Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 19:52
  #1
Medlem
Tjena! Ska till Gotland i augusti ska vara där i 4 dagar och är där då för första gången. Det mesta vi ska göra är redan planerat men finns det några fina fotoställen, utsiktsplatser, och sånt? Vi ska bo i något hus rätt nära Södertorg om det. Kanske helt fel sida för detta då det är reseforum och inte för fina ställen, etc men aja. Fotografering är ju min hobby. Vi åker inte över med bil eller sånt så det blir nog inget som är typ minst 2 timmar utanför Visby. Tror det är planerat att vi ska gå runt i själva Visby men vi ska cykla till olika ställen och sånt lite längre bort från muren och staden. Sen vill jag även fråga om jag ska göra ett separat ämne/inlägg för att fråga efter saker att göra i Visby som kanske är svårt att hitta på Google?
Citera
2018-07-09, 20:06
  #2
Medlem
Det finns väl egentligen hur mycket som helst Grogarnsberget i Östergarn. Lojsta, vid en av sjöarna är det fantastiskt vackert att sitta på berget är perfekt. Torsburgen, stor brand härjade här runt -92. Kargt landskap med ett utkikstorn som är högt. Själsö är vackert. Stora Karlsö. Något speciellt du vill ta kort på?
Citera
2018-07-09, 20:14
  #3
Medlem
rayraviolis avatar
Högklint är fint.
Citera
2018-07-09, 21:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Högklint är fint.
Yes. Dit ska vi!
Citera
2018-07-09, 21:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester
Det finns väl egentligen hur mycket som helst :) Grogarnsberget i Östergarn. Lojsta, vid en av sjöarna är det fantastiskt vackert att sitta på berget är perfekt. Torsburgen, stor brand härjade här runt -92. Kargt landskap med ett utkikstorn som är högt. Själsö är vackert. Stora Karlsö. Något speciellt du vill ta kort på?
Njae jag tror det är för långt bort... Vi ska ju ha ett hus i Visby och det berget är liksom på andra sidan Ön. Tror inte vi kommer åka taxi eller så heller.
Citera
2018-07-09, 21:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester
Det finns väl egentligen hur mycket som helst :) Grogarnsberget i Östergarn. Lojsta, vid en av sjöarna är det fantastiskt vackert att sitta på berget är perfekt. Torsburgen, stor brand härjade här runt -92. Kargt landskap med ett utkikstorn som är högt. Själsö är vackert. Stora Karlsö. Något speciellt du vill ta kort på?
Juste... nej det är inget speciellt jag vill ta kort på. Mest naturen och landskapet och sånt.
Citera
2018-07-10, 11:59
  #7
Medlem
Galgbacken precis norr om Visby. Fin utsikt över delar av staden.
Citera
2018-07-10, 14:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeljohan
Galgbacken precis norr om Visby. Fin utsikt över delar av staden.
Då ska jag se till att gå/cykla dit! Kollade snabbt på Google och det såg fint ut.
Citera
2018-07-19, 13:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomer112
Njae jag tror det är för långt bort... Vi ska ju ha ett hus i Visby och det berget är liksom på andra sidan Ön. Tror inte vi kommer åka taxi eller så heller.
Är du ute efter tips i Visby eller hela Gotland?? Visby är bara en liten del, men utan bil blir det svårt att ta sig runt, dagsutflykter med buss är inte värt det om man ska länge än Tofta tycker jag.

En grej som kanske kan låta lite larvigt, men som jag brukar rekommendera är att man åker dom där små tågen som avgår från Österport. Tar typ 30min och man får en bra överblick och kan se ställen man vill gå tillbaka till sen. Kanske känns lite väl turistigt, men skit i det
Citera
2018-07-27, 14:01
  #10
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag befinner mig just nu på vackra Gotland. Det är väldigt vackert vid Hoburgsgubben vid södra spetsen bla.

Åker runt här som ensam tjej och känner mig faktiskt trygg. Någon annan som är på Gotland just nu?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2957226

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback