Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-11, 12:32
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Jag har aldrig haft en riktigt stor TV. Har endast ägt skärmar i storleken 32" och 40", men under dom senaste 3 åren så har jag suktat efter en riktigt stor TV. Jag vill ha något som kan jämföras med "hemma-IMAX", så nu tänker jag köpa en LED-skärm som är på 75 tum.

Vissa i min bekantskapskrets tar sig för pannan och säger att 75 tum är alldeles för stort och överdrivet. Ligger det någon sanning i det dom säger, eller är det bara personligt tyckande? Kan en TV bli för stor? Det är ca 3 meter från min soffa till väggen, och enligt mig så borde det räcka gott och väl för den storleken. Vad anser ni?

Extra fråga. Finns det någon 75" som är riktigt prisvärd just nu?
Tycker det är värt för dig att snegla mot en projektor mot vit vägg. Det är bekvämt och spar tid, plats och pengar.
Citera
2020-02-17, 10:27
  #50
Avstängd
kansascityshuffles avatar
Tänkte mig 65” men nu måste det bli 75”.
Har en bekant som har en 75” i en liten trång etta. Det ser fan inte bra ut.
Citera
2020-02-17, 10:30
  #51
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Här kan man få lite tips, men än 75a är ju mångas favoriter

http://www.ljudochbild.se/nyheter/sa-valjer-du-ratt-tv/




mvh/
Haha normalt att sitta 50cm från en 50 tums tv?
Citera
2020-02-17, 10:31
  #52
Medlem
svenkolrots avatar
Jag tror att det är som med en kuk.
Det kan aldrig bli för stort haha.
Citera
2020-02-17, 10:36
  #53
Avstängd
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Haha normalt att sitta 50cm från en 50 tums tv?

Om man vill trötta ut hjärnan och ha migrän hela dagarna, why not.
Citera
2020-02-20, 17:46
  #54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Jag tackar så mycket för alla svar och synpunkter. Känner mig mer säker på ett köp nu!

Det blir 75" LED eftersom OLED är lite väl dyrt i dagsläget. Vet att OLED producerar bättre bild, svärta osv, men jag prioriterar storleken.

Kommer köpa antingen en Samsung eller en Sony. Båda har 75-tummare som kostar runt 20.000:-. Finns det någon som har koll på vilken av dessa tillverkare som ger mest valuta för slanten? Jag menar rent bildmässigt.
Du får en 65” OLED för samma peng, kollar du mycket film är det lätt värt det. OLED känns som film på riktigt, LCD känns som tv, tycker jag.
Citera
2020-02-20, 17:57
  #55
Medlem
Hardstekts avatar
Det beror väl på hur man bor. Bor man i en 1a blir det lite töntigt att ha en 75tums tv.

Har man däremot ett dedikerat tv/film rum kan man väl ha hur stor som helst.
Citera
2020-02-20, 19:10
  #56
Medlem
haha ett enkelt sätt att få större tv är att sätta sig närmare tv:n funkar bra om man är ett fåtal människor men visst är man lite sugen att skaffa större än 50 tum ,har en 50 tums philips ca 5 år gammal köpt för 4500 kr ock är ganska nöjd så om jag ska byta blir det nog 75 tum då men tror den kan bli för stor ock kostar en hel också så tror jag är nöjd ett tag till med min gamla tv funkar utmärkt
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback