Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 00:31
  #1
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jag undviker gluten sen några år tillbaka eftersom jag märkt att jag mår bättre i kroppen då, mindre uppblåst och piggare helt enkelt.
Nu har jag testat att äta vegetariskt och har blivit extremt trött så fort jag ätit sojapasta och tofu.

Undrar lite om jag ska räkna tröttheten som intolerans, IBS eller ren allergi?
Det tycks inte som att jag har några andra symptom, kan ha en vag obehagskänsla i magen men inte ont och får inga utslag.
Toalettbesöken är normala.

F.Ö har jag ofta ballongmage och har undrat lite om jag har problem på nåt sätt men de turerna jag har tagit till läkaren och krånglet med gastroskopi visade inte mycket.

Hur ser det ut för er andra med matallergi och intolerans osv?
Är det nån mer som liksom jag endast blir extremt trött och sover bort hela dagen så fort ni ätit nåt som kroppen inte gillar?
Citera
2018-07-11, 02:38
  #2
Medlem
Koettbullens avatar
Om du är en man ska du undvika sojaprodukter, de innehåller östrogen som gör dig feminin och fjompig. En karl ska ha kött. Ät mer protein.
Citera
2018-07-12, 16:18
  #3
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Om du är en man ska du undvika sojaprodukter, de innehåller östrogen som gör dig feminin och fjompig. En karl ska ha kött. Ät mer protein.


Intressant logik, jag är kvinna- borde jag inte bli ännu kvinnligare då? (hur nu det skulle se ut..)
Citera
2018-07-12, 16:24
  #4
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Intressant logik, jag är kvinna- borde jag inte bli ännu kvinnligare då? (hur nu det skulle se ut..)
https://www.greatlife.se/artiklar-oc...t-rekommendera

Svar: nej. Du som kvinna ska inte heller stoppa i dig soja. Det kan vara livsfarligt att äta soja i stora mängder, speciellt om du ersätter riktigt kött med tofu och sojaprotein. Inte konstigt att hälsan din är dålig.
Citera
2018-11-17, 16:16
  #5
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
https://www.greatlife.se/artiklar-oc...t-rekommendera

Svar: nej. Du som kvinna ska inte heller stoppa i dig soja. Det kan vara livsfarligt att äta soja i stora mängder, speciellt om du ersätter riktigt kött med tofu och sojaprotein. Inte konstigt att hälsan din är dålig.

Nu överdriver du, jag har testat sojaprodukter ibland men några större mängder har det inte varit.
Citera
2018-11-17, 20:11
  #6
Medlem
Rent spontant så innehåller sojapasta lika mycket och kanske även mer kolhydrater när den är kokt jämfört med vanlig pasta.

Så din trötthet kan mycket mer bero på att din kropp måste ta i mer än vanligt och skickar mer blod till magsäcken, därav tröttheten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback