Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 20:13
  #145
Avstängd
karldenelftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Så det innebär att inget ska göras eller nämnas? Har du samma attityd mot kvinnor som struntar i alla val hon har och skaffar sig sperma när hon är 35 + och skaffar autistbarn? Låt oss förbjuda spermabanker eller frysa ägg? Det har alltid funnits sjukdomar så vi borde bara lägga ned all forskning kring medicin. Har du brud på g eller?
Jag håller med om att mansöverskottet är ett stort problem.

Jag är inte den där "ni får ingen tjej för ni gnäller hela tiden"-typen. Är fan själv en incel...

Problemet är att en jämnare könsfördelning inte kommer hjälpa ett skit då skadan redan är skedd. Det är fel utgångspunkt. Jag har förklarat för Richard Wall att de afghaner/invandrarmän som ökat mansöverskottet inte ens konkurrerar om tjejerna då dessa är minst valbara.

Största orsaken till att vi har ett incelsamhälle är det överdrivna liberala samhälle vi har kopplat till digitaliseringens utveckling som gett oss snapchat/instagram/dejtingappar osv.
Citera
2019-11-22, 21:12
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Det KAN jag inte förklara - hade nog varit ett svar från din sida som legat närmare faktiska förhållanden.
Missade du "Jag är enig" eller förstår du bara inte?
Citera
2019-11-22, 21:15
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Din uppgift är att för mig förklara varför antalet män som blir utan INTE ökar med ett ökande mansöverskott i landet. Jag tror nämligen att ju större mansöverskott desto fler män blir utan.
Det stämmer, det är knappast så att det blir några slags turordningsregler.

Men de som är incel idag är det på grund utav att de inte förbättrar sin situation eller sig själva. Initiativlöshet är symptomatiskt.
Citera
2019-11-22, 21:36
  #148
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Missade du "Jag är enig" eller förstår du bara inte?

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det stämmer, det är knappast så att det blir några slags turordningsregler.

Men de som är incel idag är det på grund utav att de inte förbättrar sin situation eller sig själva. Initiativlöshet är symptomatiskt.

Enligt min mening är vi inte eniga. Du tror att vissa män blir incel bara för att de är för slappa, typ. Jag tror att en hel del av samma slappa män skulle få kvinnligt sällskap i ett samhälle med en jämnare könsfördelning.
Citera
2019-11-22, 22:34
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Enligt min mening är vi inte eniga. Du tror att vissa män blir incel bara för att de är för slappa, typ. Jag tror att en hel del av samma slappa män skulle få kvinnligt sällskap i ett samhälle med en jämnare könsfördelning.
Då räknar du med att dessa kvinnor accepterar och aktivt söker män som gnäller och tar på sig offerkoftan, inte jobbar på formen eller karriären, bara lutar sig tillbaka och låter åren gå och ensamheten cementeras.

Om jag hade varit otränad och oattraktiv hade jag börjat träna, ätit väl och börjat klä mig bättre och sammansatt. Samtidigt hade jag sökt möjlighet att arbeta hela tiden för att maximera inkomster, förbättrat min position, blivit med i mera sociala tillställningar där man kan engagera sig.

När allt är på plats och rullar så börjar det bli ett självspelande piano, karaktären och pliktuppfyllandet växer. Kvinnor kan lukta sig till sånt.

Om balansen förbättrades skulle fortfarande de som är incel idag vara utan kvinna, de kvinnor skulle istället söka sig till drivna män.

Sorry.
Citera
2019-11-23, 21:28
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det viktigaste är att man förbättrar sin situation varje dag. Gör man inte det så kommer åren gå och ingen progression sker.

Incel är fel namn, det heter volcel eftersom de medvetet inte gör något åt sin situation, de bara går runt och tror att en vacker 10poängare ska knacka på dörren en dag och erbjuda blowjobs och bre mackor medan han spelar data.
Du har ingen förståelse eller koll på orsaken.
Dessutom varför vill du att incel ska skuldbeläggas genom att säga att man själv har ansvaret att göra sig attraktiv?
Citera
2019-11-23, 21:30
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Då räknar du med att dessa kvinnor accepterar och aktivt söker män som gnäller och tar på sig offerkoftan, inte jobbar på formen eller karriären, bara lutar sig tillbaka och låter åren gå och ensamheten cementeras.

Om jag hade varit otränad och oattraktiv hade jag börjat träna, ätit väl och börjat klä mig bättre och sammansatt. Samtidigt hade jag sökt möjlighet att arbeta hela tiden för att maximera inkomster, förbättrat min position, blivit med i mera sociala tillställningar där man kan engagera sig.

När allt är på plats och rullar så börjar det bli ett självspelande piano, karaktären och pliktuppfyllandet växer. Kvinnor kan lukta sig till sånt.

Om balansen förbättrades skulle fortfarande de som är incel idag vara utan kvinna, de kvinnor skulle istället söka sig till drivna män.

Sorry.
Som att det skulle vara så lätt att göra sig mer attraktiv
Citera
2019-11-23, 21:31
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det viktigaste är att man förbättrar sin situation varje dag. Gör man inte det så kommer åren gå och ingen progression sker.

Incel är fel namn, det heter volcel eftersom de medvetet inte gör något åt sin situation, de bara går runt och tror att en vacker 10poängare ska knacka på dörren en dag och erbjuda blowjobs och bre mackor medan han spelar data.
Om de flesta skulle tro det skulle det inte vara hat emot kvinnor eller mord
Citera
2019-11-23, 22:17
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Du har ingen förståelse eller koll på orsaken.
Dessutom varför vill du att incel ska skuldbeläggas genom att säga att man själv har ansvaret att göra sig attraktiv?
Man har själv ett ansvar för sitt eget liv. Att träna och hålla sig själv fräsch, att odla relationer och intressen, vara framåt och intresserad. Vems ansvar är det då för ditt liv, om inte du själv? Ni är inte "involontary", det är självvalt i brist på egen insats.

Vad gör du varje dag för att förbättra din egen situation? Om inte jag hade arbetat strukturerat hade jag varit ensam alkoholist utan jobb. Vad gör du varje dag?
Citera
2019-11-23, 22:19
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Om de flesta skulle tro det skulle det inte vara hat emot kvinnor eller mord
Människor som bär på de tankarna ska vara ensamma och kommer alltid att vara ensamma.
Citera
2019-11-23, 22:22
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Som att det skulle vara så lätt att göra sig mer attraktiv
Ifall du tränar systematiskt, börja med kampsportsträning 2ggr/vecka, det bygger upp lite självförtroende också, så kan du bara slänga in gym 2 gånger i veckan på det. Då har du 4a träningar i veckan. Du kommer vara en helt annan människa om ett år. Gå på varje träning och ge allt du har.

Svårare än så är det inte. Vill du vara en ensam förlorare utan testosteron resten av livet?
Citera
2021-09-24, 03:41
  #156
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Knappast helt ditt eget fel. Flickor vill inte ha någon (eftersom folk säger till dom att dom inte skall). Och dom som vill delar på alfa-hannar (finns statistik).
Dom har redan våra plånböcker via skyhöga skatter och behöver oss inte. Istället får andra subventionera deras barn med alfa-hannar.

Har ärligt talat aldrig fattat det där med de som tror att alla tjejer flockas till alfahannar. Jag är raka motsatsen till alfahanne, är snarare feminin och barnslig men tycker jag ändå kunnat få de tjejer jag verkligen velat ha och tycker snarare att tjejer i omgivningen blivit för lika män och är för flirtiga och överkåta. På krogen tafsar ju tjejerna nästan som karlar gör numera, borta är den forna mystiken med de svårflirtade blyga tjejerna. Tycker mest det verkar vara den enligt mig tråkiga typen av tjejer som flockas runt "alfahannar", typ de sönderblonderade med stora fyllda läppar och sminkade för att likna barbiedockor. Men bland övriga tjejer verkar de attraheras åt vilt skilda killtyper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback