Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 19:28
  #1
Medlem
Inser att det finns otroligt många trådar om detta, men har finkammat hela stället och inte hittat något speciellt givande kring detta, så därför undrar jag vilka sorts övergivna(eller dylikt) platser det finns i stockholms län som folk är redo att dela med sig av? Har endast varit på ett sådant ställe i Norrköping för en massa år sen, men vill nu börja dokumentera dessa platser för mitt eget och eventuellt andras bruk i framtiden. Tacksam för svar/ dm om ni inte vill svara här i tråden med risk av att andra får reda på dessa platser och förstör.
Citera
2018-07-19, 14:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelh
Inser att det finns otroligt många trådar om detta, men har finkammat hela stället och inte hittat något speciellt givande kring detta, så därför undrar jag vilka sorts övergivna(eller dylikt) platser det finns i stockholms län som folk är redo att dela med sig av? Har endast varit på ett sådant ställe i Norrköping för en massa år sen, men vill nu börja dokumentera dessa platser för mitt eget och eventuellt andras bruk i framtiden. Tacksam för svar/ dm om ni inte vill svara här i tråden med risk av att andra får reda på dessa platser och förstör.

Ett stort övergivet komplex i centrala stockholm är den gamla färgfabriken. Är ett häftigt ställe som även är gigantiskt. Har varit där 10 ggr och har ännu inte utforskat hela stället. Ligger vid Liljeholmen
Citera
2018-08-06, 11:51
  #3
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waudir
Ett stort övergivet komplex i centrala stockholm är den gamla färgfabriken. Är ett häftigt ställe som även är gigantiskt. Har varit där 10 ggr och har ännu inte utforskat hela stället. Ligger vid Liljeholmen

Vad finns där? Såg en video men det såg bara ut som en sönder vandaliserad byggnad, med en massa bråte och fult och slarvigt graffiti kladd.
Citera
2018-08-07, 23:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Vad finns där? Såg en video men det såg bara ut som en sönder vandaliserad byggnad, med en massa bråte och fult och slarvigt graffiti kladd.

Gamla färgfabriken som ligger vid tvärbanestationen Trekanten är ju som sagt en gammal färgfabrik som numera är en konsthall. Förutom allt s.k graffiti och annat skit så finns det en del maskiner och lite annat. Kommer inte ihåg så mycket då det var några år sen. Värt att "besöka".
Citera
2018-10-17, 10:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelh
Inser att det finns otroligt många trådar om detta, men har finkammat hela stället och inte hittat något speciellt givande kring detta, så därför undrar jag vilka sorts övergivna(eller dylikt) platser det finns i stockholms län som folk är redo att dela med sig av? Har endast varit på ett sådant ställe i Norrköping för en massa år sen, men vill nu börja dokumentera dessa platser för mitt eget och eventuellt andras bruk i framtiden. Tacksam för svar/ dm om ni inte vill svara här i tråden med risk av att andra får reda på dessa platser och förstör.

Om du vill ha ett nybörjarställe för UE så finns ju Eriksdalstunneln och SÖS tunneln. Det finns inte så mycket att göra där men som nybörjare kan det vara något.
Citera
2018-10-17, 16:27
  #6
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datredneckboi12345
Om du vill ha ett nybörjarställe för UE så finns ju Eriksdalstunneln och SÖS tunneln. Det finns inte så mycket att göra där men som nybörjare kan det vara något.

Eriksdalstunneln är låst/bommad och Sös-tunneln igensatt med stora sportar, jättehänglås och lite annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback