Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-11, 12:19
  #1
Medlem
godboys avatar
Hörde idag Socialdemokraternas radioreklam. självklart så man är ju Stefan Löfven till att rösta på just Socialdemokraterna, inget konstigt med det. Han pratar om att bygga ut välfärden och öka tryggheten i samhället.

Tyngdpunkten i hela reklamen ligger dock på att han nämner Sverigedemokraterna vid namn och uppmana folk att i princip inte rösta på dessa då Det skulle bli svårt att bilda regering om det blir för stora.

Personligen så upplever jag det som att Socialdemokraterna i detta läge spelar Sverigedemokraterna rätt i händerna, inte mig emot dock.

Jag tänker att om man marknadsför någonting Eller gör reklam för något så ska man inte nämna konkurrenterna utan man ska istället framhäva vad som är bra med sin egen produkt eller i detta fallet politik vilket jag tycker man misslyckas kapitalt med.

Jag har tyvärr inte hittat någon länk till den här radioreklam, men jag tänkte att vi kunde diskutera hur i hela friden Socialdemokraterna kan vara så klantiga att man ger gratis marknadsföring till Sverigedemokraterna.
Citera
2018-07-11, 12:21
  #2
Medlem
Reklamradio. Vem lyssnar på den (utom möjligen de som är tvungna) ? Går inte att koppla
bort och varar i evighet (känns det som) ...
Citera
2018-07-11, 12:23
  #3
Medlem
franges avatar
Jag har också hört den, och reagerat på just samma sak. Och det tyder ju på hur djävla desperat Svetsarn är - när han främsta argument är "Ni måste rösta på oss - för alla andra (och framförallt SD!!) är dumma!" - snarare att presentera ett endaste faktiskt argument till varför folk skall rösta på honom och Sossarna.

Men de börjar väl inse att S är körda i det kommande valet, nu handlar det om att försöka rädda så många brödsmulor kvar för de kring bordet...
Citera
2018-07-11, 12:28
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag har också hört den, och reagerat på just samma sak. Och det tyder ju på hur djävla desperat Svetsarn är - när han främsta argument är "Ni måste rösta på oss - för alla andra (och framförallt SD!!) är dumma!" - snarare att presentera ett endaste faktiskt argument till varför folk skall rösta på honom och Sossarna.

Men de börjar väl inse att S är körda i det kommande valet, nu handlar det om att försöka rädda så många brödsmulor kvar för de kring bordet...
Ja lite så tänker jag med. Min tanke är har de inte lärt sig någonting på dessa år som Sverigedemokraterna har funnits med i spelet? Att kasta skit på Sverigedemokraterna ger ju oftast rakt motsatt effekt mot vad de önskar. Jag skulle säga att Sverigedemokraterna får gratis marknadsföring utav Socialdemokraterna i detta läget.

Sen så sa Jimmie Åkesson en helt sann sak i Almedalen; att alla pratar om Sverigedemokraterna och om hur det ska frysas ut, men detta kommer ju inte att funka nu när de får minst 20%, troligen mer.
Citera
2018-07-11, 12:45
  #5
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag har inte hört den. Finns det transkribering?
Citera
2018-07-11, 20:32
  #6
Medlem
Hade gärna lyssnat om någon har hittat en länk?
Citera
2018-07-18, 00:12
  #7
Medlem
Hörde den idag på nrj, vet någonvart om man kan hitta den på nätet?

Så sjukt deSperat reklam
Citera
2018-07-19, 22:54
  #8
Medlem
Jag hörde den och undrade hur i helvetes lågt kan man sjunka till att ens nämna motståndarna och säga som han sa?
Så barnsligt naivt klantigt,,vem tusan har skrivit dessa meningar åt honom?

Det ger ju motsatt verkan! Iallafall i mitt fall.

Så attans klantigt så till och med jag hade kunnat avrått honom från at säga något sådant.
Vilka IQ befriade pundhuvuden!
Citera
2018-07-22, 20:23
  #9
Medlem
Har också mycket svårt att förstå tanken bakom den reklamen. Hörde den flertal gånger idag då jag jobbade.
Har alltid fått höra då jag drivit eget i många år att aldrig nämna motståndare/konkurrent i något reklamsammanhang vilket också från början kändes ok men numera självklart. Har deras reklambyrå också tappat greppet😳😳
Grattis till SD som inte får göra reklam på många ställen och då spar pengar i partikassan. Dessutom hjälper 🥊Stefan och en del andra till med gratisreklamen😱😱😱😱😱👍😉
Citera
2018-07-22, 21:32
  #10
Medlem
tjockballes avatar
En viktig sak att tänka på när det gäller ärkefånet SL är att han och hans gelikar lever i en helt annan verklighet än det stora flertalet av vanliga medborgare. Därmed känner han (och övriga etablissemanget) inte folket han talar till. Lite som berättelsen om Marie Antoinette när hon hörde att folket inte hade bröd: "Låt dom äta bakelser".

Den ursprungliga svartmålningen av SD, att de var rasister och nazister, funkade ett tag, men det var flera val sedan. Nu har det gått inflation i både rasister och rasister så att nu bryr sig folk inte längre. Etablissemanget har ljugit och bluffat så mycket att ingen längre lyssnar.

Tycker att SL:s radioinslag ändå, om man läser mellan raderna, avslöjar vad sossarnas politik kommer bli. SL uttalar sig negativt om skattesänkningar, vilket innebär att sossarna står för samma eller högre skattetryck. SL nämner att Sverige även i fortsättningen ska vara ett öppet samhälle, vilket i alla fall jag tolkar som "öppet för mera invandring".

Ett annat ärkefån sköt sig själv i foten när han vädjade till svenska folket att öppna sina plånböcker, att öppna sina döttrars lår för mera ofrivilliga gangbang, och öppna för fler potentiella terrorister. Fast han uttryckte det inte lika tydligt.
Citera
2018-07-22, 22:05
  #11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
En viktig sak att tänka på när det gäller ärkefånet SL är att han och hans gelikar lever i en helt annan verklighet än det stora flertalet av vanliga medborgare. Därmed känner han (och övriga etablissemanget) inte folket han talar till. Lite som berättelsen om Marie Antoinette när hon hörde att folket inte hade bröd: "Låt dom äta bakelser".

Den ursprungliga svartmålningen av SD, att de var rasister och nazister, funkade ett tag, men det var flera val sedan. Nu har det gått inflation i både rasister och rasister så att nu bryr sig folk inte längre. Etablissemanget har ljugit och bluffat så mycket att ingen längre lyssnar.

Tycker att SL:s radioinslag ändå, om man läser mellan raderna, avslöjar vad sossarnas politik kommer bli. SL uttalar sig negativt om skattesänkningar, vilket innebär att sossarna står för samma eller högre skattetryck. SL nämner att Sverige även i fortsättningen ska vara ett öppet samhälle, vilket i alla fall jag tolkar som "öppet för mera invandring".

Ett annat ärkefån sköt sig själv i foten när han vädjade till svenska folket att öppna sina plånböcker, att öppna sina döttrars lår för mera ofrivilliga gangbang, och öppna för fler potentiella terrorister. Fast han uttryckte det inte lika tydligt.
Tycker verkligen Socialdemokraterna sjunkit till lägstanivå. Genom att prata ca 70-80 av reklamtiden om ett konkurrerande parti visar ju bara att de inte harven jävla aning om hur de vill lösa samhällsproblemen som kommit i invandringens spår. De vet att folk vet men jag upplever dem bara som desperata.
Citera
2018-08-03, 13:20
  #12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag tänker att om man marknadsför någonting Eller gör reklam för något så ska man inte nämna konkurrenterna utan man ska istället framhäva vad som är bra med sin egen produkt eller i detta fallet politik vilket jag tycker man misslyckas kapitalt med.

Det här är en gyllene regel vad gäller klassisk marknadsföring. Motivet är att alla negativa omdömen slår tillbaka mot branschen och därmed även mot det egna företaget. Nu fungerar dock inte politik som en marknad på det sättet och det är naturligtvis anledningen till »smutskastningen« som förvisso inte är någon ny företeelse inom politiken. Det har länge förekommit att partier från ena sidan använder argument mot partier från andra sidan.

Jag tror inte heller att Löfvéns motargumentation spelar så stor roll. Däremot tror jag att andra reaktioner, exempelvis särskilda Facebook-sidor som sätter likhetstecken mellan SD och nazism, kan innebära att SD faktiskt får fler väljare. Nu har ju för övrigt SD gjort en film om SAP så det är inte bara Löfvén som ägnar tid och pengar åt motståndaren.

Politik följer inga enkla regler för marknadsföring. Det är för mycket känslor inblandade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback