Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 22:59
  #1
Medlem
Jag skapade ett instagramkonto för några år sedan. Namnet är ett simpelt ord på engelska som platsar in i temat hos många konton på instagram.

Jag har nu fått flera meddelanden av personer som säger sig vara intresserade av att köpa kontot just för namnet (har inte många följare). Har inte svarat och sett vad de erbjuder än. Min fråga är om någon har koll på vad ett bra namn kan värt? Finns det någon sida där kontonamn säljs där man kan få exempel? Hittar bara sidor där konton med stora följarskaror är till salu.

Och jag vet att man inte får sälja sitt konto för instagram själva, så vi behöver inte gå in på det. Tar gärna emot tips om hur man sköter försäljningen rent praktiskt, med betalning osv.
Citera
2018-07-10, 23:41
  #2
Medlem
Jag sålde ett namn på Instagram för ett tag sedan, det var ett tidningsförlag i USA med samma namn. Jag köpte namnet av en privatperson för $15, för ett år sedan och sålde det till förlaget för $500.
Citera
2018-07-11, 00:20
  #3
Medlem
ekkers avatar
Bra fråga! Detta vill jag följa!
Citera
2018-07-11, 00:47
  #4
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Vissa tar sjuka priser, minns att någon youtuber betalade hur mycket som helst för ett namn.

Vad du borde göra är att se vad dessa konton erbjuder och sedan höja priset. Tror du kan få lätt över 100 USD beroende på vad namnet är. Förstår att du inte kan gå ut med det här på FB, men det hade hjälpt till mycket om vi fick veta.
Citera
2018-07-11, 01:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Vissa tar sjuka priser, minns att någon youtuber betalade hur mycket som helst för ett namn.

Vad du borde göra är att se vad dessa konton erbjuder och sedan höja priset. Tror du kan få lätt över 100 USD beroende på vad namnet är. Förstår att du inte kan gå ut med det här på FB, men det hade hjälpt till mycket om vi fick veta.

Tack för svar! Fick två erbjudanden nu. Båda var på runt 3000 usd. Känns ju fett värt, men vill inte göra en dålig affär, haha. Båda har företag så de ska ju rakt av använda namnet för marknadsföring. Minns du vad youtubern betalade för sitt namn?
Citera
2018-07-11, 01:24
  #6
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullvin
Tack för svar! Fick två erbjudanden nu. Båda var på runt 3000 usd. Känns ju fett värt, men vill inte göra en dålig affär, haha. Båda har företag så de ska ju rakt av använda namnet för marknadsföring. Minns du vad youtubern betalade för sitt namn?

Minns tyvärr inte ska försöka kolla upp det!

3000 USD är riktigt bra! Det du borde göra är att försöka dra upp priset RIKTIGT mycket på den ena köparen, och sedan ha is i magen gällande den andra köparen!
Citera
2018-07-11, 01:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Jag sålde ett namn på Instagram för ett tag sedan, det var ett tidningsförlag i USA med samma namn. Jag köpte namnet av en privatperson för $15, för ett år sedan och sålde det till förlaget för $500.

Tack för svar! Hur gick du rent praktiskt tillväga när du köpte och sålde namnet?
Citera
2018-07-11, 02:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Minns tyvärr inte ska försöka kolla upp det!

3000 USD är riktigt bra! Det du borde göra är att försöka dra upp priset RIKTIGT mycket på den ena köparen, och sedan ha is i magen gällande den andra köparen!

Vad snällt! Säg till om du hittar mer om det.

Får bilden av att den ena personen har köpt flera instagramkonton tidigare. Svarade och frågade vad det ska användas till och skrev att jag sett andra konton säljas för 10k, för att testa responsen. (efter googlande hittar jag alla möjliga priser beroende på situationen och namnet i sig). Det är så luddigt att uppskatta värdet på sånt här.

Den andra har nämnt att det gäller ett företag och är den mest intressanta potentiella köparen. Har inte svarat för jag vet inte vad jag ska lägga mitt bud.
Citera
2018-07-11, 05:48
  #9
Medlem
AA-suiteds avatar
Kolla upp köparens popularitet. Fokusera på de med störst popularitet (mest följare, större medieföretag eller vad det nu handlar om för köpare) och ta ett saftigt överpris gentemot vad de erbjuder. De kommer behöva betala oavsett eftersom Aftonbladets officiella sida verkligen inte vill heta Aft0nbladet1.
Citera
2018-08-16, 16:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Kolla upp köparens popularitet. Fokusera på de med störst popularitet (mest följare, större medieföretag eller vad det nu handlar om för köpare) och ta ett saftigt överpris gentemot vad de erbjuder. De kommer behöva betala oavsett eftersom Aftonbladets officiella sida verkligen inte vill heta Aft0nbladet1.

Du borde skrivit Aft0nblad1
Citera
2018-08-19, 00:28
  #11
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Hur gick det för dig, TS? Fick du sålt kontot?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback