Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 19:53
  #1
Medlem
Jag letar efter skor som både är ekologiska och har stålhätta. Notera att det inte handlar om några skinnbule-kängor eller så, utan vanliga finskor och gympaskor osv. Vanliga skor alltså. Helst finskor av något slag.

Just det, helst ska skorna vara av typen som inte är dålig för fötterna/fotsulan (osäker på vad det heter? Ortopediska?).

Jag tror att typen av sko (i o m stålhättan) ibland kan heta skyddsko/skyddssko?

Om någon vet något och kan guida mig blir jag mycket glad.
__________________
Senast redigerad av Against-modernity 2018-07-09 kl. 20:04.
Citera
2018-07-09, 20:06
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag letar efter skor som både är ekologiska och har stålhätta. Notera att det inte handlar om några skinnbule-kängor eller så, utan vanliga finskor och gympaskor osv. Vanliga skor alltså. Helst finskor av något slag.

Just det, helst ska skorna vara av typen som inte är dålig för fötterna/fotsulan (osäker på vad det heter? Ortopediska?).

Jag tror att typen av sko (i o m stålhättan) ibland kan heta skyddsko/skyddssko?

Om någon vet något och kan guida mig blir jag mycket glad.
Det bör vara ganska lätt-googlat att kolla upp de butiker som säljer arbetsskor-arbetskläder.
Citera
2018-07-09, 20:08
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag letar efter skor som både är ekologiska och har stålhätta. Notera att det inte handlar om några skinnbule-kängor eller så, utan vanliga finskor och gympaskor osv. Vanliga skor alltså. Helst finskor av något slag.

Om någon vet något och kan guida mig blir jag mycket glad.

De flesta arbetsskor med stålhätta ser ut som gympadojor. Kolla valfri återförsäljare, t.ex. Procurator.

Finskor är väl värre, men här har du ett exempel:

http://www.procurator.net/sv-se/klad...s2-p4061467036
Citera
2018-07-09, 21:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det bör vara ganska lätt-googlat att kolla upp de butiker som säljer arbetsskor-arbetskläder.

Jag hittar inga ekologiska dock
Citera
2018-07-09, 21:05
  #5
Medlem
Jag kom på att i o m att detta kan vara svårt att hitta, så skulle jag nöja mig även med kängor. Dock ej skinnbulakängor/armékängor, men "höga" skor så att säga.
Citera
2018-07-09, 21:47
  #6
Medlem
Möjligen att någon av Dr. Martens veganska kollektion har stålhätta?
Citera
2018-07-10, 07:08
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag hittar inga ekologiska dock

Tror inte man kan "kravodla" skor, skor växer inte på träd.. Liksom.
Men ska inte skoja bort det, för 1000 år sedan jobbade jag på Volvo, och hade faktiskt ett par skor med stålhätta, det var träskor. ("skyddsklassade"). Dessa skor var bokstavligen "kravodlade", eller hur man nu ska säga.

Men varför vill du ha "finskor med stålhätta"? -Trampar din danspartner dig på tårna hela tiden när ni dansar eller? (Frågan låter som ett skämt, men är faktiskt sagd på allvar, varför vill man/behöver man ha finskor med stålhätta?)

Finskor eller danskor..
Citera
2018-07-10, 07:39
  #8
Medlem
Vad gör du om tre halvstora och farliga nysvenskar omringat dig och vill "lona din mobil bruschan", och du av någon anledning inte har någonting alls på dig att försvara dig med?

Skulle du vara glad då ifall du hade stålhättor?
Citera
2018-07-10, 08:17
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Vad gör du om tre halvstora och farliga nysvenskar omringat dig och vill "lona din mobil bruschan", och du av någon anledning inte har någonting alls på dig att försvara dig med?

Skulle du vara glad då ifall du hade stålhättor?

Varför duger inte kängor då? -Du vill tydligen ha finskor. (Jag antar att du inte syftar på finländskor).. Jula har en massa stålhättade skor som torde duga för ändamålet.
Citera
2018-07-10, 12:46
  #10
Medlem
Så om jag ska ut en fredagkväll, så ska jag alltså sätta på mig kängor?
Citera
2018-07-10, 18:14
  #11
Medlem
Gympaskor och finskor med stålhätta?

Jaja, kolla in http://vegetarian-shoes.co.uk, de har ett antal modeller med stålhätta.
Citera
2018-07-10, 20:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Gympaskor och finskor med stålhätta?

Jaja, kolla in http://vegetarian-shoes.co.uk, de har ett antal modeller med stålhätta.

Tack, men jag tror du blandar ihop ekologiskt med vegetariskt? I all välmening...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback