Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-17, 00:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Ingen av dem, skulle jag köpt en ny "flaggskeppsmobil" just nu hade det blivit Xiaomi Mi 8.
T ex denna med 6gb ram, 128 gb lagring, 845-chip för endast 4.400 sek https://tradingshenzhen.com/de/mi-8-...6gb-128gb.html
Kameran har fått högre betyg än S9+ dessutom... https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-8-...llenging-best/

Väntar du 4-5 månader kanske Oneplus 6T, men framför allt Xiaomi Mi Mix 3 kan vara värda ett extra öga. Ryktas om att både notch och chin är borta (>= 95% skärmyta).
Onepöis e bättre
Citera
2018-07-17, 01:00
  #26
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freppenlol
Onepöis e bättre
Intressant... "Onepöis"...
Själv resonerade jag kring dagens "flaggskepp" och den svaga teknikutvecklingen de senaste åren. Det enda som känns spännande är skärmytan, och vi får nog vänta tills slutet av året eller rent av 2019 innan den första "nästan" sorgkantsfria skärmen dyker upp. Senaste årens utveckling har annars legat fokuserat på kamerautvecklingen där iofs en del har förbättrats.
Tyvärr har annars den största "utvecklingen" skett på prisutvecklingen, flaggskeppen kostar inte 5-6.000 kronor längre, de kostar 10-11.000 kronor.....
Som jag ser det finns det ingen anledning att betala 10.000 kronor för en Samsung S9 eller Iphone X - det är löjligt dyrt. Huawei P20 Pro kostar ca 9.000, och Oneplus 6 kostar ca 6.000 (för versionen med 128 GB). Ska man lägga 6.000 kr som du anser vara bästa alternativet och acceptera att kameran är halvbra, att högtalarljudet är kass, och tydligen riskerar att spricka i bakstycket? Det tycker jag i så fall fortfarande är dyrt även om jag gillar dess design.

Mitt förslag Xiaomi Mi 8 kostar endast 4.400 kr. Det är mindre än hälften du får betala för en Samsung, Apple eller Huawei utan att du förlorar något, tvärtom för det får du en kamera i toppklass (bättre än S9:an), snabbaste processorn (845), gott om lagring (128 GB) och minne (6GB). Ljudet är bra, operativsystemet kräver visserligen att du kan flasha en ROM för att få den på svenska men är samtidigt slimmat och en väldigt ren Androidversion utan onödig bloatware.
Alltså - man får mest valuta för pengarna om man väljer denna telefon. Just nu i alla fall. Men det ju ju bara min åsikt....
Citera
2018-07-26, 09:20
  #27
Medlem
Har haft många olika mobiler, har aldrig haft en så oanvändbar klump som min Huawei P10 Lite. Dessutom blir den bara sämre och sämre för var dag som går. Mycket utav det handlar om deras meningslösa skit de har slängt in i Android där de går snäppet längre än andra tillverkare. Batteriet är också dramatiskt sämre än för bara några månader sen. Kort sagt en kletig mix av buggar i såväl hårdvaran som mjukvaran.
Citera
2018-07-26, 09:28
  #28
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Funderar på en ny mobil som ej är iphone. Huawei p20, Oneplus 6, Samsung Galaxy S8 eller S9 ligger bra till. Huawei:en har väl bäst kamera, Oneplus snabbast, Samsungen snyggast design enl mig. Vilken hade ni valt?
Det är något diskutabelt vilken som verkligen har bäst kamera, det beror lite på vad man mest tar för bilder/filmer. Samsung S9 har sina styrkor den med. Och Samsung Pay kan vara en faktor om man vill använda det. Galaxy S9 har definitivt en bättre display än Huawei P20.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback