Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 20:29
  #1
Avstängd
leosundbergs avatar
Vi lever i en kultur där det anses tabubelagt för en man att prata öppet om att han inte kan hitta någon kvinna. Men jag är stolt autist och tänker inte bry mig om detta. I en tid när alla skrattar åt incels så vill jag ge incelmannen ett ansikte. Jag vill inte sitta och smyga med mina misslyckanden - jag delar min misär med hela svenska folket. Om folk vill sitta och skratta åt hur patetisk jag är så kan de gärna få göra det. Jag bryr mig inte.

Incel är alltså en person som lever i ofrivillig celibat vilket jag gör. Rent tekniskt sett är det inte helt ofrivilligt, jag har haft kontakt med iaf några tjejer som var intresserade men jag var inte intresserad av dem. Det finns ett litet mått av frivillighet i det hela. Men jag känner väl att det är fel att ägna sin tid åt någon om intresse saknas. Hur som helst upplever jag att det är helt dött att hitta någon.

Jag har kommit ut ur ett förhållande som varade ca 8 år så det var länge sen jag var singel innan dess. Jag har prövat nätdejting eftersom det dels var så jag hittade min förra tjej, dels så känns det som det är ett mer effektivt sätt att leta från början. De tjejerna som reggar sig på match och liknande söker ju faktiskt en kille medan om man går ut och börjar ragga på stan och liknande så får man ju in en stor del "offer" som redan är upptagna.

Jag har försökt skriva åt diverse tjejer på dejtingsidor - ingen svarar utom en som bara ville förolämpa mig och typ skrev att jag var ful (inte för att jag brydde mig men ändå).

I mitt liv i övrigt har jag det bra. Jag har sagt upp mig från ett tråkigt jobb och börjat på ett roligare jobb med coola människor. Jag trivs med det mesta. Jag vill inte säga alltför mycket men jag jobbar med saker där jag kan dö på jobbet, detta är ok för mig eftersom jag vill ha spänning.

Jag tyckte själv att oskulder på 20+ var konstiga för några år sedan, men nu känns det som jag kan förstå dem på ett sätt. Det känns som det här med sex och relationer är något lotteri mer eller mindre.

Jag tycker inte det är skamligt att vara sexuellt frustrerad - sex är en naturlig drift och om man inte kan hitta någon att ha sex med så är det klart att man blir missnöjd. Visst kan man runka men i min mening känns det rätt B och det är inget som jag vill göra. Jag vill ha den personliga kontakten med en annan människa. Av samma anledning så känns betalsex inte aktuellt för mig.

Jag skulle kunna skriva detta bakom ett anonymt nick men jag tycker det är fel att incel ska vara någon skam som folk smyger med. Det är väl mer ett samhällsproblem att många män är ratade och bara kan se ensamhet framför sig. De flesta av dessa män smyger undan i samhällets skuggor och tröstar sig med porr, runkande, bordellbesök eller om de till slut gör något som liknar normalt beteende så hämtar de en köpefru, oftast från Thailand.

Nu vill jag inte nedvärdera thailändska kvinnor som ofta är snälla och vackra, utan det är mer det att det blir så uppenbart att det just är en affärsuppgörelse på lång tid.

Varför är det så skamligt med incel egentligen? I alla tider har det ju funnits män som inte har dugit åt någon och som har fått dö ensamma. Handlar skammen om att skapa en social press där män anstränger sig för att inte bli incel? Alla ni andra som är incel vågar ni berätta om det eller lider ni i tysthet? Vore det inte bra om incel i alla fall vågade vara öppna med sin status lite på samma sätt som bögar? Jag vill ta tillbaka ordet incel från mobbarna och göra det till ett neutralt ord.

Sen undrar jag om någon har några tips till mig om jag vill slippa vara incel på sikt? Som ni vet är jag inte rädd för att dö så jag hade inte haft något emot en kurdisk eller arabisk tjej med en familj som vill döda mig. Men var hittar man såna tjejer?

Eller generellt vad borde jag göra? Hur vill tjejer idag egentligen bli uppraggade? Vad gör jag för fel som ex. inte får svar på nätdejting?

Detta är ett känsligt ämne så vissa kanske vill skicka PM. Det går bra!
__________________
Senast redigerad av leosundberg 2018-07-09 kl. 20:33.
Citera
2018-07-09, 20:40
  #2
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
. Jag tyckte själv att oskulder på 20+ var konstiga för några år sedan, men nu känns det som jag kan förstå dem på ett sätt. Det känns som det här med sex och relationer är något lotteri mer eller mindre.

Eller generellt vad borde jag göra? Hur vill tjejer idag egentligen bli uppraggade? Vad gör jag för fel som ex. inte får svar på nätdejting?


Tror detta är ett väldigt vanligt och växande problem i och med att folk är mer ensamma och isolerade framför sina telefoner och datorer faktiskt.

Det där med lotteriet tror jag också på, det känns som att om man "inte lyckas" i åldern 15-25 så kommer det bli riktigt riktigt tungt med relationer och sex senare. Det är då man är ung och formas, särskilt när vi får så mkt upptryckt i ansiktet idag via sociala medier. Lätt att man känner sig misslyckad och går in i en ond spiral.

Generellt tycker jag faktiskt inte du skall göra någonting. Tror det är väldigt lätt att uppfattas som desperat om man känner såhär och tokskriver på dejtingsiter. Den marknaden är också extremt övermättad för tillfället med fler kvinnor än män. Skippa dejtingsiterna och se hur utveckligen blir framöver ist. Fokusera på arbete, vänner och intressen så kommer kärlek och sex "naturligt", även om det kan ta sin tid.

Du har ju trots allt haft förhållanden, tror det är värre för någon som passerat 25 och aldrig haft det, lider verkligen med de personerna!
Citera
2018-07-09, 20:55
  #3
Medlem
godhetsapostelns avatar
Knappast helt ditt eget fel. Flickor vill inte ha någon (eftersom folk säger till dom att dom inte skall). Och dom som vill delar på alfa-hannar (finns statistik).
Dom har redan våra plånböcker via skyhöga skatter och behöver oss inte. Istället får andra subventionera deras barn med alfa-hannar.
Citera
2018-07-09, 20:56
  #4
Medlem
Hannsipannsis avatar
Du har haft ett längre förhållande, och du har fått en del erbjudande från damer, men du var inte intresserad av dessa?
Är det detta som kallas incel? Att man inte får ligga med snyggingar när man vill?
Citera
2018-07-09, 21:11
  #5
Medlem
Dejting handlar om självförtroende, klädstil, bra frisyr, personlighet och hur vältränad man är utöver genetiska egenskaper.
Citera
2018-07-09, 21:17
  #6
Medlem
Incel – När du inte vill fixa dina problem då offerkoftan sitter för bekvämt.

Det som spelar roll i dagens samhälle är hur du beter dig, klär dig och tar hand om dig själv. Varför är du berättigad en partner om du inte ens kan ta hand om dig själv? Är du en tråkig typ så vill ingen vara i närheten av dig, bli intressant.
Citera
2018-07-09, 22:33
  #7
Avstängd
leosundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannsipannsi
Du har haft ett längre förhållande, och du har fått en del erbjudande från damer, men du var inte intresserad av dessa?
Är det detta som kallas incel? Att man inte får ligga med snyggingar när man vill?
Nu handlade det väl inte om att "ligga med snyggingar" specifikt. Men jag kan inte hitta någon som jag klickar med.

Vad ska jag kalla mig? Volcel? Ja det låter ju bättre i alla fall.

https://i.imgur.com/XRWwS0i.png
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Incel – När du inte vill fixa dina problem då offerkoftan sitter för bekvämt.

Det som spelar roll i dagens samhälle är hur du beter dig, klär dig och tar hand om dig själv. Varför är du berättigad en partner om du inte ens kan ta hand om dig själv? Är du en tråkig typ så vill ingen vara i närheten av dig, bli intressant.
Offerkofta? Jag påstod inte att jag var ett offer.

Jag är inte berättigad en partner och det vet jag.

Hur ska jag bli intressant tycker du?
Vad menar du med att jag inte kan ta hand om mig själv? Det är ju inte så att jag har blöja eller något.
Citera
2018-07-09, 23:31
  #8
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Incel – När du inte vill fixa dina problem då offerkoftan sitter för bekvämt.
Nope!
Incel - när man lever i ofrivilligt celibat.
Citera
2018-07-09, 23:36
  #9
Medlem
Hur menar du att du har dragit en nitlott? Genetiskt antar jag!

Håller med dig om att i ung ålder är utseende och popularitet en stor faktor, men ju äldre man blir, desto mer hamnar fokus på hur man faktiskt är som person. Är du självsäker på ett attraktivt sätt, socialt kompetent och ett någorlunda bra jobb kommer du långt! Visst ett bra utseende har såklart en fördel på så sätt att det öppnar upp för mycket fler chanser att tjejer vill lära känna dig, men därefter ser väl ändå de allra flesta bortom utseendet. Det gäller att inte visa sig desperat, att ha saker som händer i ens liv och kunna förmedla en trygghet till tjejen (veta vad du vill) som gör att hon känner sig säker med dig.

Allt handlar egentligen om mindset och det är bara du som kan välja att förändra ditt liv. Är du inte nöjd med ditt utseende, kropp, personlighet whatsoever, det finns saker att göra åt allting, det farliga är när man dömer ut sig själv och slutar utvecklas. Allt sitter i skallen på dig själv och det fascinerar mig något enormt! Det är vi själva som begränsar oss! Visst att gamla rutiner och saker som man levt med i hela sitt liv kan kännas inpräntade, men vafan, vet man med sig själv att det är något man vill ändra på så är det fullt möjligt!

Ge inte upp förfan, det är då du drar nitlotten!
Citera
2018-07-10, 05:38
  #10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Nu vet jag inte definitionen på incel men för mig låter du inte som en (typisk) sådan.
Du har ändå haft en lång relation, du har försökt men lite halvhjärtat, några kvinnor är intresserade och du hade kanske fått knulla om du ville.
Incel (de jag menar) hatar ju kvinnor och skyller på dem för att det inte blir något knulla.

Men absolut är det så att det här med relationer blivit krångligare, antagligen många kvinnor numera som vill vara fria och inte gifta sig eller bli sambos tidigt eller för den skull släppa till. Och med KK-kulturen kan flera dela på en man. Osv.
Citera
2018-07-10, 08:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Knappast helt ditt eget fel. Flickor vill inte ha någon (eftersom folk säger till dom att dom inte skall). Och dom som vill delar på alfa-hannar (finns statistik).
Dom har redan våra plånböcker via skyhöga skatter och behöver oss inte. Istället får andra subventionera deras barn med alfa-hannar.
Men killar är likadana, ni vill dela på ett fåtal kvinnor. Jag är väl en incelkvinna då, värre än TS. Finns många kvinnor som har det värre än TS.
TS har haft förhållande, han har aft kvinnor som varit intresserade av honom, men som han inte varit intresserad tillbaks.

Så ni killar vill alltså att tjejer ska ligga med alla killar som vill ligga med dom(de ska veta det genom att läsa era tankar dessutom) medans ni ska kunna välja bara de ni är intresserade av.

Har ni haft 1 tjej, ja då är ni inga inels, då har ni legat, att ni inte försökte få det att hålla med den tjejen är ju era eget fel. Ni ville bara ligga, ni kunde friat och problemet hade varit löst.

Kvinnor har ett helvete med, de värderar ett förhållande så som ni värderar ett ligg. De kanske inte tar vem som helst, för det ska hålla i längden.
Har läst i någon tråd här om killar som kommit hem till en dejt och hon öppnat naken och liknande, satte han på henne? nej han gick, så även de kvinnor som vill ligga endast misslyckas.
Citera
2018-07-10, 08:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannsipannsi
Du har haft ett längre förhållande, och du har fått en del erbjudande från damer, men du var inte intresserad av dessa?
Är det detta som kallas incel? Att man inte får ligga med snyggingar när man vill?
Förmodligen, för alla killar här som beklagar sig (utom Markunator) har legat med någon någon gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback