Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 09:50
  #37
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Hur kan folk vara så själviska och tänka att de ska uppfostra ett barn på egen hand utan att tänka på hur det påverkar barnet att växa upp med en förälder?
En sak är det om man var två från början och sedan gått isär, men om man MEDVETET vill uppfostra ett barn själv så är det bara själviskt.
Barnet BEHÖVER en mamma och en pappa!
Man tänker bara på sina egna behov, att MAN SJÄLV vill ha barn. Inte på barnets behov.
Citera
2018-07-11, 10:09
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Hur kan folk vara så själviska och tänka att de ska uppfostra ett barn på egen hand utan att tänka på hur det påverkar barnet att växa upp med en förälder?
En sak är det om man var två från början och sedan gått isär, men om man MEDVETET vill uppfostra ett barn själv så är det bara själviskt.
Barnet BEHÖVER en mamma och en pappa!
Man tänker bara på sina egna behov, att MAN SJÄLV vill ha barn. Inte på barnets behov.

Ensamstående pappa fungerar utmärkt. Tycker du ska gå och skrika på Mohammed att han ska komma tillbaka och ta hand om din unge slipper du vara bitter.
Citera
2018-07-13, 12:31
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Hur kan folk vara så själviska och tänka att de ska uppfostra ett barn på egen hand utan att tänka på hur det påverkar barnet att växa upp med en förälder?
En sak är det om man var två från början och sedan gått isär, men om man MEDVETET vill uppfostra ett barn själv så är det bara själviskt.
Barnet BEHÖVER en mamma och en pappa!
Man tänker bara på sina egna behov, att MAN SJÄLV vill ha barn. Inte på barnets behov.

Du var då tvärsäker på din sak. Bygger det på forskning eller är det bara din känslomässiga övertygelse? Är det bättre med TVÅ självupptagna föräldrar som prioriterar allt utom tid med sina barn (finns gott om dessa) än EN förälder som gör allt för sina barn och dessutom har ekonomiska förutsättningar att ge sin tid?

Nyfiken på hur du tänker.
Citera
2018-07-19, 13:10
  #40
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Du var då tvärsäker på din sak. Bygger det på forskning eller är det bara din känslomässiga övertygelse? Är det bättre med TVÅ självupptagna föräldrar som prioriterar allt utom tid med sina barn (finns gott om dessa) än EN förälder som gör allt för sina barn och dessutom har ekonomiska förutsättningar att ge sin tid?

Nyfiken på hur du tänker.

Nej, det är det inte. Men jag tror att en välfungerande kärnfamilj vinner över en välfungerande ensamstående förälder.
Citera
2018-07-20, 14:34
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Nej, det är det inte. Men jag tror att en välfungerande kärnfamilj vinner över en välfungerande ensamstående förälder.

Håller med om att det är en fördel att vara två och ha möjlighet att dela ansvaret. Med det sagt tror jag inte det är omöjligt på något sätt att göra ett lika bra jobb som ensamstående förälder.

Vad är det exakt barnet BEHÖVER från den andra föräldern som den inte kan få från den första?
Citera
2018-07-21, 19:29
  #42
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Psykopatrådet: skaffa barn med en kvinna som sedan försvinner.

Eftersom jag ogillar våld mot kvinnor ska du försöka hitta en utländsk kvinna som du sedan driver till att fly Sverige. Utmaningen är att inte ungen följer med, men om du framstår som normal och hon galen kan du få rätten på din sida. Helst ska hon nog vara knäpp från från början.
Citera
2018-08-03, 09:33
  #43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Är god för närmare tio mille idag, varav ca hälften är flytande. Vilka möjligheter har jag?
Kontrollerade du någonsin reglerna som gäller i Vitryssland?
Citera
2018-08-03, 09:46
  #44
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Så som det står i titeln, har nu efter ca ett års intensivt dejtande kommit fram till att jag aldrig kommer att finna en idealkvinna, men drömmarna om att bli familjefar består.

Är god för närmare tio mille idag, varav ca hälften är flytande. Vilka möjligheter har jag?

Tankarna rör sig mest mot surrogatmoderskap men jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas någon sådan praxis i Sverige.

Tips och råd uppskattas.
Surrogatmödraskap är den nya formen utav människohandel...
Givetvis finns det gott om fattiga kvinnor som vill låna ut sin kropp för pengar....
Så möjligheterna är goda. Dock tycker jag det är sorgligt rent etiskt... utnyttjande av fattiga människor.
Att skaffa barn är inte att skaffa ett husdjur. Det är bra mycket jobbigare. Hur har du tänkt att du ska klara det själv?
Vad är planen?
Citera
2018-08-03, 10:38
  #45
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Surrogatmödraskap är den nya formen utav människohandel...
Givetvis finns det gott om fattiga kvinnor som vill låna ut sin kropp för pengar....
Så möjligheterna är goda. Dock tycker jag det är sorgligt rent etiskt... utnyttjande av fattiga människor.
Att skaffa barn är inte att skaffa ett husdjur. Det är bra mycket jobbigare. Hur har du tänkt att du ska klara det själv?
Vad är planen?

Det finns ingen plan, finns det inga lagliga vägar att gå får jag acceptera att saker är som de är. Känns dock jäkligt jobbigt att ha jobbat så jävla hårt hela mitt vuxna liv för att komma någonvart och veta att jag inte kommer att ha någon att lämna det till. Aja, får väl festa upp allt när jag blir gammal.
Citera
2018-08-03, 10:41
  #46
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Kontrollerade du någonsin reglerna som gäller i Vitryssland?

Nej. Är det dessutom inte lagligt i Sverige så vette jag fan om jag vill gå den vägen. Det sista jag hade velat göra är att fucka saker för min barn innan de ens finns.
Citera
2018-08-03, 14:20
  #47
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Nej. Är det dessutom inte lagligt i Sverige så vette jag fan om jag vill gå den vägen. Det sista jag hade velat göra är att fucka saker för min barn innan de ens finns.
Fast är det lagligt i Vitryssland är det inte straffbart i Sverige. Men visst, beslutet är ditt.
Citera
2018-08-03, 14:38
  #48
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast är det lagligt i Vitryssland är det inte straffbart i Sverige. Men visst, beslutet är ditt.

Måste vara ett heterosexuellt par för att få det att gå i vitryssland om inte jag missminner mig.
Kollar in ett företag som heter Tammuz family som är baserade i Ukraina och USA?, slutbeloppet verkar dock kunna sluta på över 200k dollar, vill gärna bli pappa men det känns lite väl dyrt även för mig. Jag har bestämt mig för att säga upp mig från jobbet och helt enkelt resa ett par varv runt jorden, finner man inte sin match här kanske hon finns någon annanstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback