Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-11, 19:11
  #13
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför anses man vara "god" om man svassar för Pride?
Jag tror att alla personer som försvarar en sak brukar också anse att det är rätt, alltså gott.

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag anser i alla fall att allt jag förespråkar är gott.

Det är mycket sällan jag förespråkar något som jag tycker är fel, kan inte komma på någon gång jag gjort det.



På Flashback tycker en del att detta är konstigt när det gäller sina meningsmotståndare (i detta fallet folk som är okej med Pride) och kallar de ironiskt för goda. Således kallar alla sidor i denna tråden folk som är OK med Pride för goda.


Jag tror att de personer som är ironiska har problem att förstå att människor kan dra olika slutsatser då de utgår utifrån olika informationsbaser. Människan utvecklar förmågan att förstå att olika varelser kan anse att olika saker är korrekta kring 3-årsåldern. Även schimpanser har den förmågan. Vissa sjukdomar som t.ex. autism kan dock resultera i att man inte har den förmågan.
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-07-11 kl. 19:22.
2018-07-11, 20:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag tror att alla personer som försvarar en sak brukar också anse att det är rätt, alltså gott.

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag anser i alla fall att allt jag förespråkar är gott.

Det är mycket sällan jag förespråkar något som jag tycker är fel, kan inte komma på någon gång jag gjort det.



På Flashback tycker en del att detta är konstigt när det gäller sina meningsmotståndare (i detta fallet folk som är okej med Pride) och kallar de ironiskt för goda. Således kallar alla sidor i denna tråden folk som är OK med Pride för goda.


Jag tror att de personer som är ironiska har problem att förstå att människor kan dra olika slutsatser då de utgår utifrån olika informationsbaser. Människan utvecklar förmågan att förstå att olika varelser kan anse att olika saker är korrekta kring 3-årsåldern. Även schimpanser har den förmågan. Vissa sjukdomar som t.ex. autism kan dock resultera i att man inte har den förmågan.
Fast med Pride får jag intrycket av att politiker "måste" gilla pride (med något undantag, SD t.ex. vinner inget på det). Jag tror inte ens de får vara neutrala inför företeelsen. Den politiska korrektheten kräver att man bejakar det.
Vilket är intressant och en aning beklämmande för hur många av deras väljare bryr sig egentligen om det övht? En freak show i Stockholm, än sen?
2018-07-11, 21:14
  #15
Moderator
bernad_laws avatar
Stänger denna tills TS förklarat hur detta är PU.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback