Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 12:48
  #253
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Håller med i varje ord, det är tragiskt att se utställningsvarianterna av flera brukshundsraser. Hundar som är exteriört felaktiga och lider av hälsoproblem på grund av detta. Alla hundraser borde vara arbetsmeriterade i något för att ens få ställas ut. Rena sällskapshundar med andningsproblem, felvinklade och med för många ryggkotor borde inte ens existera. Vill man inte ge sin vän den tillfredställelse den kan få av att tillföra sin ”flock” någon nytta så borde man inte äga en hund.
Håller inte med helt. Brukshundar måste arbeta och många vill ha en sällskapshund som då gärna får vara lite lat. Det är helt OK att avla just på sällskapshundar, men det ursäktar inte att man ignorerar deras hälsa. Avla på att hunden är frisk och har ett vänligt lynne, inte för att den ser ut precis enligt någon pervers och överdriven rasstandard.
Citera
2018-07-24, 13:41
  #254
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Precis samma resonemang hade ursprungsfolket till malamuterna. jag hittade en uppsjö artiklar med rottisar som dödat eller attackerat helt främmande 10-åriga pojkar. Men den rasen klassar jag inom kamphundsspektrumet precis som pitbullen, och är opålitlig med ett klart värre temperament.

Och faktumet att rottisar dödat/angripit främmande barn är värre. För då har det inte handlat om avundsjuka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odade-tioaring

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-av-rottweiler

https://www.metro.se/artikel/hund-at...aren-åtalas-xt
Du kan sluta lägga in länkar när du citerar mig i en korkad tråd.
Just nu står du o skriker "ammen durå".

Det du gör med denna tråd är att du skapar ett problem som inte finns. Du för ett jävla korståg där du ska försvara din ras till dumhet.

Det som hänt som DU förstorar är att två o enbart två individer av din ras har skadat en människa. Då gör DU det till ett stort problem. Då måste DU bevisa att andra raser är farligare. DU måste komma fram till något jag ännu inte förstått poängen med.
Jag har ännu inte sett en människa med sunt förnuft i tråden som hävdat att Malamuten är en farlig hund. Däremot så har du garanterat lyckats skrämma bort potentiella valpköpare av rasen genom denna tråd där du fått dem att framstå som farliga.

Två INDIVIDER av rasen Malamute skadade en människa. Ägaren till dessa INDIVIDER tog tydligen o avlivade dessa INDIVIDER genom att vara ansvarsfull.
Du kanske ser att jag nu skriver INDIVIDER med versaler då du tydligen missat det i mina tidigare inlägg.

Jag kan garantera att du kan hitta hundar i de flesta raser av större typ som dödat en människa om du bara arbetar tillräckligt hårt. Men de fakta du då hittar kommer ändå inte att få just denna incident att bara gå upp i rök.
Jag kan sätta hur mycket som helst på att du även kan hitta att en Malamute har dödat en människa med på samma sätt som du hittar andra raser som du så maniskt ska påvisa.

Att äga en hund i ett modernt samhälle ställer stort ansvar på hundägaren. Man kan brista i sitt ansvar o då får man stå för de konsekvenser det leder till.
Själv är jag jävligt totalt ointresserad av att en disskutera att en Pitbull bet ihjäl sin ägare i USA. Jag skiter totalt i vad hundar gör i andra länder. Anledningen till det är att andra länder har sina egna regler o jag kan faktiskt inte påverka dessa.
Så för mig är det bara intressant då det handlar om Sverige o Svensk hundhållning.

Så. Olyckor sker o ska vi gardera oss fullt ut så får vi förbjuda hundar.
Hur fan vore det om du försökte knyta ihop säcken o faktiskt komma fram till vad du vill ha ut av tråden? Ska du försvara din ras så kan du lägga ner nu då inge påstår att det är fel på rasen. Ja, i alla fall ingen som förstår sig på hundar.
Citera
2018-07-28, 15:55
  #255
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/eli...av-tva-hundar/

Hennes man säger:

– Jag vill skicka en hälsning till Kennelklubben, att alla människor ska inte ha hund och alla hundar är inte lämpliga för alla människor.

Vad är detta för uttalande? Bär alltså Kennelklubben ansvar för vilken hund som ägs av vilken människa? Jag tror nog maken har fått kennelklubbens operativa uppgifter om bakfoten. Kennelklubben har ingenting att göra med vilken som hund som säljs till vilken ägare. Det har ytterst uppfödaren.
__________________
Senast redigerad av Subzero1 2018-07-28 kl. 15:58.
Citera
2018-07-28, 19:57
  #256
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Stackars tjej, vad otroligt sargad hon blev. Hoppas ansiktet läkte fint åtminstone.
Citera
2018-07-29, 10:56
  #257
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
https://www.expressen.se/nyheter/eli...av-tva-hundar/

Hennes man säger:

– Jag vill skicka en hälsning till Kennelklubben, att alla människor ska inte ha hund och alla hundar är inte lämpliga för alla människor.

Vad är detta för uttalande? Bär alltså Kennelklubben ansvar för vilken hund som ägs av vilken människa? Jag tror nog maken har fått kennelklubbens operativa uppgifter om bakfoten. Kennelklubben har ingenting att göra med vilken som hund som säljs till vilken ägare. Det har ytterst uppfödaren.
Kennelklubbens arbete är att främja avel av friska, sunda hundar som ska fylla sin funktion. De ska även arbeta för hundars ställning i samhället.
Deras arbete är att främja o stötta uppfödarna i deras arbete för detta ändamål.
De flesta ser bara Kennelklubben som en organisation som sysslar med skönhetstävlingar utan att begripa vad dessa skönhetstävlingars syfte är. Många ser dem även som en myndighet.

Men den där maken har rätt.
Det är via SKK som informationen går ut. Den går ut till dess medlemmar samt ras/specialklubbar. Ras/specialklubbar sprider även de information.
Genom detta kan man öka medvetandet hos personer som inte kan tänka själva.
Så, helt rätt av maken. Helt fel av dig.
Citera
2018-07-29, 15:44
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kennelklubbens arbete är att främja avel av friska, sunda hundar som ska fylla sin funktion. De ska även arbeta för hundars ställning i samhället.
Deras arbete är att främja o stötta uppfödarna i deras arbete för detta ändamål.
De flesta ser bara Kennelklubben som en organisation som sysslar med skönhetstävlingar utan att begripa vad dessa skönhetstävlingars syfte är. Många ser dem även som en myndighet.

Men den där maken har rätt.
Det är via SKK som informationen går ut. Den går ut till dess medlemmar samt ras/specialklubbar. Ras/specialklubbar sprider även de information.
Genom detta kan man öka medvetandet hos personer som inte kan tänka själva.
Så, helt rätt av maken. Helt fel av dig.

"Främja" och "styra" är två olika saker. SKK har inget som helst inflytande över om jag vill exempelvis starta min egen malamute-uppfödning och bedriva försäljningen på Blocket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback