Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-10, 09:22
  #13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tja man kan väl även vända på det: skaffar svensken inte några barn finns definitivt inte något Sverige i framtiden.
Men visst förstår ditt resonemang.

Storstäderna verkar i vissa delar vara främmande territorium. Även vissa mindre städer och förorter. Men 87% har anser att detta är någonting positivt och ~ 70% kommer fortsätta rösta för det i valet i höst.
En samhällskollaps väntar längre fram när den krympande kakan ska ätas av fler och bagarna tröttnat.

Helt galet att vi också hängt upp hela vår matförsörjning på EU (gäller ju även medicinen).

Blir det ingen förändring och hundratusentals beviljas uppehållstillstånd årligen (eller är här illegalt) kommer inte ett skattetryck på 100% att räcka. Demografin är inte till svenskens fördel.

Snöbollen rullar snabbare. Vissa kanske integreras men det betyder ju bara att man behåller den egna kultur i det samhälle man flyttat till. Vad händer när andra kulturer är större än den svenska? Svensk kultur har ju dessutom förnekats av våra politiker, den finns inte. Vi har t o m inskrivet i grundlagen att Sverige ska vara mångkulturellt.
Det säger sig självt att den kultur som är störst kommer vara den rådande.
Hur har då dessa andra kulturer fungerat? Man kan skryta hur mycket som helst att siffrorna är arabiska eller liknande men de fakto är att för att klara sig i ett kallt klimat krävs vetenskap och effektivitet, solidaritet, ett samhällskontrakt (eller medborgarkontrakt).
Ej klankontrakt.
Det finns fortfarande ett samhällskontrakt men bläcket börjar blekna. I klansamhället arbetar man inte för att samhället ska fungera eller för att stödja samhällsfunktionerna.

Förstår politikerna att ju fler invånare sverige har som supportar en klankultur destå färre stödjer en samhällskultur. Vad blir effekterna av det? Det påverkar alla områden.

Det första vi kommer märka av är längre strömavbrott och uppehåll i vattenförsörningen, plundring (utöver långa vårdköer, inga pensioner osv...)

Sverige är som en självskadande tonåring, naivt, ej rationellt och löser problemen med ännu en blodförgiftning när det egentligen behövs antibiotika för att stoppa infektionen.
Istället sitter moder svea och karvar sig i armarna med en rostig morakniv.

... det gäller bara att hålla ut tills den invasiva arten självdör och därefter bygga samhället på nytt utan dessa och utan EU.

Dina Svenska barn behövs. Det kan ju även fungera bra med assimilerade barn...
Citera
2018-07-10, 11:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är bra för jorden ju fler som avstår från att skaffa barn, i synnerhet i västvärlden.


Bäst för miljön och världen är ju naturligtvis om migranterna flyttar hem. En somalier som flyttar hem minskar sitt klimatavtryck med ca 90 procent.


Låt somalierna få bygga sitt Wakanda i Somalia!
Citera
2018-07-10, 13:20
  #15
Medlem
snus-spyans avatar
Jag skulle säga att det är oansvartigt att INTE skaffa barn, de skaffar massor med ungar och mobbar oss. Så att vi svenskar slutar skaffa barn hjälper definitivt inte mot att de håller på att bli majoritet, för det andra så låter vi dem isåfall vinna för det är detta de vill.
Citera
2018-07-15, 03:06
  #16
Medlem
cx1982s avatar
Jag blev farsa förra året oplanerat. Men jag anser inte det är någon god lösning att tävla med mussar om vilka som kan få flest ungar. "Familjen annorlunda vs Mohammad".

Jag börjar bli alltmer inne på en flytt. Pallar inte med alla naiva politiker och deras zombieföljeslagare. Jag vill att mitt barn ska få samma uppväxt som mig själv i trygghet utan att riskera en kebabkniv på halsen.

Ni som går i samma tankar, vilka länder attraherar er mest?
Citera
2018-07-15, 03:28
  #17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Sverige är idag en av världens största våldtäktsnationer.

Rysstrams.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Alla andra slags brott ökar också markant för varje år som går.

Nej. I takt med befolkningsökningen så MINSKAR de, proportionellt sett.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Nästan varje dag skjuts det i våra städer

Kriminella som dödar kriminella ingår inte i trygghetsstatistiken.

Ungefär som i Ryssland, där attacker emot homosexuella tonåringar inte räknas med i den totala våldsbrottstatistiken..


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
och bilar och skolor bränns ner,

skolor?


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
svenskar misshandlas, trakasseras och såklart våldtas i mängder. Varje dag.

Rysstrams.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Svenska barn mobbas i skolorna för att de inte är muslimer.

Kan du nämna fler än 1 förskola som detta uppdagats i än så länge?


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Svenska kvinnor blir kallade svennehoror.

och blir fortfarande kallade för enbart horor av sina likfärgade gelikar.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
I invandrartäta områden kastas det till och med handgranater på senare tid.

Återigen, kriminella som attackerar andra kriminella.
Självsanering.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Jag bor själv utomlands

That's sort of apparent.


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
men var hemma i Sverige förra månaden (Göteborg) och jag kunde knappt tro mina ögon. Jag kände mig som en turist i mitt eget land. Var fanimig rena rama mardrömmen att gå igenom Göteborgs innerstad på natt-tid, trodde ärligt talat att jag skulle bli mördad.

Hur mycket av det du beskrivit hittills i ditt inlägg, SÅG du under detta besök?


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Hotfulla och stirrande negerblattar i varje hörn som garanterat var beväpnade med åtminstone kniv.

Garanterat säger du...
Vilken typ av GARANTI kan du lämna på denna iakttagelse?

RT + Du = Sant?


Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Är Sverige verkligen ett land man vill föda och uppfostra sina barn i? Har de en ljus framtid till mötes? Personligen så tycker jag att det är väldigt oansvarigt att göra det.

Evolution is won by numbers, and for some reason, you're trying to convince every WHITE person to REDUCE theirs...
RT + You = Sant?

Ryssland vill ha Sverige, och Du är den Första Vågen.
Citera
2018-07-15, 06:48
  #18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cx1982
Jag blev farsa förra året oplanerat. Men jag anser inte det är någon god lösning att tävla med mussar om vilka som kan få flest ungar. "Familjen annorlunda vs Mohammad".

Jag börjar bli alltmer inne på en flytt. Pallar inte med alla naiva politiker och deras zombieföljeslagare. Jag vill att mitt barn ska få samma uppväxt som mig själv i trygghet utan att riskera en kebabkniv på halsen.

Ni som går i samma tankar, vilka länder attraherar er mest?


Personligen så lär jag mina vita barn att navigera obehindrat oavsett i vilken miljö de än befinner sig. Stå upp för rättvisa, och aggressivt motarbeta orättvisa. Detta har skapat ett mandala-mönster av tolerans-, kärlek och välmening, och som sprider sig exponentiellt utåt i alla riktningar ifrån den plats där vi för närvarande bor.
Trevlighet smittar.

Man kan antingen välja att FLY (såsom typ ALLA av de som kommit hit redan har valt, och som genererat det resultat du nu själv vill fly ifrån och därmed bli en del av samma cirkel du avskyr), eller också kan man välja att STANNA, och SKAPA den framtid man vill ha.


__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-07-15 kl. 06:50.
Citera
2018-07-15, 07:42
  #19
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Låter om något oansvarigt att Inte skaffa barn och låta populationen från MENA-länder övergå i majoritet i folkhemmet.

Däremot Bör man göra sitt yttersta för att hålla sina barn borta från slum och patrask, but that goes without saying?


Så - skaffa barn eller anse dig vara medskyldig till dekadensen i Sverige och minskningen av den svenska populationen.
Citera
2018-07-15, 19:43
  #20
Medlem
Beethovanias avatar
Känner man att man klarar av att ge barn en vettig uppväxt samt vill ha barn så bör man givetvis skaffa, oavsett situationen i landet. Men jag kan väl säga att läget i dagens Sverige är ännu en anledning till varför jag personligen inte kommer skaffa barn, men sen har jag inte heller råd att kunna flytta till ett "säkert" område. Ska dock sägas att detta inte är den enda anledningen.
Citera
2018-07-15, 20:41
  #21
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Nja men det är oansvarligt o låta barnen umgås med svartingar ..

¨Gäller o flytta till ett blattefritt område... bäst e en byhåla på landet
Tyvärr så får man nog tänka om o lära nyinfödingarna hur man uppför sig i Sverige då de är här för att stanna.
Bor själv i ett berikat område o om man blundar för slöjbeklädda barn så leker faktiskt ungarna med varandra oavsett vilka de är.
Citera
2018-07-17, 17:34
  #22
Medlem
Bum1s avatar
Om du nu tycker om Sverige och du har insett problemet med massinvandringen varför ska du då låta etablissemanget vinna genom att inte skaffa barn och ersätta den svenska befolkningen?
Citera
2018-07-19, 14:05
  #23
Medlem
cx1982s avatar
Jag är värdelös på falskt socialt samspel och har inte heller varken ork eller intresse att hålla någon falsk fasad gentemot religiöst folk.

Tänker inte heller ställa upp i SM i barnskaffning, då vissa folkgrupper är proffs på området. Räcker med en som ev får lida.

Jag har en pessimistisk syn på Sveriges framtid och tycker väl till stor del att det naiva, konflikträdda folket i Sverige kan få det de förtjänar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback