Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-19, 23:02
  #37
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Det där blev om möjligt ännu rörigare. Prostatacancer börjar i prostata och metastaseras oftast till skelettet (sekundär skelettcancer), vilket är obotligt. Primär skelettcancer är till skillnad från sekundär skelettcancer botbar. Det användaren iSvempa påstår - att prostatacancer alltid metastaserar till andra organ innan den slutligen når skelettet - är dock fel.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=606


Du behöver inte bifoga en halv bibel som ändå inte förklarar de enkla fakta jag redan nämnt. Här kommer ett förtydligande.
Om man aldrig haft prostatacancer så kan man ej heller få metastaser från prostatacancer i skelettet.
Citera
2018-09-21, 08:12
  #38
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Du behöver inte bifoga en halv bibel som ändå inte förklarar de enkla fakta jag redan nämnt. Här kommer ett förtydligande.
Om man aldrig haft prostatacancer så kan man ej heller få metastaser från prostatacancer i skelettet.

Uselt försök till mästrande och felskrivet dessutom: om man aldrig haft prostatacancer, kan man fortfarande få det så länge man lever.

För övrigt är det alldeles uppenbart att det behövde klarläggas vad som gäller och då hör det till det normala att bifoga en hänvisning till ett objektivt faktaunderlag. Så återigen: att prostatacancer alltid metastaserar till andra organ innan den slutligen når skelettet är fel.
Citera
2018-09-21, 09:01
  #39
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Uselt försök till mästrande och felskrivet dessutom: om man aldrig haft prostatacancer, kan man fortfarande få det så länge man lever.

För övrigt är det alldeles uppenbart att det behövde klarläggas vad som gäller och då hör det till det normala att bifoga en hänvisning till ett objektivt faktaunderlag. Så återigen: att prostatacancer alltid metastaserar till andra organ innan den slutligen når skelettet är fel.

Är du med i tråden för att sprida osämja? Det är fortfarande en omöjlighet att få metastaser från prostatacancer i skelettet om du inte har prostatacancer. Metastaser sprids till andra organ/skelett från en huvudtumör. Utan huvudtumör inga metastaser, i alla fall när det gäller prostatacancer.
Citera
2018-10-18, 22:18
  #40
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Är du med i tråden för att sprida osämja? Det är fortfarande en omöjlighet att få metastaser från prostatacancer i skelettet om du inte har prostatacancer. Metastaser sprids till andra organ/skelett från en huvudtumör. Utan huvudtumör inga metastaser, i alla fall när det gäller prostatacancer.

Jag är med i tråden för att bidra med fakta i den diskussion jag hade med iSvempa som påstod att prostatacancer som sprids till skelettet bara gör det via levern och lungorna.

Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Det jag också sa var att när skelettet är angripet av metastaser så är dom stora organen som levern och lungorna också angripna men det höll någon inte med om. Brorsan fick besked ungefär samtidigt som han fick beskedet att han hade metastaser i skelettet att han också hade metastaser i levern, men i hans fall upptäckte man hans cancer när den hade spritt sig överallt.

Jag påstår inte att iSvempas bror inte hade metastaser i såväl lever och lungor som skelett. Jag påstår att det vanliga förloppet, när prostatacancer metastaserar, är att det sker till höften. Det kan vem som helst med förmåga till nätsökning få bekräftelse på.

iSvempa gör misstaget att använda sin brors tragiska situation som allmängiltig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback