Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 18:25
  #1
Medlem
Jag är på dag 14 idag med Fluoxetin och har sedan igår mått väldigt bra.
Problemet är att jag nu börjar bli orolig över att jag blivit hypomanisk istället. Har ingen bipolär diagnos men det är ju känt att man kan ha en mildare form som triggas av SSRI.

Känner mig lite väl produktiv. Har en välmående känsla i hela kroppen men svårt att säga om det är eurofori eller inte? Märks inte utåt åtminstone, och känns snarare lite som ett tramadol light. Är inte upprymd men lite speedad. Kanske borde avbryta om det fortsätter? Känns inte som att en SSRI ska vara såhär "stimulerande"? Ska tilläggas att jag mått dåligt länge (!) så bara att slippa det gör en ju mer glad än vanligt.
__________________
Senast redigerad av Roxyn 2018-07-11 kl. 18:34.
Citera
2018-07-11, 18:49
  #2
Medlem
Lugalzagesis avatar
Kan det inte vara så att medicinen fungerar bra och du bara är glad helt enkelt?
Citera
2018-07-12, 03:37
  #3
Medlem
Literallys avatar
Jag fick en hypoman period när jag började äta Cymbalta, men tyvärr gick det över rätt snabbt.

Ät vidare du och se hur det utvecklas.
Citera
2018-07-12, 12:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Jag fick en hypoman period när jag började äta Cymbalta, men tyvärr gick det över rätt snabbt.

Ät vidare du och se hur det utvecklas.

När kom den och hur länge varade det?
Citera
2018-07-12, 13:42
  #5
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
När kom den och hur länge varade det?

Ja det var 6-7 år sedan så jag har inte stenkoll, men jag vet att jag fick en kick redan efter de första dagarna jag åt, blev företagsam som fan.
Sen eskalerade det till hypomani under närmsta veckorna.
Hypomanin satt kanske i en vecka sen.

Så länge du inte blir riktigt manisk så är det nog ingen fara.
Visst, det sliter på en att vara hypoman med, men jag tror nog det ger sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback