Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 12:45
  #1
Medlem
Förstår mig inte på hur folk som passerat 20 vill klä sig med stora texter på sina kläder som skriker ”Ralph Lauren” ”Armani” ”Gucci” ”Levis” etc etc.
När jag gick i sjuan tyckte jag det var coolt att gå runt i Dieseltröja men varför vill vuxna ha dessa turistaktiga kläderna på sig?
Varenda jävla rea-klädkorg på Ullared innehåller ju dessa blaffiga och tacky plagg.
Finns det nån flashbackare som bär märkeskläder där märket syns?
Citera
2018-07-10, 12:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Förstår mig inte på hur folk som passerat 20 vill klä sig med stora texter på sina kläder som skriker ”Ralph Lauren” ”Armani” ”Gucci” ”Levis” etc etc.
När jag gick i sjuan tyckte jag det var coolt att gå runt i Dieseltröja men varför vill vuxna ha dessa turistaktiga kläderna på sig?
Varenda jävla rea-klädkorg på Ullared innehåller ju dessa blaffiga och tacky plagg.
Finns det nån flashbackare som bär märkeskläder där märket syns?
Absolut. Likadant med bilen. Inte tar jag bort namn och typbeteckningar på den.
Citera
2018-07-10, 14:12
  #3
Medlem
Ja tyvärr går också allt White Trash idag med märkeskläder. Ibland kopior, men ofta köpt på avbetalning eller med belåning.

Samma sak med bilar, lånade pengar upp över öronen för att kunna köra Audi.
Citera
2018-07-10, 15:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Absolut. Likadant med bilen. Inte tar jag bort namn och typbeteckningar på den.

Vilket urbota dumt resonemang.
Citera
2018-07-10, 16:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Vilket urbota dumt resonemang.
Varför det? Jag har en Mustang GT-500. Sticker inte det i ögonen? Borde jag inte pimpa ner den så att den ser ut som en vanlig Mustang? Jag menar, ska jag spänna mig och försöka vara läcker på något vis? Det går ju inte i Sverige där den ingrodda avundsjukan är ett av svenskens största varumärken. Fattar du nu att tråden redan från början var barnsligt löjlig? Snudd på förpubertalt löjlig.
Citera
2018-07-10, 17:29
  #6
Medlem
Rasiermessers avatar
Hahaha!

För det första är ju inte kläder med stor text statusmarkörer. Vidare är det stor humor att du nämner Levis i sammanhanget!

Kläder där märket står tryckt med stora bokstäver är bara fult (Obs, här talar jag inte om sportkläder då det är en annan sak imho) och ingen med känsla för smak och kvalitet tycker det signalerar status på något sätt.
T-shirts med exv ARMANI tryckt över hela bröstet känns också väldigt fejk och fattigt.

Köper man exv en piké så kan det vara en diskret logga på vänster bröst men det är också allt.

Detta är bara min åsikt och gillar man den typen av kläder, varsågod och kör på!
Citera
2018-07-10, 18:14
  #7
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Varför det? Jag har en Mustang GT-500. Sticker inte det i ögonen? Borde jag inte pimpa ner den så att den ser ut som en vanlig Mustang? Jag menar, ska jag spänna mig och försöka vara läcker på något vis? Det går ju inte i Sverige där den ingrodda avundsjukan är ett av svenskens största varumärken. Fattar du nu att tråden redan från början var barnsligt löjlig? Snudd på förpubertalt löjlig.


Om de är något vi kan tacka invandrarna för är det en snabb förstöring av jantelagen. Tack gode gud för det alla fall.
Citera
2018-07-10, 19:18
  #8
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Förstår mig inte på hur folk som passerat 20 vill klä sig med stora texter på sina kläder som skriker ”Ralph Lauren” ”Armani” ”Gucci” ”Levis” etc etc.
När jag gick i sjuan tyckte jag det var coolt att gå runt i Dieseltröja men varför vill vuxna ha dessa turistaktiga kläderna på sig?
Varenda jävla rea-klädkorg på Ullared innehåller ju dessa blaffiga och tacky plagg.
Finns det nån flashbackare som bär märkeskläder där märket syns?
Kläder med tryck på skriker WT. Vem vet? det finns kanske befolkningsgrupper j vårt avlånga land, som ser WT som ett socialt avancemang.
Citera
2018-07-10, 19:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Om de är något vi kan tacka invandrarna för är det en snabb förstöring av jantelagen. Tack gode gud för det alla fall.
Du har rätt. Man får vara glad för det lilla.
Citera
2018-07-10, 21:04
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Varenda jävla rea-klädkorg på Ullared innehåller ju dessa blaffiga och tacky plagg.
Finns det nån flashbackare som bär märkeskläder där märket syns?

Är det stora märken så nej, just av orsaken att jag inte vill se ut som en högstadieelev utifrån klädstilen. Men, jag har gärna en Lacoste eller Nike med ett sådant där litet märke på piké-tröjan. Mest för jag tycker det symboliserar vintage och att krokodilen tycker jag är rolig som märke på Lacoste.
Citera
2018-07-10, 23:28
  #11
Medlem
Har man passerat 20 och bryr sig om vad andra anser är status kommer man vara ett får resten av livet. Alternativ babbe.

Känns det jobbigt att sådana som någon har talat om för dig att du ska tycka är wt, bär märken som du nu inte kan bära?

Är du 12 år?
Citera
2018-07-13, 01:31
  #12
Medlem
Timedealers avatar
Typ hela min bekantskapskrets har diverse dyra märken men inte ser jag någon som glider runt i hoodie eller sweater med stort Lanvin-tryck över hela bröstet. Annat en när man är bakis.

Vad det gäller RL(och många andra märken) blir väl ingen imponerad. Mycket schyssta grejer men inte särskilt dyrt eller exklusivt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback