Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 13:37
  #1
Medlem
Jag har några PDFer som jag laddat ner från nätet. Nu vill jag skriva ut dem på jobbet men det är inte så poppis att skriva ut privata dokument så jag vill byta namn på dem. Namnet syns nämligen på skrivaren.
Jag har bytt namn både genom att ändra namnet i mappen och genom att öppna och spara under annat namn. I mappen får dokumentet det nya namnet men när jag öppnar dokumentet så är det gamla namnet det som syns som dokumentnamn (längst upp på skärmen) och det namn som skickas till skrivaren är också det gamla. Hur ändrar jag så att det nya namnet genomsyrar allt?
Citera
2018-07-11, 13:43
  #2
Medlem
Vet inte men testa högerklicka på filen och välj ”Egenskaper”.

Ändra de attribut som är nödvändiga.
Citera
2018-07-11, 13:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Vet inte men testa högerklicka på filen och välj ”Egenskaper”.

Ändra de attribut som är nödvändiga.
Tack. Det fanns tyvärr inget där att ändra som kunde förändra saken.
Citera
2018-07-11, 14:05
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag har några PDFer som jag laddat ner från nätet. Nu vill jag skriva ut dem på jobbet men det är inte så poppis att skriva ut privata dokument så jag vill byta namn på dem. Namnet syns nämligen på skrivaren.
Jag har bytt namn både genom att ändra namnet i mappen och genom att öppna och spara under annat namn. I mappen får dokumentet det nya namnet men när jag öppnar dokumentet så är det gamla namnet det som syns som dokumentnamn (längst upp på skärmen) och det namn som skickas till skrivaren är också det gamla. Hur ändrar jag så att det nya namnet genomsyrar allt?

Skriv ut pdf'n som pdf och ange namn, då får du en helt ny fil.
Citera
2018-07-11, 16:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Skriv ut pdf'n som pdf och ange namn, då får du en helt ny fil.
Genialiskt!! Funkade! Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback