Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-11, 23:38
  #1
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Snubblade över detta inlägg på Facebook. En kvinna i 55-årsåldern sa "Usch" när hon gick förbi en annan kvinna, en mamma som hade barn med asiatiskt ursprung. Detta tolkar mamman som rasism. Hon får enormt gensvar. Över 6 600 likes och 1200 delningar än så länge.

https://www.facebook.com/carina.lovk...55346583325780

"Idag i en sportaffär ville våra barn med asiatiskt påbrå köpa Sverigetröjor inför Sverigematchen senare på dagen. Minstingen behövde nya skor och jag (sydamerikanskt påbrå) satt på huk på golvet och hjälpte pojken med skorna. En kvinna i 55-årsåldern kom förbi och sparkade till mig på benet. Ursäkta sa jag och flyttade mig lite åt sidan. Kvinnan tittade på mig och på min pojke och väste:usch. Jag kände kylan i blicken. Hon gick vidare. Så kom hon tillbaka, sparkade till mig igen på benet och så usch igen och spottade på golvet och stormade ut. Jag kan på riktigt inte förstå hur man kan tycka något med vår familj är usch. Jag fattar att alla kanske inte tycker om oss, dålig humor, ouppfostrade barn, kaos, stor familj, vänstervärderingar, ofina, obildade mm. Men det är ju mer hur våra personligheter är, att tycka vi är usch bara genom åsynen av oss. Jag vet att det finns vackrare 43-åringar än vad jag är. Handlar inte om det. Det var så tydligt att orsaken till uschet och spottloskan bestod av ren skär rasism. Att dessa goingar kan väcka så mycket avsky bara genom att de ser ut som de gör får mig att må illa av oro. Oro för att mina barn ska bli utsatta i framtiden. Jag har aldrig blivit utsatt tidigare i livet men sedan förra valet har jag märkt en stor skillnad."

Har hon rätt? Är detta rasism? Har du sagt usch någon gång i rasistiskt syfte? Känner du svenskar som sedan förra året agerat ut sin rasism mer som hon beskriver? Vad tror du om händelsen?
Citera
2018-07-11, 23:42
  #2
Avstängd
legssadovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Snubblade över detta inlägg på Facebook. En kvinna i 55-årsåldern sa "Usch" när hon gick förbi en annan kvinna, en mamma som hade barn med asiatiskt ursprung. Detta tolkar mamman som rasism. Hon får enormt gensvar. Över 6 600 likes och 1200 delningar än så länge.

https://www.facebook.com/carina.lovk...55346583325780

"Idag i en sportaffär ville våra barn med asiatiskt påbrå köpa Sverigetröjor inför Sverigematchen senare på dagen. Minstingen behövde nya skor och jag (sydamerikanskt påbrå) satt på huk på golvet och hjälpte pojken med skorna. En kvinna i 55-årsåldern kom förbi och sparkade till mig på benet. Ursäkta sa jag och flyttade mig lite åt sidan. Kvinnan tittade på mig och på min pojke och väste:usch. Jag kände kylan i blicken. Hon gick vidare. Så kom hon tillbaka, sparkade till mig igen på benet och så usch igen och spottade på golvet och stormade ut. Jag kan på riktigt inte förstå hur man kan tycka något med vår familj är usch. Jag fattar att alla kanske inte tycker om oss, dålig humor, ouppfostrade barn, kaos, stor familj, vänstervärderingar, ofina, obildade mm. Men det är ju mer hur våra personligheter är, att tycka vi är usch bara genom åsynen av oss. Jag vet att det finns vackrare 43-åringar än vad jag är. Handlar inte om det. Det var så tydligt att orsaken till uschet och spottloskan bestod av ren skär rasism. Att dessa goingar kan väcka så mycket avsky bara genom att de ser ut som de gör får mig att må illa av oro. Oro för att mina barn ska bli utsatta i framtiden. Jag har aldrig blivit utsatt tidigare i livet men sedan förra valet har jag märkt en stor skillnad."

Har hon rätt? Är detta rasism? Har du sagt usch någon gång i rasistiskt syfte? Känner du svenskar som sedan förra året agerat ut sin rasism mer som hon beskriver? Vad tror du om händelsen?

sparka ngn på benet är ju mer än ett usch
Citera
2018-07-11, 23:50
  #3
Medlem
SYSTEMexes avatar
Att indirekt spotta på någon och säga usch rakt i ansiktet på någon är rasistiskt ja. Hur kan det inte uppfattas som det?
Citera
2018-07-11, 23:51
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Nej, det där har aldrig hänt. Fake news från globalistvänstern.

Usch!
Citera
2018-07-11, 23:54
  #5
Medlem
Lägg alla gruppvåldtäkter åt sidan. Detta måste polisen omedelbart utreda! (om det ens har hänt)

Blir mycket trollning nu av vänstern inför valet.
Citera
2018-07-11, 23:58
  #6
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Varför knyter hon näven i fickan för att sedan skriva ett inlägg på Facebook och skriva #jagärhär?

Riktig pajas, stå upp för dina egna barn. Kommer aldrig bli någon skillnad om hon går ut på Facebook och gnäller istället för att göra något på plats.
Citera
2018-07-11, 23:58
  #7
Medlem
Hon spottade på golvet i affären och stormade ut? Detta måste ha varit ett psykfall.

Man måste vara bra naiv/paranoid för att koppla det till rasism.
Citera
2018-07-12, 00:09
  #8
Medlem
"Så kom hon tillbaka, sparkade till mig igen på benet och sa usch igen och spottade på golvet och stormade ut."

Om det är sant, komplett psyksjuk och galen kärring.

Det finns filmkameror i butiker idag, "stormade" hon ut (nära in/utgång) så är det garanterat på film, vid ingången finns alltid kameror. Jag har lättare för att tro en persons vittnesmål om det backas upp med bevis. I detta fallet finns en stor möjlighet att det har blivit filmat (om det nu är sant).

Har inte polisanmälan gjorts och ev bevismaterial blivit säkrade (filmkameror, vittnen etc) så tar jag historien på mycket mindre allvar. Det finns gott om människor som mår dåligt och vill ha lite tröst för en påhittad händelse också, man ska inte utan eftertanke bara säg "det där är 100% sant"
Citera
2018-07-12, 00:11
  #9
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Varför knyter hon näven i fickan för att sedan skriva ett inlägg på Facebook och skriva #jagärhär?

Riktig pajas, stå upp för dina egna barn. Kommer aldrig bli någon skillnad om hon går ut på Facebook och gnäller istället för att göra något på plats.

Exakt. Hur är människan egentligen funtad som inte verkar reagera, inte ens när det händer en andra gång?
Citera
2018-07-12, 00:13
  #10
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Exakt. Hur är människan egentligen funtad som inte verkar reagera, inte ens när det händer en andra gång?

Riktigt dum människa. Tänk om poliserna gjorde likadant
Citera
2018-07-12, 00:39
  #11
Medlem
Dissociatives avatar
Om detta nu ens hände till att börja med, så har jag faktiskt svårt att tro att det handlade om deras utseenden. Men det är väl det första vänstermuppar drar till med. Rasistkortet.

Hon nämnde själv ouppfostrade barn och en kaotisk familj. Jag tippar mina slantar på att barnen uppförde sig illa, en gammal surkärring blev sur och det var hennes reaktion.

Vore kul att se videon från övervakningskameran, om det ens finns nån.
Citera
2018-07-12, 01:49
  #12
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Vore kul att se videon från övervakningskameran, om det ens finns nån.

Är det bara jag som har en känsla av att vi inte kommer få se några bilder eller filmklipp från det här fallet? Av någon anledning så brukar det aldrig finnas - när det är såna där nazistrasister som hoppar fram från ingenstans och anfaller någon intet ont anande stackars multikultivurmarhen likt den här - och försvinner lika snabbt igen utan att ett endaste vittne sett någonting...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback