Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 00:34
  #1
Avstängd
Hej! Jag är en 18 årig kille som är väldigt underviktig. Jag är ca 178 cm lång och väger ca 50 kg. Jag har försökt att gå upp i vikt tidigare genom att bara äta så mycket jag kan men det har ej funkat. Kan någon av er dela med er av ett matschema då jag vill då i mig ca 4000 kcal per dag. Spelar inte så stor roll om det är nyttigt eller inte då jag verkligen bara vill gå upp i vikt. Tack på förhand
Citera
2018-07-12, 00:36
  #2
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esketitbich
Hej! Jag är en 18 årig kille som är väldigt underviktig. Jag är ca 178 cm lång och väger ca 50 kg. Jag har försökt att gå upp i vikt tidigare genom att bara äta så mycket jag kan men det har ej funkat. Kan någon av er dela med er av ett matschema då jag vill då i mig ca 4000 kcal per dag. Spelar inte så stor roll om det är nyttigt eller inte då jag verkligen bara vill gå upp i vikt. Tack på förhand

Vill inte låta uppkäftig, men om du inte bryr dig om det är nyttig mat eller ej, så kan du väl bara trycka i dig allt möjlig onyttigt och se om det funkar?
Citera
2018-07-12, 00:38
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Vill inte låta uppkäftig, men om du inte bryr dig om det är nyttig mat eller ej, så kan du väl bara trycka i dig allt möjlig onyttigt och se om det funkar?
Problemet är att jag redan testat det och det har inte funkat. Själv tror jag att anledningen att det inte funkar är eftersom att jag tror att jag får i mig mycket men egentligen får jag inte det.
Citera
2018-07-12, 00:52
  #4
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esketitbich
Problemet är att jag redan testat det och det har inte funkat. Själv tror jag att anledningen att det inte funkar är eftersom att jag tror att jag får i mig mycket men egentligen får jag inte det.

Då är det bara att fortsätta, fast istället räkna kalorierna så du landar på över 4k om det är de du vill
Citera
2018-07-12, 07:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esketitbich
Hej! Jag är en 18 årig kille som är väldigt underviktig. Jag är ca 178 cm lång och väger ca 50 kg. Jag har försökt att gå upp i vikt tidigare genom att bara äta så mycket jag kan men det har ej funkat. Kan någon av er dela med er av ett matschema då jag vill då i mig ca 4000 kcal per dag. Spelar inte så stor roll om det är nyttigt eller inte då jag verkligen bara vill gå upp i vikt. Tack på förhand

Varför 4000kcal? Kan lova att du går upp redigt under ett år på 3000kcal.
Vad som är kaloririk kan du googla. Dock har du problem och då bör du nog lära dig vad kalorier är. Hur många kalorier du förbrukar på en dag i stillasittande läge kan du räkna ut.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-07-12 kl. 07:50.
Citera
2018-07-12, 08:28
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Börja väg/räkna det du äter. Så du får en uppfattning om mängden och därefter kan justera. Gör bättre val när det gäller livsmedel, t.ex ägg, mjölk, lax, nötter/torkad frukt m.m kan vara ett sätt att utöka kaloriintaget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback