Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 11:35
  #1
Medlem
BadCash81s avatar
MGTOW (Men Going Their Own Way) är en slags rörelse för män som inte längre vill ställa upp på de villkor som långvariga relationer i dagens samhälle bygger på (typ). Det finns väl egentligen inte ett specifikt sätt att "vara" MGTOW på, utan tanken är att man gör som man själv vill. I praktiken verkar det dock oftast innebära att man självmant förblir singel, och inte sällan har en viss bitterhet mot det andra könet.

Om man då håller med om en del av de grundläggande problemen som MGTOW-rörelsen pekar ut som anledningar till att långvariga förhållanden inte fungerar i dagens samhälle, men ändå vill vara i ett förhållande, vad gör man då?

Måste man bli religiös eller något? Finns det någon "rörelse" för oss som blivit medvetna om problemen som MGTOW pekar ut, men som ändå vill försöka hitta en livslång partner som man kan ha ett givande förhållande med?
Citera
2018-07-11, 11:44
  #2
Medlem
Glajjans avatar
Kränkta män och kränkta kvinnor är precis lika illa. Sluta ta betet och sluta delta i "könskriget". Var en riktig man så kommer du hitta en riktig kvinna. Könskriget är ett medel att få människor att sky naturliga relationer och minska antalet födslar. Man vill få folk att leva i celibat och runka till porr istället.

Sluta sprid sån här jävla skit. Din jävla loser ta dig i kragen och bli en man.
Här är en rolig youtubefilm som gör narr av förlorare som du: https://www.youtube.com/watch?v=FTSvLKY7HEk
__________________
Senast redigerad av Glajjan 2018-07-11 kl. 11:47.
Citera
2018-07-11, 11:56
  #3
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Kränkta män och kränkta kvinnor är precis lika illa. Sluta ta betet och sluta delta i "könskriget". Var en riktig man så kommer du hitta en riktig kvinna. Könskriget är ett medel att få människor att sky naturliga relationer och minska antalet födslar. Man vill få folk att leva i celibat och runka till porr istället.

Sluta sprid sån här jävla skit. Din jävla loser ta dig i kragen och bli en man.
Här är en rolig youtubefilm som gör narr av förlorare som du: https://www.youtube.com/watch?v=FTSvLKY7HEk

Måste hålla med här. Förstår inte vad det är som är så svårt.
Citera
2018-07-11, 11:58
  #4
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Kränkta män och kränkta kvinnor är precis lika illa. Sluta ta betet och sluta delta i "könskriget". Var en riktig man så kommer du hitta en riktig kvinna. Könskriget är ett medel att få människor att sky naturliga relationer och minska antalet födslar. Man vill få folk att leva i celibat och runka till porr istället.

Sluta sprid sån här jävla skit. Din jävla loser ta dig i kragen och bli en man.
Här är en rolig youtubefilm som gör narr av förlorare som du: https://www.youtube.com/watch?v=FTSvLKY7HEk

Ah shit alltså, någon på Internet kallar mig en loser, vad ska jag göra nu!?

Jag ställer en ärlig fråga om huruvida det finns något slags rörelse i still med MGTOW (det finns visst även WGTOW) som mer går ut på att få både män och kvinnor att inse de inkompatibilitetsproblem som finns mellan könen i dagens samhälle, och erbjuder något slags lösning (undervisning, utbildning, etc) för att få relationer att funka år 2018.

Du borde kanske ta dig i kragen och inte bli så jävla upprörd av att någon frågar någonting PÅ ETT FORUM. Du verkar vara en inskränkt hardcore köttätare också baserat på Youtubevideon du länkade. Snacka om loser.
__________________
Senast redigerad av BadCash81 2018-07-11 kl. 12:01.
Citera
2018-07-11, 12:02
  #5
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Ah shit alltså, någon på Internet kallar mig en loser, vad ska jag göra nu!?

Jag ställer en ärlig fråga om huruvida det finns något slags rörelse i still med MGTOW (det finns visst även WGTOW) som mer går ut på att få både män och kvinnor att inse de inkompatibilitetsproblem som finns mellan könen i dagens samhälle, och erbjuder något slags lösning (undervisning, utbildning, etc) för att få relationer att funka år 2018.

Du borde kanske ta dig i kragen och inte bli så jävla upprörd av att någon frågar någonting PÅ ETT FORUM. Snacka om loser.
"Kan du vara själv!". Är du 5 år gammal eller? Du har skapat flera trådar om detta ämne bara idag. Det är uppenbart att du försöker sprida den här skiten ditt jävla sojatroll.
Citera
2018-07-11, 12:03
  #6
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
"Kan du vara själv!". Är du 5 år gammal eller? Du har skapat flera trådar om detta ämne bara idag. Det är uppenbart att du försöker sprida den här skiten.

Exakt vad är det du menar att jag försöker "sprida"??
Citera
2018-07-11, 12:04
  #7
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
MGTOW (Men Going Their Own Way) är en slags rörelse för män som inte längre vill ställa upp på de villkor som långvariga relationer i dagens samhälle bygger på (typ). Det finns väl egentligen inte ett specifikt sätt att "vara" MGTOW på, utan tanken är att man gör som man själv vill. I praktiken verkar det dock oftast innebära att man självmant förblir singel, och inte sällan har en viss bitterhet mot det andra könet.

Om man då håller med om en del av de grundläggande problemen som MGTOW-rörelsen pekar ut som anledningar till att långvariga förhållanden inte fungerar i dagens samhälle, men ändå vill vara i ett förhållande, vad gör man då?

Måste man bli religiös eller något? Finns det någon "rörelse" för oss som blivit medvetna om problemen som MGTOW pekar ut, men som ändå vill försöka hitta en livslång partner som man kan ha ett givande förhållande med?

Vari ligger själva problemet med att leva i samhället med kvinnor och män, och hitta en kvinna att leva med?
Detta är en helt seriöst ställd fråga jag gärna skulle vilja höra en mans tankar kring.
Citera
2018-07-11, 12:05
  #8
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Den rörelsen fungerar inte i praktiken för speciellt många män.
När jag är singel, så drömmer man hela dagarna om en härlig kvinna att leva med.

Och nu när jag har en härlig kvinna, så drömmer jag om allt jag kunde ha gjort om jag vore singel och inte hade 3 småbarn, villa och kombi och schäfer.

Vad kan man göra, om man inte är rik och har råd att permanent hyra den där drömkvinnan?
Och även om man vore rik, så verkar det inte hjälpa. Dom rika, snygga gifter sig och gör sina misstag om och om igen.

Det är nog så att ensamhet är det jävligaste som finns.
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-07-11 kl. 12:22.
Citera
2018-07-11, 12:12
  #9
Medlem
TS: Jag förstår att det är en förvirring hos många i dagens samhälle.
Alla är inte meningen att de ska leva i familj,
en del är menade att leva singel, jag t ex.
Vi behöver Gud och vi behöver just denna Mening!
Att agera på köttsliga impulsiva lustar styrda av kroppen är ingen lösning på någonting.
Det kommer inte lösa era problem...
Det är fullt möjligt att leva ett gudfruktigt liv och hitta verklig lycka!
Och samtidigt vara en välsignelse till andra människor.
Inne i dig finns en längtan efter Gud,
efter din Skapare, din Fader.
Det är den Kärleken du söker...
... sök först Guds rike och hans rättfärdighet,
så ska ni få allt det andra också.
__________________
Senast redigerad av anayla 2018-07-11 kl. 12:15.
Citera
2018-07-11, 12:18
  #10
Medlem
farfars avatar
För mig och på ytlig nivå så har det verkat som att mgtow är en motreaktion hos personer som tidigare ha tofflat för mycket. Att leva i ensamhet för att man inte klarat av att sätta rimliga gränser känns sorgligt.
Citera
2018-07-11, 12:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
MGTOW (Men Going Their Own Way) är en slags rörelse för män som inte längre vill ställa upp på de villkor som långvariga relationer i dagens samhälle bygger på (typ). Det finns väl egentligen inte ett specifikt sätt att "vara" MGTOW på, utan tanken är att man gör som man själv vill. I praktiken verkar det dock oftast innebära att man självmant förblir singel, och inte sällan har en viss bitterhet mot det andra könet.

Om man då håller med om en del av de grundläggande problemen som MGTOW-rörelsen pekar ut som anledningar till att långvariga förhållanden inte fungerar i dagens samhälle, men ändå vill vara i ett förhållande, vad gör man då?

Måste man bli religiös eller något? Finns det någon "rörelse" för oss som blivit medvetna om problemen som MGTOW pekar ut, men som ändå vill försöka hitta en livslång partner som man kan ha ett givande förhållande med?

Det burkar bli resultatet om 2 parter ska försöka samarbeta om den ene vägrar samarbete och bara ska ha "their own way". Har aldrig fungerat speciellt väl.

om du anser att ditt undvikande av singelliv är värt förtyck av halva mänskligheten inkl. din partner, samt en uppsjö rena dumheter.
så är väl nån patriarkal religion med ex. skilsmässoförbud för kvinnan ex. värt ett försök, finns garanterat nån sekt nånstans. Vem vet? du kanske tom kan skaffa dig 3 fruar att "do you own thing with"

men vill du leva i ett samhälle med lika möjligheter och rättigheter för kvinnor som för män, så får du nog räkna med att du måste lära dig att anpassa dig till att samarbeta med kvinnor.
Citera
2018-07-11, 12:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
MGTOW (Men Going Their Own Way) är en slags rörelse för män som inte längre vill ställa upp på de villkor som långvariga relationer i dagens samhälle bygger på (typ). Det finns väl egentligen inte ett specifikt sätt att "vara" MGTOW på, utan tanken är att man gör som man själv vill. I praktiken verkar det dock oftast innebära att man självmant förblir singel, och inte sällan har en viss bitterhet mot det andra könet.

Om man då håller med om en del av de grundläggande problemen som MGTOW-rörelsen pekar ut som anledningar till att långvariga förhållanden inte fungerar i dagens samhälle, men ändå vill vara i ett förhållande, vad gör man då?

Måste man bli religiös eller något? Finns det någon "rörelse" för oss som blivit medvetna om problemen som MGTOW pekar ut, men som ändå vill försöka hitta en livslång partner som man kan ha ett givande förhållande med?

Det du beskriver är ju bara män som inte vågar ge och ta i ett förhållande. Utan allt ska ske på den ena partens sätt.
Till slut så vill ingen kvinna ha en och man förblir singel även om man hade velat ha någon.
Inse att alla relationer är baserad på jämställdhet och att man måste både ge och ta så får man relationen att vara länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback