Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 09:42
  #1
Medlem
Grabben har blivit av med sitt Nintendo switch som e hans liv. Några fysiska spel plus en nedladdade och betalade.. anmäla det stulet är ju självklart men man vill ju kunna få tillbaka spelen man laddat ner samt spärra det, alt lyckas spåra det likt "find my iPhone" så idioten som inte kan skilja på ditt o mitt ska få något nöja eller pengar för det. Tacksam för svar!!
Citera
2018-07-10, 09:57
  #2
Medlem
Är inte dom nedladdade spelen på hans Nintendo konto ?
Jag skulle iaf rekommendera att byta lösen där: https://accounts.nintendo.com/
Citera
2018-07-10, 10:26
  #3
Medlem
Qusimotos avatar
Hur fan blir man av med en konsol?
Citera
2018-07-10, 11:02
  #4
Medlem
Hur fan tappar man bort en mobil eller liknande.. en av anledningarna till konsolens syfte är ju just att man kan bära med sig det med grym grafik samt köra HDMI på TVn när du är hemma..

Du kanske dock inte visste vad ett switch var precis som mig för nån månad sen
Citera
2018-07-10, 11:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Hur fan blir man av med en konsol?

Om någon stjäl den är det väl inte så konstigt, Switch är bärbar och lätt att ta med sig. Har man dessutom en väska med spelen i så är det win win för tjuven.
Citera
2018-07-10, 11:29
  #6
Medlem
DaddyD2s avatar
Kontakta Bergsala för att få ditt konto inaktiverat på enheten (de lär kunna spärra den också). Sen när du skaffar en ny Switch så är det bara att aktivera kontot på den enheten och ladda ner spelen på nytt.

https://www.nintendo.se/information/7-bergsala-ab
Citera
2018-07-10, 11:50
  #7
Medlem
nocoolnamejims avatar
Satan vad idiotier de finns, alltså tjuvar.

Hur mår grabben?

Har ni möjlighet att köpa nytt, eller kan jag hjälpa till på nå sätt?
Citera
2018-07-16, 00:46
  #8
Medlem
Har hänt andra också.

" So, I called Nintendo. They deactivated my account on the device. They also said you can do that online, in case this unfortunately happens to anyone else. They also said they can track the console if it connects or has connected to the internet (not clear if they can also lock it) if the police call in with a warrant. I asked the customer service representative if that meant I could potentially get it back if the police call in"
Citera
2018-07-16, 11:34
  #9
Medlem
Veganalvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Grabben har blivit av med sitt Nintendo switch som e hans liv. Några fysiska spel plus en nedladdade och betalade.. anmäla det stulet är ju självklart men man vill ju kunna få tillbaka spelen man laddat ner samt spärra det, alt lyckas spåra det likt "find my iPhone" så idioten som inte kan skilja på ditt o mitt ska få något nöja eller pengar för det. Tacksam för svar!!

Fan vad tråkigt! Hoppas ni kan få ut något via försäkringen!

Era nedladdade spel är kopplat till ditt konto. De fysiska är , ja, inte det. Alla framsteg, sparningar etc ligger på konsollen tyvärr. Xbox One sparar allt via molnlagring och PS4 kan man ställa in det manuellt. Nintendo kanske kommer lansera liknande tjänst iochmed Nintendo online men som det ser ut nu måste ni spela om allt från början.

Nintendo Bergsala kan hjälpa er med avaktiveringen av kontot. Glömt inte att byta lösenordet med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback