Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 13:49
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Vi har en lagstiftning. Prova med att betala in för lite skatt får du se hur det går.
För dig och mig händer det en hel del men hur var det nu med de där Rumänerna som ockuperade en ödetomt i Malmö och där polisen sa att de hade ett visst besittningsskydd i och med att de hade "bosatt" sig på tomten, dock utan mantalsskriovning, och så skickade man vitesföreläggande till tomtägaren för att han inte höll rent efter ockupanterna. Hände det något med husvagnsturisterna?
Likadant med ungdomsrabatter i straffskalan. För vissa händer det mycket, för andra ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Däremot lär du inte hitta någon som vill skicka ut folk som inte arbetar. Vare sig de är invandrare eller infödda. Undantaget arbetskraft/EU-invandrare som ju åker ut, med dagens lagstiftning. (Det är jag som brukar tala om att vi kan betala Zimbabwe en slant för att ge medborgarskap till icke-arbetande svenskar. Och så kan vi skicka dit dom. Men jag är inte politiker. SD-tomtarna i forumet brukar bli upprörda när jag nämner detta. Dom ska ju leva på bidrag här i Sverige).
Ett utmärkt förslag från Alpha! Tyvärr fick Australien sluta med att dumpa asylsökande i Kambodja pga inrikespolitiska motsättningar men helt klart måste vi kunna avvisa folk som saknar asylskäl och som inte kan tillföra något vad gäller kvalifikationer.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Jag önskar att hela de senaste årens politiska utveckling var ett skämt. Ett riktigt dåligt skämt. Men nu är det inte så, utan vi har ett läge där 25% tänker rösta på ett öppet fascistiskt och grovt rasistiskt parti. Det är hela sanningen. Att du ropar på EN LEDARE är därför bara så problematiskt. Jag tror inte att du är varken fascist, nazist eller ens sverigedemokrat. Du framstår mer som en typisk moderat, med ständiga rop på ordning och reda, motprestation och att göra rätt för sig.

Det hemska är att endast 5% av tyskarna var nazister (ungefär). Men 32% röstade på dem, därför att resterande 27% ville ha en tydlig riktning och en stark ledare. Framför allt röstade många NSDAP på grund av rädsla för kommunisterna.

Det är så skrämmande likt dagens Sverige. Att rösta på (M) är att rösta in (SD) i maktens finrum (M går inte att lita på i denna fråga, anser jag). Och då är det en mandatperiods spelrum för dem att demontera vår demokrati helt. För de vill ha makten, hela makten. Målet är på sikt att göra alla andra partier onödiga, fråga deras chefsstrateg Jomshof.
Ok, röstar jag på ett parti som städat upp i ekonomin och i närtid suttit två mandatperioder i regeringsställning så släpper jag in fascismen? Blir svårt att föra ett resonemang med dig när du har den inställningen.

Tyskarna röstade på korpralen just för att det saknades en LEDARE bland de etablerade partierna. Och Kommunisterna framstod ju under Stalin inte som särskilt mycket bättre. Hur många judar finns det kvar i Ryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Ps. Att kräva en motprestation vid utdelande av bidrag är rätt märkligt. Jag säger inte att det är rätt att dela ut bidrag till alla till höger och vänster. Det kan man verkligen diskutera. Men vadå motprestation. Bidrag är bidrag!
Så dumt att jag tror du driver med mig. Välfärdsstaten har alltid byggt på att den inte utnyttjas. Höga birdagsnivåer har alltid förutsatt korta ersättningsperioder, inte att bidrag skall vara en livslång försörjningsform som det blir för många invandrare, i synnerhet anhöriginvandrare. Bara att inse att vi måste sluta upp med att dela utbidrag till höger och vänster och inte importera fler som inte rimligen kommer i arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Vilken motprestation kräver du av landets alla miljoner barnfamiljer när de får barnbidraget?
Att de är vårdnadshavare för ett barn och uppfostrar barnet.
Citera
2018-07-23, 14:48
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
För dig och mig händer det en hel del men hur var det nu med de där Rumänerna som ockuperade en ödetomt i Malmö och där polisen sa att de hade ett visst besittningsskydd i och med att de hade "bosatt" sig på tomten, dock utan mantalsskriovning, och så skickade man vitesföreläggande till tomtägaren för att han inte höll rent efter ockupanterna. Hände det något med husvagnsturisterna?
Likadant med ungdomsrabatter i straffskalan. För vissa händer det mycket, för andra ingenting.


Ett utmärkt förslag från Alpha! Tyvärr fick Australien sluta med att dumpa asylsökande i Kambodja pga inrikespolitiska motsättningar men helt klart måste vi kunna avvisa folk som saknar asylskäl och som inte kan tillföra något vad gäller kvalifikationer.


Ok, röstar jag på ett parti som städat upp i ekonomin och i närtid suttit två mandatperioder i regeringsställning så släpper jag in fascismen? Blir svårt att föra ett resonemang med dig när du har den inställningen.

Tyskarna röstade på korpralen just för att det saknades en LEDARE bland de etablerade partierna. Och Kommunisterna framstod ju under Stalin inte som särskilt mycket bättre. Hur många judar finns det kvar i Ryssland?


Så dumt att jag tror du driver med mig. Välfärdsstaten har alltid byggt på att den inte utnyttjas. Höga birdagsnivåer har alltid förutsatt korta ersättningsperioder, inte att bidrag skall vara en livslång försörjningsform som det blir för många invandrare, i synnerhet anhöriginvandrare. Bara att inse att vi måste sluta upp med att dela utbidrag till höger och vänster och inte importera fler som inte rimligen kommer i arbete.


Att de är vårdnadshavare för ett barn och uppfostrar barnet.

Moderaterna har öppet gått ut med att de kanske kan samarbeta med SD efter valet.

” 60% av M-väljarna kan tänka sig ett samarbete. 161 moderatpolitiker kan tänka sig samarbete med SD. Kristerssons besked - M kan samarbeta med SD lokalt. ”

Lite rubriker efter snabbgoogling. Ni vill alltså samarbeta med ett parti som har följande formulering i sitt principprogram:

”Vi tror inte på teorin om att människor föds som blanka blad som kan fyllas med vilket innehåll som helst. Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på något sätt är kopplad till den mänskliga essensen.”

Alltså 100% rasbiologi. Blut und Boden. Bara i lite omstöpt form.

Och dessa vill ni alltså bjuda in i finrummet. Jomshof som justitieminister kanske. Fy faaan
Citera
2018-07-23, 17:10
  #123
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Du gjorde förvirrade och flummiga påståenden. Jag tillförde fakta.
Som vanligt med andra ord.
Nej det gjorde du inte, du fick en länk som motbevisade ditt trams. Då drog du ett påstående ur röven.
Citera
2018-07-23, 17:13
  #124
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Jag önskar att hela de senaste årens politiska utveckling var ett skämt. Ett riktigt dåligt skämt. Men nu är det inte så, utan vi har ett läge där 25% tänker rösta på ett öppet fascistiskt och grovt rasistiskt parti. Det är hela sanningen. Att du ropar på EN LEDARE är därför bara så problematiskt. Jag tror inte att du är varken fascist, nazist eller ens sverigedemokrat. Du framstår mer som en typisk moderat, med ständiga rop på ordning och reda, motprestation och att göra rätt för sig.

Det hemska är att endast 5% av tyskarna var nazister (ungefär). Men 32% röstade på dem, därför att resterande 27% ville ha en tydlig riktning och en stark ledare. Framför allt röstade många NSDAP på grund av rädsla för kommunisterna.

Det är så skrämmande likt dagens Sverige. Att rösta på (M) är att rösta in (SD) i maktens finrum (M går inte att lita på i denna fråga, anser jag). Och då är det en mandatperiods spelrum för dem att demontera vår demokrati helt. För de vill ha makten, hela makten. Målet är på sikt att göra alla andra partier onödiga, fråga deras chefsstrateg Jomshof.

Ps. Att kräva en motprestation vid utdelande av bidrag är rätt märkligt. Jag säger inte att det är rätt att dela ut bidrag till alla till höger och vänster. Det kan man verkligen diskutera. Men vadå motprestation. Bidrag är bidrag!

Vilken motprestation kräver du av landets alla miljoner barnfamiljer när de får barnbidraget?
De barnfamiljer som har bidrag och där föräldrarna arbetar före graviditeten skulle få ett hyfsat utbyte av att få sänkt skatt istället för bidrag.
De som skulle förlora är asylparasiterna med anhöriga.
Citera
2018-07-23, 19:41
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
För dig och mig händer det en hel del men hur var det nu med de där Rumänerna som ockuperade en ödetomt i Malmö och där polisen sa att de hade ett visst besittningsskydd i och med att de hade "bosatt" sig på tomten, dock utan mantalsskriovning, och så skickade man vitesföreläggande till tomtägaren för att han inte höll rent efter ockupanterna. Hände det något med husvagnsturisterna?
Likadant med ungdomsrabatter i straffskalan. För vissa händer det mycket, för andra ingenting.
Besittningsrätt är också lagstiftning. Som inskränker äganderätt. Det du ser är bara konsekvenser av lagstiftning av vänstertomtar.

Enda sättet att komma till rätta med det är att rösta bort vänstertomtar. Och få bort inskränkningarna i äganderätten.

Samma visa med straffrabatter. Det är också vänsterns påfund. I det fallet har dom odlat fram socionomer som tagit över frågan och menar att folk inte skall sitta i fängelse, utan socionomer skall lösa problemen i familjerna. Och så är status. Att socionomerna inte löser problemen utan ungdomarna fortsätter att göra brott ignoreras av vänstern.

Enda sättet att komma till rätta med det är att rösta bort vänstertomtar.

Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Ett utmärkt förslag från Alpha! Tyvärr fick Australien sluta med att dumpa asylsökande i Kambodja pga inrikespolitiska motsättningar men helt klart måste vi kunna avvisa folk som saknar asylskäl och som inte kan tillföra något vad gäller kvalifikationer.
Notera nu att jag inkluderade bidragsparasiter födda i Sverige. Jag vill ju inte gärna göra skillnad på folk.
Och just att jag föreslår det gör att SD'arna i forumet kokar över. Deras inställning är den motsatta. Dvs att dom ska få mer bidrag på invandrarnas bekostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Så dumt att jag tror du driver med mig. Välfärdsstaten har alltid byggt på att den inte utnyttjas. Höga birdagsnivåer har alltid förutsatt korta ersättningsperioder, inte att bidrag skall vara en livslång försörjningsform som det blir för många invandrare, i synnerhet anhöriginvandrare. Bara att inse att vi måste sluta upp med att dela utbidrag till höger och vänster och inte importera fler som inte rimligen kommer i arbete.
"alltid" ovan är inte riktigt sant.
Med början på 80-talet så satte (S) igång med att anställa "alla" i kommunerna. För en del så handlade det om "bidragsförsörjning" då de inte utförde något arbete. "Kommunalarbetare" blev likställt med någon som inte gör något. (Till nackdel för de som faktiskt arbetade).

Sedan fortsatte man med att förtidspensionera och sjukpensionera folk för att hålla ned arbetslösheten. Det pågick tills GP fick nog vid millennieskiftet. Och dessa förtids- och sjukpensioneringar kan nog sägas handla om "höga" ersättningsnivåer. Iaf sjukpensionering.
Folk simulerade sjukdomar något oerhört förr för att just få sig sjukpensionering.

Alliansen försöker bekämpa detta med arbetslinjen.
Citera
2018-07-23, 19:53
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Moderaterna har öppet gått ut med att de kanske kan samarbeta med SD efter valet.
Det är inget nytt. Reinfeldt var öppen för samarbete redan 2010. Men ställde kraven:
* Man får inte driva bidragslinjen.
* Man får inte driva utträde ur EU.

SD driver både utträde ur EU och bidragslinjen, så SD diskvalificerar sig. Och har fortsatt diskvalificera sig.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Lite rubriker efter snabbgoogling. Ni vill alltså samarbeta med ett parti som har följande formulering i sitt principprogram:

”Vi tror inte på teorin om att människor föds som blanka blad som kan fyllas med vilket innehåll som helst. Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan."
Vad är det med det??
Du kan inte skaka från något vetenskapligt stöd för att inte gener styr och ställer väldigt mycket.
Det finns t ex en hel del forskning på tvillingar som separerats vid födseln som ger kraftigt stöd för ovanstående.
Medan det finns 0 vetenskapligt stöd för vanföreställningen om att man skulle födas "som ett blankt blad".

Citat:
"Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på något sätt är kopplad till den mänskliga essensen.”
Det med essens är dock på horoskåp-nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Alltså 100% rasbiologi. Blut und Boden. Bara i lite omstöpt form.
Nej. Detta har inget med raser att göra.

Begrunda följande mening: "Biologer jobbar inte med raser". Fundera på den tills polletten trillar ned.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Och dessa vill ni alltså bjuda in i finrummet. Jomshof som justitieminister kanske. Fy faaan
Har du märkt att SD övergett bidragslinjen?
Jag tror du kan vara lugn för att SD står så pass nära V och S att något samarbete med Alliansen inte kommer på tal.
Citera
2018-07-23, 19:58
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det gjorde du inte, du fick en länk som motbevisade ditt trams.
Fanns inget spår av något motbevis. Det var en länk till migrationsinfo. Antagligen klarade du inte ens av att läsa vad som stod där. Det var ett utdrag för ett enda år. Och den sidan använder MV som källa.

Jag gick till källan (MV) och räknade ihop andelen aggregerat över många år.
Detta att gå till källan och räkna på data benämner du "ett påstående ur röven". Och det är på den fantasinivån du håller dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då drog du ett påstående ur röven.
Den av oss som gör det är du.
Citera
2018-07-23, 22:11
  #128
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Fanns inget spår av något motbevis. Det var en länk till migrationsinfo. Antagligen klarade du inte ens av att läsa vad som stod där. Det var ett utdrag för ett enda år. Och den sidan använder MV som källa.

Jag gick till källan (MV) och räknade ihop andelen aggregerat över många år.
Detta att gå till källan och räkna på data benämner du "ett påstående ur röven". Och det är på den fantasinivån du håller dig.


Den av oss som gör det är du.
Att du inte kan tyda statistik är välkänt sedan länge. Cirkeldiagrammet ger vid handen att 3/4 delar av anhöriginvandrarna inte har anhöriga som är svenska medborgare eller adopterade.

Vad aggregerad statistik från 1980 har med saken att göra, är det bara din dimmiga hjärna som kan förstå.
Citera
2018-07-23, 22:17
  #129
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Moderaterna har öppet gått ut med att de kanske kan samarbeta med SD efter valet.

” 60% av M-väljarna kan tänka sig ett samarbete. 161 moderatpolitiker kan tänka sig samarbete med SD. Kristerssons besked - M kan samarbeta med SD lokalt. ”

Lite rubriker efter snabbgoogling. Ni vill alltså samarbeta med ett parti som har följande formulering i sitt principprogram:

”Vi tror inte på teorin om att människor föds som blanka blad som kan fyllas med vilket innehåll som helst. Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på något sätt är kopplad till den mänskliga essensen.”

Alltså 100% rasbiologi. Blut und Boden. Bara i lite omstöpt form.

Och dessa vill ni alltså bjuda in i finrummet. Jomshof som justitieminister kanske. Fy faaan
Jag ser inget fel i sak i det där citatet. Är man fascist för att man konstaterar hur saker och ting ligger till?

Ta dina fantasier om verkligheten och skriv en roman vettja.
Citera
2018-07-23, 22:29
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jag ser inget fel i sak i det där citatet. Är man fascist för att man konstaterar hur saker och ting ligger till?

Ta dina fantasier om verkligheten och skriv en roman vettja.

”Att det skulle finnas olika människoraser vilka skulle ha olika ”essens” torde vara kärnan i den blodsmystik som präglade Nazityskland”.

Ja, exakt. Att du frasselito menar att detta ”är att säga som det är” bevisar bara att du tänker som en nasse. Ledsen, men varför linda in det?

https://motargument.se/2018/02/10/my...rvda-essensen/
Citera
2018-07-23, 22:47
  #131
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
”Att det skulle finnas olika människoraser vilka skulle ha olika ”essens” torde vara kärnan i den blodsmystik som präglade Nazityskland”.

Ja, exakt. Att du frasselito menar att detta ”är att säga som det är” bevisar bara att du tänker som en nasse. Ledsen, men varför linda in det?

https://motargument.se/2018/02/10/my...rvda-essensen/
Men snälla rara. Vad är det för halmgubbe du attackerar. Det citat du nu hänvisar till och retoriskt attackerar var inte det som stod i ditt tidigare citat:
"Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen."
Vad är det svåra att förstå? Detta kallas DNA och är högst reellt. Varför förnekar man verkligheten kan man undra.

Här har du harvardprofessor i genetik tillika jude i globalistmedia:
https://www.nytimes.com/2018/03/23/o...tics-race.html
Citat:
Recent genetic studies have demonstrated differences across populations not just in the genetic determinants of simple traits such as skin color, but also in more complex traits like bodily dimensions and susceptibility to diseases. For example, we now know that genetic factors help explain why northern Europeans are taller on average than southern Europeans, why multiple sclerosis is more common in European-Americans than in African-Americans, and why the reverse is true for end-stage kidney disease.

...

A recent study led by the economist Daniel Benjamin compiled information on the number of years of education from more than 400,000 people, almost all of whom were of European ancestry. After controlling for differences in socioeconomic background, he and his colleagues identified 74 genetic variations that are over-represented in genes known to be important in neurological development, each of which is incontrovertibly more common in Europeans with more years of education than in Europeans with fewer years of education.

..

I am worried that well-meaning people who deny the possibility of substantial biological differences among human populations are digging themselves into an indefensible position, one that will not survive the onslaught of science.

Du kanske tycker det är fascistiskt att konstatera att en afrikan och en asiat inte ser likadana ut? Jag kallar det sanningsenligt.

Ta din fantasieggande dygdsignalering till Facebook elr dylikt. Här på Flashback diskuterar vi utifrån fakta.
Citera
2018-07-23, 23:20
  #132
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att du inte kan tyda statistik är välkänt sedan länge. Cirkeldiagrammet ger vid handen att 3/4 delar av anhöriginvandrarna inte har anhöriga som är svenska medborgare eller adopterade.

Vad aggregerad statistik från 1980 har med saken att göra, är det bara din dimmiga hjärna som kan förstå.

Ur aggregerad statistik från 1980 kan man iofs få en viss uppfattning men då måste man förstå vad sifforna står för.
I kolumnen "anhöriga till flyktingar" återfinns bara en liten del av de som kommit som anhöriga till någon som tidigare kommit som flykting. Endast de som kommit mindre än två år efter att anknytningspersonen kommunplacerades räknas med.

Övriga hamnar bland övriga anhöriga. Anknytningspersonen kan t o m ha hunnit bli svensk medborgare.

Skall man få något slags hum om det hela får man istället titta på vilka länder/kontinenter de anhöriga kommer ifrån 1980-2014. Ca 15% är från Afrika, ca 10% från Jugoslavien, 15% från Iran/Irak, 5% från Turkiet osv. (då saknas ändå data från de allra senaste årens asylfest).

Som jämförelse så var ca 1,5% från Tyskland, 2% från Storbritannien och knappt 3% från USA.

Alla som är vid sunda vätskor förstår ju att anhöriginvandringen inte huvudsakligen är relaterad till arbetsmarknad eller Svenne-Banan som kärat ner sig under utlandsstudierna. (det enda land där Svenne-Banan nog oftast står som anknytningsperson är väl Thailand med ca 5% kanske.)


Redan för drygt 15 år sedan konstaterade riksdagens revisorer att ca hälften av invandringen föregående 2 decennierna då var flyktingrelaterad/humanitär.

Citat:
En stor del av den totala invandringen är flyktingrelaterad, direkt eller indirekt. Av de över 680 000 uppehållstillstånd som getts under de senaste 20 åren är det omkring hälften som kan sägas vara direkt relaterade till invandring av flyktingar och andra asylsökande. Med ”direkt relaterad” avses att de anhöriga sökt uppehållstillstånd mindre än två år efter det att referenspersonen med uppehållstillstånd först tagits emot i en kommun i Sverige. Härutöver finns mera långsiktiga flöden av anhöriga där skillnaden i tid kan vara längre. Enligt Migrationsverket är antalet uppehållstillstånd till följd av anknytning i mycket hög grad beroende av den tidigare invandringen av personer som kommit till Sverige som asylsökande. Detta framgår av de anhörigas nationalitet, där de största grupperna avser iranier, jugoslaver, bosnier och irakier m.fl. Det är således endast en del av de flyktinganhöriga som i statistiken över beviljade uppe*hållstillstånd kan skiljas från övriga anhöriga.
http://data.riksdagen.se/fil/b1382e7...d-be7941088bd2

Det lär knappast ha blivit en lägre del relaterat till "asyl" sedan dess.


Någon exakt numerisk siffra går inte att få fram på något enkelt sätt. Man får göra något slags rimlighetsbedömning. En del är förstås inte intresserade av detta utan sätter hellre in någon exakt siffra som är helt ointressant som ingångsdata och påstår sedan att de bevisat något med "enkel matematik".
__________________
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2018-07-23 kl. 23:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback