr den e lite seg gemföer med oneplis

Asus är en underskattad lur. Kör https://www.asus.com/Phone/ZenFone-Max-ZC550KL/

Haft både Iphone och Samsung.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback