Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-10, 11:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Och hon kommer att försätta behandla dig som skit.
Det kan du vara så säker på. Ingen respekterar en mes.
Citera
2018-07-10, 11:59
  #14
Medlem
vichy6s avatar
Du verkar ju rätt frisk. Gå vidare och släng bagaget
Citera
2018-07-10, 12:11
  #15
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Delad vårdnad om djuren?? Nu vet jag visserligen inte vad det är för djur, och att man vill ha halva värdet av Järvsöfaks kan man ju förstå. Men det tror jag inte det handlar om.

Vilket scenario tror du själv hjälper dig läka?

A. Hon tog allt, till och med jycken och drog.

B. Vi ses varje torsdag för då är det överlämning av hamstern Börje och katten Gudrun.

Av egen erfarenhet så välj A, och gå vidare i livet. Nu så har jag i och för sig aldrig prövat B men kan inte se något vettigt att få ut av det.
Citera
2018-07-10, 15:53
  #16
Medlem
Kickexs avatar
Är osäker om jag har förstått det här rätt.
Du var singel och du hade inte sex med någon, så därför känner du ångest?
Skärp dig.

Okej, du har känslor för ditt ex men du har inte gjort något fel.
Och vem säger att ditt ex inte har legat runt?
Citera
2018-07-10, 17:26
  #17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Som en scen ur tv-serien Vänner tror jag det var. ”We were on a break”!
Dvs om ni inte är ihop var det helt ok till och med att knulla den andra tjejen.
Fast ni får bestämma er för hur ni ska ha det!
Citera
2018-07-10, 22:07
  #18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buster34
Jag och min tjej gjorde slut för ca 6 månader sen. Efter det bodde vi tsm i ca 4mån tills båda hittade egen lgh. Efter att vi flyttar ifrån varandra har vi setts lite då och då och det har väl ändå känts ok på nåt konstigt sett.. men för ca 2v sen ”bestämde” vi att vi ska sluta ses så mycket för det blir för svårt med allting. Men förra veckan så började hon höra av sig igen(är hennes val att separera) och ville ses på krogen, men det vart aldrig av. Och i lördagsnatt sov jag över hos en annan tjej som jag strulade lite med men vart inget sex. Fick sån sjuk ångest och drog hem mitt i natten.

Och nu sitter jag här med ångesten över vad jag gjort då jag fortfarande är kär i exet. Och hon verkar vilja ses i veckan :/

Vi har djur tillsammans som vi delar på

Låt henne inte fortsätta vela utan kräv att hon säger vad hon vill. Ska ni försöka igen? Diskutera igenom bådas krav för att det ska funka bättre denna gång, och kolla om ni kan komma överens om dem. Vill hon kanske ha öppet förhållande, eller bara vara KK? Vill du isåfall det?

Kan hon inte alls ge besked om vad hon vill, förklara då för henne att det enda rättvisa är om du får rätt att ha sex med andra. Är man inte ihop, eller på väg att bli det, så får man ha sex med andra. Förklara det för henne så att hon är med på det. Då slipper du få dåligt samvete en annan gång.
Citera
2018-07-11, 13:23
  #19
Medlem
Roidberts avatar
Nej. Hon hade blivit mer intresserad av dig om du hade haft sex med den andra tjejen. Tjejer tänker inte som killar i den frågan. Förhållandet med min tjej blev faktiskt bättre när jag började knulla med en annan vid sidan av.
Citera
2018-07-11, 13:34
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buster34
Jag och min tjej gjorde slut för ca 6 månader sen. Efter det bodde vi tsm i ca 4mån tills båda hittade egen lgh. Efter att vi flyttar ifrån varandra har vi setts lite då och då och det har väl ändå känts ok på nåt konstigt sett.. men för ca 2v sen ”bestämde” vi att vi ska sluta ses så mycket för det blir för svårt med allting. Men förra veckan så började hon höra av sig igen(är hennes val att separera) och ville ses på krogen, men det vart aldrig av. Och i lördagsnatt sov jag över hos en annan tjej som jag strulade lite med men vart inget sex. Fick sån sjuk ångest och drog hem mitt i natten.

Och nu sitter jag här med ångesten över vad jag gjort då jag fortfarande är kär i exet. Och hon verkar vilja ses i veckan :/

Vi har djur tillsammans som vi delar på
Fullt normalt att gå fram och tillbaka känslomässigt med sitt ex. Min erfarenhet säger mig dock att det aldrig är särksilt hälsosamt utan det man egentigen gör är att man drar istället ut på den oundvikliga separationen.

Det finns en anledning till varför det inte funkade mellan er två. Hitta den anledningen och fundera på om ni är kapabla till att jobba med det som nu var upprinnelsen till att ni gjorde slut. Det räcker inte med att ni är ifrån varandra ett tag och sen ses och har sex och blir ihop igen. Då kommer ni bara hamna tillbaka i samma sits igen så småningom.

Rannsaka dig själv. Vill du verkligen vara med den här personen eller är det bara längtan/svartsjuka/osäkerhet som gör att du känner som du gör. Att göra slut är tufft, partnern blir sårad och du själv blir sårad. Man får lite lätt absitnens, blir osäker på ens beslut och börjar vackla. Viktigaste är då att alltid fundera över varför man lämnade, hålla ut och sysselsätta sig med annat så kommer tiden göra att känslorna tynar bort. Och då är man fri.
Citera
2018-07-11, 16:16
  #21
Medlem
Nej det är lugnt.

Har hon en syster? Sätt på henne med!
Citera
2018-07-17, 15:18
  #22
Medlem
Gaupes avatar
ZzzzzZzz. Har man inte barn ihop (djur räknas inte) så finns det ingen anledning att försöka lappa ihop en relation som tagit slut.
Var glad över det fina i förhållandet ni hade, var trevlig mot henne när ni ses, men håll avstånd och fokusera på framtiden. Om du saknar henne under ensamma kvällar så drar du en tarzan istället för att skriva/ringa.
Citera
2018-07-17, 15:23
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men det kommer inte att hända. Hon hade redan bestämt sig, typ 3 månader innan hon gjorde slut. Kvinnor funkar så, de resonerar i huvudet och när de väl bestämt sig så har de redan kommit över killen - dig i det här fallet. Att hon kanske vill försöka igen beror på att hon känner sig ensam och du är en trygghet som ger henne bekräftelse. Gå inte på den. Fortsätt träffa andra så kommer du träffa någon som vill ha dig, på riktigt.

Sanna ord.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback