Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-10, 17:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tveksamt va? Minsta lilla rörelse så kommer ju strålen separeras.

Fast å andra sidan behövs en tillräckligt jämn stråle under bara bråkdelen av en sekund för att överslag ska ske.
Citera
2018-07-10, 17:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Fast å andra sidan behövs en tillräckligt jämn stråle under bara bråkdelen av en sekund för att överslag ska ske.


Ja. Jag vet faktiskt inte, men tydligen finns det ett par fall där högspänning tagit vägen genom urinen. Så... Myth confirmed*, antar jag?


*jag googlade bara electrocuted peeing och läste lite. Orkar inte kolla upp sanningshalten.
Citera
2018-07-14, 09:54
  #15
Medlem
Fälttest utfört. Inte mot någon högspänningsledning förstås, men från några meters höjd. Mitt resultat är att jag inte tycker att strålen bröts upp så mycket att det skulle omöjligöra överslag.
__________________
Senast redigerad av Gryningsribba 2018-07-14 kl. 09:58.
Citera
2018-09-17, 15:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Frågan är om en riktig snopp kissar mer jämn stråle än mythbusters. För deras stråle var mer separerade vattendroppar.
.

Nu måste jag invända mot föreställningen att endast mannen skulle vara förmögen att elektrifiera sig till följd av urinering. Du förstår, En genusmedveten och genuskänslig fysik förutsätter en relationell infallsvinkel på fysiken samt att en hel del av det traditionella vetenskapliga kunskapsinnehållet i fysiken plockas bort.
Citera
2018-09-17, 16:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Nu måste jag invända mot föreställningen att endast mannen skulle vara förmögen att elektrifiera sig till följd av urinering. Du förstår, En genusmedveten och genuskänslig fysik förutsätter en relationell infallsvinkel på fysiken samt att en hel del av det traditionella vetenskapliga kunskapsinnehållet i fysiken plockas bort.

Om du hade läst hela meningen så hade det varit bra.
Buster är en manlig docka och det var därför jag skrev ordet snopp.
Män har snopp och kvinnor har en snippa.
Det finns två kön och bägge påverkas av fysikens lagar.

Det är svårt för en kvinna att rikta sin stråle.
Citera
2018-09-17, 16:34
  #18
Avstängd
bara att ställa sej i en faradays bur och pissa , glöm inte filma
Citera
2018-09-17, 16:38
  #19
Medlem
Denoms avatar
Kissa på strömskena i tunnelbana - död.
Kissa på ett elskåp som är öppet - död.
Så att kissa ner på tågets elledning lär nog leda till död det också.
Citera
2018-09-18, 04:37
  #20
Medlem
Presentpappers avatar
Pissar du med en stadig och rejäl stråle bör chansen vara större att du får en bra kyss och grillas, om jag förstått det hela rätt. Jag råder dig inte att prova.

Men menar du strömskenan eller vad exakt syftar du på att rikta strålen? Att komma åt strömskenan är trots allt bökigt då den går under "spårrälsen."

Det är inte direkt så man riskerar livet endast för man springer över rälsen, såvida man har hyfsat koll på var man sätter fötterna. Men kommer du åt strömskenan kan det sluta väldigt illa såklart.
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2018-09-18 kl. 04:44.
Citera
2018-09-18, 12:57
  #21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
bara att ställa sej i en faradays bur och pissa , glöm inte filma
Faradays bur hjälper inte om man har en elektrisk ledare (såsom en urinstråle) som passerar genom burens vägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Pissar du med en stadig och rejäl stråle bör chansen vara större att du får en bra kyss och grillas, om jag förstått det hela rätt. Jag råder dig inte att prova.

Men menar du strömskenan eller vad exakt syftar du på att rikta strålen? Att komma åt strömskenan är trots allt bökigt då den går under "spårrälsen."

Det är inte direkt så man riskerar livet endast för man springer över rälsen, såvida man har hyfsat koll på var man sätter fötterna. Men kommer du åt strömskenan kan det sluta väldigt illa såklart.
Om vi snackar Stockholms tunnelbana så sitter inte strömskenan under utan vid sidan av spåret. Sitter under brädorna till höger om det vänstra spåret på denna bild: https://sv.wikipedia.org/wiki/Str%C3...060913_001.jpg

Fast tunnelbanans strömskena har inte på långa vägar så hög spänning som kontaktledningen på vanlig järnväg. Jag tror TS menade att man står på en bro över järnvägen och kissar ner på kontaktledningen. Det skulle jag låta bli även om risken kanske inte är så stor att man får till någon tillräckligt stabil stråle för att det ska ledas någon ström genom den. Man har ju liksom inte så mycket att vinna på övningen.
Citera
2018-09-20, 17:27
  #22
Medlem
Sprutnarkomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nån som har lite siffror på piss-konsistens och som vi kan använda för att ta fram en formel för vad man måste äta, samt hur mycket man måste dricka och av vad, för att kunna dö av att 2-4 timmar senare pissa på en högspänningskabel som är säg, 2 meter bort (från snoppslutet mätt)?

Visst är det viktigt att vara noga, men då världens officiellt längsta penis jämfört med 2 meter är nästan försumbara 34 cm, alltså 17%, spelar det nog inte så mycket roll var man mäter ifrån.

Jag tror mer på att skaffa sig riktig sprutdiarré och äta mycket järn. Då behöver inte kvinnorna känna sig diskriminerade heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback